Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، این روزها نام استان خوزستان به خاطر خشکسالی و شرایط در مضیقه مردمان صبور و خونگرمش بیش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاده؛ در این استان کارهای بر زمین مانده فراوانی وجود دارد اما طی چند سال اخیر، به‌ویژه بعد از وقوع سیل ویرانگر بهار سال ۹۸، آستان قدس رضوی دوشادوش مردم خوزستان پای کار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک نیز به‌دستور تولیت آستان قدس رضوی، رسیدگی و حمایت از مردم این استان در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته و توانمندسازی مردمان این خطه و دستیابی به خودکفایی اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم خوزستان تبدیل به بخشی از برنامه راهبردی آستان قدس رضوی شده است. 

بنیاد کرامت رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله اجرای طرح‌های حمایتی تا پروژه‌های زیرساختی ورود کرده و تا امروز بخش قابل توجهی از طرح‌ها به سرانجام رسیده و بخش‌هایی همچنان در حال پیگیری است تا به نتیجه مطلوب برسد.

اشتغال‌زایی در حوزه‌های دامی و صنایع دستی

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته بر روی مزیت‎‌های اقلیمی و نیاز شهرستان‌های استان خوزستان، طرح ایجاد اشتغال و پایدارسازی پرورش گاومیش در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر ضروری قلمداد شد و مقدمات اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی شده، بیان کرد: راه‌اندازی ۳۲۰ واحد دامداری پرورش گاومیشِ ۶ رأسی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد به ازای هر واحد ۷۰ میلیون تومان و در مجموع به میزان ۲۲۴ میلیارد ریال با بازپرداخت پنج ساله تعریف شد.

محمدحسین استادآقا ضمن اعلام تعداد طرح‌های اجرا شده و تسهیلات پرداخت شده گفت: تاکنون برای راه‌اندازی ۱۵۲ واحد، در مجموع  ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. سایر واحدها پس از پرداخت تسهیلات، طی چندماه آینده ایجاد و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تشریح کیفیت اجرای طرح‌های صنایع دستی در این استان بیان کرد: اشتغال‌زایی برای ۴۷ واحد در حوزه صنایع دستی با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان تعریف شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: تاکنون پنج طرح صنایع دستی با پرداخت تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی، به سرانجام رسیده و تسهیلات ایجاد و پایدارسازی سایر واحدها، بعد از تکمیل پرونده بانکی برای متقاضیان طرح واریز می‌شود.

پروژه‌هایی برای رفع کمبودهای آبرسانی و مراکز درمانی

در جریان بازدید از این استان و رصد شرایط موجود، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با تولیت آستان قدس رضوی برای اجرای دو پروژه‌ عمرانی در زمینه توسعه فضاهای درمانی شهر هویزه در دستور کار قرار گرفت، این شهر با وجود نیاز شدید، از داشتن اورژانس بین جاده‌ای محروم بود، همچنین، با وجود آمار بالای زایمان در زایشگاه بیمارستان علامه شهر هویزه از شرایط مطلوبی برخوردار نبود.  

استاد آقا به نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی در استان خوزستان هم اشاره کرد و گفت: آغاز دو پروژه احداث اورژانس بین جاده‌ای و نیز بازسازی و به‌سازی بخش زایمان بیمارستان علامه در شهر هویزه با بودجه‌ای به اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دهه کرامت امسال کلید خورد که نهایتاً در مدت ۶ ماه به افتتاح می‌رسد.

وی از جزئیات طرح ویژه زیرساختی این بنیاد خبر داد و عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که خشکسالی و کمبود آب در استان خوزستان ایجاد کرده است، تخصیص اعتباری به میزان ۱۲ میلیارد ریال برای طرح به‌سازی شبکه آب شعیبیه در نظر گرفته شده است که امیدواریم زمینه‌ساز رفع بخشی از کمبودها در این حوزه حیاتی باشد.

حمایت از نیازمندان با طرح «سفره مهربانی»

طرح‌های بنیاد کرامت رضوی، صرفاً به برنامه‌های با چشم‌انداز درازمدت محدود نشده و برخی از طرح‌های حمایتی ناظر به شرایط کنونی کشور، به‌ویژه شیوع ویروس کرونا تعریف شده و به اجرا در آمده‌اند تا در کوتاه‌مدت باری از گرفتاری‌های مردم خوزستان برداشته شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به جزئیات توزیع اجرای طرح « سفره مهربانی ۳» پرداخت و افزود: جهت کمک به خانواده‌های نیازمند که مشکلات معیشتی جدی داشتند، با اجرای مرحله سوم طرح «سفره مهربانی»، تعداد ۳ هزار و ۷۱۳ کارت اعتباری به ارزش ۴ میلیون و ۱۱ هزار ریال برای یک دوره سه ماهه به سرپرستان خانوارهای شناسایی شده از طریق کانون‌های خدمت رضوی در استان خوزستان تقدیم شد.

استادآقا با اعلام اینکه در مرحله چهارم طرح مهربانی، ۱۲ هزار بسته ارزاق توزیع شده، اضافه کرد: به‌منظور رسیدگی به اقشار محروم، در ماه مبارک رمضان امسال طرحی با عنوان پویش «سفره‌ای به وسعت ایران» با هدف توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان با استقبال و مشارکت شبکه خادمیاران رضوی با هماهنگی کانون‎‌های خدمت رضوی در استان‌های کشور به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در این طرح با هدف حمایت از محرومین و نیازمندان به نام مبارک حضرت رضا(ع)، هر خادمیار به‌عنوان بانی هشت بسته ارزاق به ارزش مبلغ پنج میلیون ریال را جمع‌آوری کرد که در پایان این طرح در استان خوزستان، ۱۲ هزار بسته ارزاق با همکاری خادمیاران رضوی جمع‌‎آوری و در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، تخصیص و توزیع ۲۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان از میان خانواده‌های کم‌بضاعت استان خوزستان و نیز اطعام عیدانه اخیر با طبخ و توزیع ۱۲۵ هزار پرس غذای گرم در گستره شهرستان‌های استان خوزستان به مناسب عید غدیرخم را در شمار دیگر طرح‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خوزستان تنها نیست مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی استان خوزستان آستان قدس رضوی میلیارد ریال اشتغال زایی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست حامد افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت با مسئولان ادارات و مدیران شهرک‌های صنعتی و صاحبان صنایع در عرصه کسب‌وکار با محور بررسی راهکار‌های تعامل و همکاری دانشگاه با صاحبان صنایع اجرای رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حامد افشاری در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم است و حضور فعال صنایع می‌تواند یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور و حتی جهان را ایجاد کند.

وی افزود: نمونه بارز این تلاش و شعار ما می‌توانیم در عملیات غرورآفرین وعده صادق بود. ۲۵ سال پیش نمی‌توانستیم حتی یک سیم‌خاردار تولید کنیم؛‌ اما اکنون توانایی کشور به جایی رسید که جزء قدرتمندترین کشور‌های موشکی دنیا شده؛ بنابراین در بحث علمی هم می‌توانیم در خیلی از حوزه‌ها نقش‌آفرینی کنیم و نه تنها در عرصه علمی؛ بلکه در عرصه بین‌المللی می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم که همه اینها احتیاج به خودباوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های شهرقدس/ملاردو صفادشت گفت:‌ در منطقه غرب استان تهران ظرفیت‌هایی شامل صنایع، دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و با توجه به اینکه اکنون مشکل  کشور بحث امید است. با وجود اینکه نسبت به گذشته و دوران قبل از انقلاب رفاه و امکانات رفاهی نسبت به دوران قبل از انقلاب بیشتر شده؛ رسانه‌های غربی همیشه سعی در ایجاد ناامیدی و پوچ‌گرایی برای نسل جوان داشتند و همیشه باعث نگرانی مردم در منطقه و درباره آینده بودند که چه خواهد شد.

افشاری عنوان کرد: مهم‌ترین کار دانشگاهیان ایجاد امید، خودباوری و عمل کردن به شعار ما می‌توانیم و تحقق وعده‌های رهبری در شعار سال است. درصدد هستیم تا رویداد‌هایی نظیر رویداد صدرا را در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان نظیر داشته باشیم و برنامه‌های تنظیم‌شده را در آینده نزدیک اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی