Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:25:23 GMT

نظارت بر اماکن عرضه غذای آماده در سنندج تشدید شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۵۸۹۰

نظارت بر اماکن عرضه غذای آماده در سنندج تشدید شد

 جهانبخش یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقدامات نظارتی همچنان با حساسیت دنبال شده و در سه روز گذشته ۱۳ اکیپ گشت ستادی از ۷۰ واحد صنفی مختلف و در سطح بازدیدهای مراکز تابعه و محیطی ۴۴۳ واحد صنفی مختلف مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت .

وی افزود : در طی این بازدید ها ۲۴ واحد صنفی مختلف به علت عدم رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس مرکز بهداشت سنندج درباره نظارت دقیق بر مواد غذایی کنسروی و فله‌ای به کشف و ضبط مقدار قابل توجه مواد غیرقابل مصرف اشاره کرد و گفت: بازرسین این مرکز در مدت یاد شده یک هزار و ۶۰۰ کیلو گرم انواع موادعذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف را کشف و ضبط  کردند.

یوسفی افزود: همچنین ۲۱ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته و ۲ موردشکایات مردمی نیز در دستور کار بازرسان این مرکز در مدت یاد شده قرار گرفت و علاوه بر آن در زمینه نظارت بر سلامت نان، چهار مورد نان خبازیهای سطح شهر از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک نمونه برداری شد.

وی در خصوص اقدامات نظارتی بربهبود کیفیت آب شرب گفت : در این زمینه ۴۲ مورد نمونه بردای تایید سلامت آب شرب و ۲۲۰ مورد تست کلر سنجی در نقاط مختلف شهری و روستایی در سه روز گذشته به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت:  بدلیل قرار داشتن شهرستان سنندج در وضعیت قرمز از نظر بیماری کرونا تشدید نظارت بر وضعیت بیرون بری گروه رستوران ها و آبمیوه و بستنی بیشتر شده و در سه روز گذشته ۱۶۸ واحد ارایه غذای آماده و مراکز یاد شده مورد بازدید دقیق قرار گرفت و ضمن نمونه برداری چهار مورد مواد غذایی تهیه شده، تذکر لازم در زمینه  رعایت کامل ارایه غذا به مشتریان به صورت  بیرون‌بر به متصدیان یادآور شد.

یوسفی گفت: در سه روز گذشته ۳۶۵ نفر از  شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد تست ونمونه بردای قرار گرفتند .

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز سه شنبه ۱۲ مرداد ۲۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۵۸ بیمار در مرازک درمانی بستری هستند که ۵۵ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون یک‌هزار و ۴۰۱ قربانی داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا ویروس کرونا کردستان واکسن کرونا بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران معلم به خبرنگار ما گفت: با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور و تداوم آن تا پایان فروردین امسال، ۴۸ هزار و ۴۷۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط ۵ هزار و ۵۴۴ گروه و ۶ هزار و ۶۳۱ نفر انجام شد.  


وی افزود: در این زمینه یکهزار و ۱۸۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۳۱ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته معدوم سازی شد.  


معلم ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین از یکهزار و ۲۶۴ کارگاه قنادی و شیرینی پزی و ۲۴۳ کارگاه زولبیا و بامیا بازدید شدند.  


مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان به بازدید از ۲ هزار و ۴۲۹ مسجد و اماکن متبرکه توسط بازرسان سلامت محیط اشاره و اضافه کرد: همچنین ۳ هزار و ۳۰۸ نمونه برداری میکروبی آب و ۳۲ هزار و ۲۳۵ مورد کلرسنجی انجام شد.


وی تعداد اخطاریه‌های صادر شده مراکز و اماکن برای متخلفان بهداشتی را ۴ هزار و ۲۷۰  عنوان کرد و گفت: ۷۳۳ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۳۷۷ واحد پلمب شدند.


معلم می‌گوید: این اقدامات در هفته سلامت نیز به صورت تشدید یافته ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان