Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و هم اکنون سه هزار و ۶۳۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در طول بحران شیوع بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۹۱ هزار و ۱۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۲۳ هزار و ۴۶۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسینی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۲۸ هزار و ۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۳۴۶ هزار و ۷۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه با اعلام جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را پنج هزار و ۲۵۹ نفر عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۳۰۵ هزار و ۶۶ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با ابراز تاسف از اینکه موج پنجم بیماری کووید ۱۹ کشور را به شدت درگیر کرده است، عنوان کرد: متاسفانه آمار ابتلا و جان باختن گروه سنی زیر ۶۰ سال، بسیار بالا بوده و این رقم قابل توجهی است؛ اما تنها راهکار فوری برای شکستن این موج و جلوگیری از این حجم ابتلا، رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم استان است.

حسینی یادآور شد: تا زمانی که حمایت‌های مردمی و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان صورت نگیرد، تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و نظام سلامت بی تاثیر خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند