Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:50:07 GMT

خلیل‌زاد: طالبان سهم شیر را از قدرت می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۵۵۵۶

خلیل‌زاد: طالبان سهم شیر را از قدرت می‌خواهد

به گزارش النشره، زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در وبیناری امنیتی گفت، طالبان در مذاکرات صلح که مورد حمایت آمریکاست و در هر راه حل سیاسی سهم شیر را از قدرت می‌خواهند.

از طرف دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان طی تماس تلفنی امروز سه‌شنبه خود بر لزوم تسریع در روند مذاکرات صلح تاکید و حملات طالبان را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره این تماس گفت، بلینکن بار دیگر بر پایبندی قوی و ادامه دار آمریکا در قبال افغانستان تاکید کرد.

311311

کد خبر 1541675

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان زلمای خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه گفته است این سازمان شفاخانه‌های کشور را به منظور ارائه خدمات صحی بهتر به شهروندان افغانستان تجهیز کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان امروز (یکنشنبه، ۲ ثور) با نشر خبرنامه ای از دیدار مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با الکساندر متیو، رییس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ برای آسیا و اقیانوسیه و هیأت همراه‌اش خبر داده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز کردن شفاخانه‌های کشور برای ارایه خدمات صحی بهتر برای شهروندان از سوی این سازمان شد. 

متقی همچنین از این هیأت خواست تا تصویر واقعی و چشم‌دید خود از افغانستان را با جهانیان شریک کنند.

از سویی هم الکساندر متیو، در این دیدار با ستایش از همکاری‌های طالبان و به‌ویژه وزارت امور خارجه با این سازمان گفت در جریان یک سال گذشته ۲۸ میلیون فرانک سوییس در عرصه فراهم کردن خدمات صحی، آب آشامیدنی و رسیدگی به حوادث طبیعی برای ۵ میلیون افغانستانی به مصرف رسیده است.

قابل ذکر است که با قطع کمک های جامعه جهانی سیستم صحی افغانستان با مشکلات مختلف مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم