Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@06:13:01 GMT

مشاوره اخذ مجوز و یا تاسیس موسسه اعزام دانشجو

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۵۱۰۶

مشاوره اخذ مجوز و یا تاسیس موسسه اعزام دانشجو

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با تحصیلی در خارج از کشور، ضمن ارتقای دانش و مهارت‌های خود، از راهی قانونی و مطمئن بستر مناسبی را برای به دست آوردن شغلی ایده‌ال خود فراهم نمایند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اندیشه آسیا، از آنجایی که روز به روز بر تعداد متقاضیان تحصیلی در خارج‌ از کشور افزوده می‌شود، نیاز به وجود موسسات اعزام دانشجو و تاسیس موسسه اعزام دانشجو نیز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت وجود موسسه اعزام دانشجو مشاوره با کارشناسان موسسات اعزام دانشجو از ضروری‌ترین بخشهای ادامه تحصیلی در خارج از کشور به‌شمار می‌رود. در بسیاری از مواقع متقاضیان اطلاعات کافی یا زمان مناسب برای ادامه تحصیلی را در اختیار ندارند. در این مواقع کارشناسان با معرفی مسیرهای مختلف و مدارک مورد نیاز، کار را ‌ آسان‌تر می‌کنند. برخی از افراد رویای تحصیلی در خارج از کشور  را در سر می‌پرورانند، اما از جسارت و اعتماد به نفس کافی برای گام برداشتن در این حوزه برخوردار نیستند. در این مواقع کارشناسان با جهت دادن به علاقمندی‌های متقاضیان، آنها را در بهترین مسیر  سوق می‌دهند. در برخی از مواقع متقاضیان از موانع قانونی و فنی که شاید در میان مسیر با آن مواجه شوند، اطلاعات کافی ندارند. در این شرایط لازم است تا با کارشناسان مجموعه‌های اعزام دانشجو مشورت کنند و با استفاده از دانش کارشناسان از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. علاوه بر موارد گفته شده، در موسسات اعزام دانشجو به متقاضیان کمک می‌شود تا فرم‌های دانشگاه را به درستی تکمیل نمایند، در مورد چگونگی پرداخت هزینه‌ها و عوارض دولتی اطلاعات به دست آورند و با سازمان‌های موثر در کشور خود و کشور مقصد آشنا شوند.

بدون شک تمامی موارد گفته شده، از جزئیات و ریزه کاری‌های مختلفی برخوردار است . در برخی از مواقع متقاضیان علاقه‌ای به واگذاری پروسه مراحل کاری به موسسات اعزام دانشجو ندارند. در نتیجه به دلیل نداشتن تجربه کافی در این زمینه روند به سرانجام رسیدن کار به تعویق می افتد به همین دلیل ما به تمامی افراد علاقمند به ادامه تحصیلی در خارج از کشور پیشنهاد می‌دهیم تا پیش از هر اقدامی از افراد مطلع و متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرند.

برای اخذ مجوز موسسه اعزام دانشجو چه مدارکی لازم است؟

موسسات اعزام دانشجوی زیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند. اگر شما هم جزو افراد علاقمند به تاسیس موسسه اعزام دانشجو هستید، باید در نخستین گام شرایط اولیه را بررسی نمایید. مرجع رسمی صدور مجوز در این زمینه سازمان امور دانشجویان است صدور مجوز فعالیت و نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور در کار گروهی صورت می گیرد که در سال ۱۳۸۲ با تصویب هیات دولت ایجاد شده است و وزارتخانه های علوم، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات و امور خارجه در آن عضویت دارند.  این موسسات باید بر اساس آیین نامه، دستور العمل و منشور اخلاقی فعالیت کنند و تمدید اعتبار مجوزها هر ساله بررسی می شود و اگر خلافی اتفاق افتاده باشد تذکر داده می شود و در صورت تکرار، مجوز تمدید نمی شود.
شرایط عمومی‌: الف ـ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران ب ـ حسن شهرت‌. پ ـ عدم وجود سوء پیشینه کیفری مؤثر. ت ـ دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن برای متقاضیان ذکور. ث ـ عدم اعتیاد به مواد مخدر با تأیید مراجع ذی‌صلاح‌. ج ـ داشتن حداقل سی (۳۰) سال سن‌. چ ـ تأهل‌. ۲ـ شرایط اختصاصی‌: الف ـ داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن . ب ـ دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف و امور مربوط‌. پ ـ آشنایی نسبی با حداقل یکی از زبانهای بین‌المللی‌. ت ـ آشنایی و سابقه کار در امور فرهنگی‌، آموزشی یا خدمات دانشجویی‌.تنها بخشی از موارد ضروری  و اولیه برای اخذ مجوز موسسه اعزام دانشجو به شمار می‌رود.
در صورتی که علاقمند به تاسیس چنین موسسه‌ای هستید، حتما با افراد مجرب در این حوزه مشورت نمایید تا به خوبی با جزئیات و لازمه‌های اولیه این تصمیم آشنا شوید.
نکته مهم: هر ساله تعداد بسیاری از موسسات آموزشی غیر مجاز در زمینه اعزام دانشجو توسط مراجع ذیربط پلمپ و تعطیل می شوند صرفا مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند مجاز به فعالیت در این زمینه هستند که اسامی این نوع مؤسسات در سایت این اداره کل به آدرس Scholarship.Saorg.ir در دسترس عموم می باشد.

تاسیس موسسه اعزام دانشجو همراه با موسسه اندیشه آسیا

افرادی که علاقمند به تاسیس موسسه اعزام دانشجو هستند، باید به خوبی بر شرایط عمومی و اختصاصی تاسیس چنین موسساتی واقف باشند مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با داشتن کارشناسانی متبحر و باتجربه اطلاعات کافی و مناسبی را به موسسین ارائه خواهد داد.
مجموعه اندیشه آسیا در تمامی مراحل راه‌اندازی موسسه با متقاضی تاسیس همراه خواهد بود. از همین رو به تمامی افرادی که قصد تاسیس موسسه اعزام دانشجو را دارند، اما نمی‌دانند که کار خود را از کجا شروع کنند، توصیه می‌شود تا با کارشناسان اندیشه آسیا مشورت نمایند. فقط کافیست تا با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۳۲-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و  از کارشناسان این مجموعه بخواهید تا در خصوص تاسیس موسسه اعزام دانشجو شما را راهنمایی نمایند. با ما تماس بگیرید.
منبع:
اندیشه آسیا

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعزام دانشجویان موسسه اندیشه آسیا اخذ مجوز آموزشگاه زبان تاسیس موسسه اعزام دانشجو تحصیلی در خارج از کشور موسسات اعزام دانشجو اندیشه آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین با اشاره به شعار سال گفت: یکی از برنامه‌های اصلی استان قزوین در جهت تحقق این راهبرد، تقویت روابط خارجی با کشور‌هایی است که روابط سیاسی مناسب و منافع مشترک با آنها داریم.

وی افزود: کشور بلاروس از جمله کشور‌هایی است که ما روابط سیاسی خوبی با آن داریم و می‌توانیم روابط تجاری خوبی نیز با آن ایجاد کنیم، برخی از تحریم‌هایی که شامل ایران است شامل بلاروس نیز می‌شود، اما در برخی موارد تحریم‌های ما را ندارند بنابراین موقعیت مشترک خوبی برای روابط تجاری داریم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: هیئت عالی‌رتبه‌ای از بلاروس از استان قزوین بازدید خواهد داشت؛ این هئیت شامل تجار و تعدادی از مدیران ارشد این کشور خواهد بود، تلاش میکنیم بازدیدی ترتیب داده شود که این افراد با فعالیت‌های استان قزوین آشنا شوند.

وی یادآور شد: در همین راستا دفتر نمایندگی پارک علم و فناوری استان قزوین را در بلاروس ایجاد می‌کنیم و اگر تمایلی بود دفتر نمایندگی بلاروس را نیز در پارک علم و فناوری قزوین داشته باشیم و تکنولوژی‌های مورد نیاز را وارد کنیم، شرکت‌های دانش بنیان ما میتوانند آنجا فعالیت کنند، در برخی محصولات سطح تکنواوژی در بلاروس بالا است و می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد.

رحمانی بیان کرد: محصولات و صنایع استان نیز به صورت بروشور تهیه و قابلیت‌ها معرفی می‌شود، در حوزه مالی نیز با توجه به استقرار بانک در بلاروس مشکلی نخواهیم داشت، تفاهم نامه‌ای به منظور ایجاد نمایندگی یا نمایشگاه دائم با سفیر بلاروس در ایران خواهیم داشت که در بخش‌های مختلف همکاری داشته باشیم.

وی یادآور شد: در حوزه توریست نیز روادید را برداشتیم و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و تور‌هایی گردشگری از بلاروس برای بازدید از قزوین اعزام شوند، مشکلات قانونی موجود را نیز بررسی و اگر مواردی وجود داشت، ماموریت داریم آن را حل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: در صادرات خشکبار و محصولات کشاورزی در استان ظرفیت خوبی داریم و در حال حاضر غیر مستقیم این امر در حال اجرا است، اما میتوانیم به صورت رسمی این کار را انجام دهیم و در این راستا تامین کامیون یخچال دار تسهیل شده است و تلاش می‌کنیم به عنوان استانی اقتصادی نقش بیشتری در تحقق شعار سال داشته باشیم، کشور‌های دارای منافع مشترک می‌تواند دروازه ورود ما به بازار‌های جهانی باشند و در سال جاری تمرکز بیشتری در این حوزه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران
  • اشغالگری در روز روشن
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود