Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پیاپی برای کشتی‌ها در دریای عمان و خلیج فارس را مشکوک خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال با تاکید مجدد  بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهارداشت: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک وامداد رسانی به کشتیهای عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.

خطیب زاده همچنین اضافه کرد: در صورت بروز مشکل در سامانه های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه اعلام کرد.

حادثه برای یک کشتی در نزدیکی سواحل امارات

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان خلیج فارس سخنگوی وزارت خارجه دریای عمان خلیج فارس سخنگوی وزارت خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت امور خارجه درباره اقدامات دفاعی ايران

 

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 

دیگر خبرها

  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • واکنش کنعانی به نقش اردن در رهگیری پرتابه‌ها و احضار کاردار؛ اقدام مشروع ایران باید مورد حمایت و تایید کشور‌های منطقه قرار بگیرد + فیلم
  • فیلم| سخنگوی وزارت امور خارجه: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران اهداف نظامی را هدف قرار داد/ ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم/ به حامیان رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم این رژیم را از اقدام های بیشتر برحذر دارند
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره اقدامات دفاعی ايران
  • صبر استراتژیک تهران به سر آمده است/ اگر ایران اقدامی نمی‌کرد...
  • صبر استراتژیک تهران به سر آمده است | اگر ایران اقدامی نمی‌کرد...
  • آصفی: اگر ایران از حق خود می‌گذشت، دیگر کسی نمی‌توانست اسرائیل را مهار کند
  • توصیه امنیتی آلمان از شهروندانش برای ترک ایران