Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران گفت: در صورتی که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند، این کشور از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

خبرگزاری میزان -  طبق گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان در اظهاراتی مدعی شد که، عربستان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عربستان در این راستا تاکید کرد: این امر و حمایت از آن مشروط به این است که توافق فوق تضمین کند ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضمن متهم کردن ایران به مختل کردن حمل و نقل دریایی گفت: درباره مسائلی که برای دو طرف حائز اهمیت است همانند فعالیت‌های ایران با آمریکا بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

وزیر خارجه عربستان گفت: روابط این کشور با قطر خوب است و ما همکاری با قطر را درباره برخی از مسائل و تقویت شورای همکاری خلیج فارس ادامه می‌دهیم.

فیصل بن فرحان تاکید کرد: عربستان طرحی را برای حل بحران یمن ارائه کرده و پیشنهاد آتش‌بس در این کشور را مطرح کرده است، اما انصارالله این طرح را قبول نکرده است.

بیشتر بخوانید: بنت: بازگشت واشنگتن به برجام اشتباه است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام عربستان توافق هسته ای با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال بیان کرد پاکستان درحال مشاوره با نهاد‌های قانونی برای بررسی یک معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، ابتدا گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: «اما ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، گفته است: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

 مصدق ملک وزیر نفت پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که پاکستان به زودی کار روی پروژه گاز ایران را آغاز می‌کند و دولت موقت پاکستان اقدام برای ارائه درخواست رسمی به آمریکا جهت دریافت معافیت تحریمی ایران را به تعویق انداخته بود، اما دولت فعلی این موضوع را با قدرت دنبال می‌کند.

او گفت: پاکستان قاطعانه پرونده معافیت تحریمی را پیگیری کرده و از آمریکا می‌خواهد که این مطالبه اسلام‌آباد را بپذیرد و تلاش خواهد کرد که با راهکار‌های سیاسی و فنی از سد تحریم‌های آمریکا عبور کند.

وزارت نفت پاکستان اوایل اسفند ۱۴۰۲ با صدور بیانیه‌ای تکمیل پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران را موجب تقویت امنیت انرژی اسلام آباد دانست و اعلام کرد که کمیته انرژی در کابینه دولت پاکستان با طرح احداث خط لوله ۸۱ کیلومتری از بندر «گوادر» تا مرز مشترک پاکستان با ایران موافقت کرده است.

مقام‌های سیاسی در پاکستان و کارشناسان حوزه اقتصادی و انرژی این کشور همواره تاکید دارند: اسلام آباد باید با استفاده از ظرفیت بالقوه انرژی جمهوری اسلامی ایران به ویژه تکمیل طرح خط لوله آی. پی در مسیر غلبه بر بحران انرژی گام بردارد.

دوازدهم مرداد ماه گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر رسمی خود به پاکستان اعلام کرد: گفتگو‌های مهمی با همتای پاکستانی خود درباره طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان داشته و معتقد که تکمیل این پروژه در راستای منافع دو ملت است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست