Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: ما غافلگیر نشدیم و از قبل حوادث را پیش بینی می‌کنیم و اطلاع رسانی دقیق را انجام می‌دهیم، اما برخی از مردم نسبت به هشدار‌ها بی اهمیت هستند.

مهدیخانی افزود : سیلی که دیشب و دیروز در استان قزوین تجربه کردیم، نتیجه بارش‌های رگباری بود که حدوداً از دو هفته پیش در اروپا شروع شده و نهایتاً به کشور و استان ما رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: طبق نقشه‌های جهانی هواشناسی، این وضعیت کاملا قابل پیش بینی بود. به خصوص اینکه تجربه مشابهی در فروردین ۹۸ داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: روز گذشته در مدت زمان ۴۰ دقیقه بیش از ۳۳ میلمیتر بارش باران در شهرستان آوج به ثبت رسید که بر همین اساس روان آب‌ها شکل گرفته و سیلاب به راه افتاد.

مهدیخانی خاطرنشان کرد: همچنین ظرف ۵ دقیقه ۵ میلیمتر بارش باران در الموت به ثبت رسید که با توجه به خشکسالی، روان آب‌ها شکل گرفتند و به زیرساخت‌ها خسارت وارد شد.

او افزود: در حال حاضر به غیر از روستای شهید آباد آوج که گاز آنجا قطع است سایر روستا‌های آسیب دیده از سیل مشکل زیرساختی ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در الموت نیز گاز ۶ روستا قطع است و مشکلی در زمینه تأمین آب و برق وجود ندارد.

آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: اولین هشدار هواشناسی روز یکشنبه ۱۰ مرداد صادر شد و هشدار دوم روز دوشنبه صبح صادر شد و این هشدار‌ها به اطلاع مدیریت بحران و رسانه‌های استان رسید.

آخوندی افزود: در تمام هشدار‌های ارسال شده توصیه اکید کردیم که مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش های رگباری بی توجهی مردم مدیریت بحران استان قزوین هشدار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی