Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان خداپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد نتایج تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های المپیک توکیو و کسب عنوان نهمی مشترک در این مسابقات اظهار داشت: بازی آخر تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن را که دیدم بسیار ناراحت شدم. من خودم ۱۱ سال در تیم ملی بودم و به خوبی می‌توانستم شرایط بازیکنان را در آن لحظات درک کنم؛ البته باید بپذیریم که ایرادی به بازیکنان و کادر فنی وارد نیست و مشکل جای دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملکرد فدراسیون در دو سال اخیر بسیار بد بود و مشکل داشت. من در مصاحبه‌های قبلی خودم هم بارها گفته بودم که کشورهایی همچون ژاپن، چین و کره‌جنوبی در حال پیشرفت هستند و به زودی از ایران پیشی خواهند گرفت، اما کسی به این حرف‌ها توجه نمی‌کرد. ما درجا می‌زنیم و اگر این روند ادامه پیدا کند در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین و کره‌جنوبی هم به مشکل خواهیم خورد.

پیشکسوت والیبال کشورمان عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما لیگ برتر مان است. متاسفانه آقایان خیلی لیگ را ساده می‌گیرند و تنها به دنبال درآمدزایی از رقابت‌های لیگ برتر هستند. مدل و نحوه برگزاری لیگ‌مان خنده‌دار است، چراکه آقایان تمام تمرکزشان روی تیم ملی بزرگسالان بوده و نگاه اقتصادی به لیگ برتر دارند. آقایان فقط می‌خواهند پولی از باشگاه‌ها بگیرند و بگویند لیگ برگزار کردیم.

خداپرست عنوان کرد: هم کادر فنی و هم بازیکنان در مسابقات المپیک عملکرد خوبی داشتند. من مدل کاری آلکنو را می‌پسندم؛ ضمن اینکه او بهترین مربی اروپا شده، ۴ دوره در المپیک بوده، قهرمان المپیک شده و رزومه چشمگیری دارد. با این شرایط خیلی‌ها انتقاد می‌کنند و می‌گویند اگر مربی ایرانی هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت همین نتایج کسب می‌شد، اما من می‌گویم اگر مربی هم بالا سر تیم نبود همین نتایج کسب می‌شد. حرف و انتقاد من بالاتر از این مسائل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فدراسیون بدون هماهنگی بازیکن به تیم ملی دعوت کرد، گفت: همه تیم‌ها بعد از ۴ سال و در پایان المپیک جوانگرایی می‌کنند، اما ما فقط دنبال کسب نتیجه در تمام تورنمنت‌ها هستیم. شما ببینید چند بازیکن بالای ۳۰ سال از المپیک گذشته تا کنون به تیم ملی دعوت شدند. به اعتقاد من آلکنو باید حفظ شود و تیم ملی باید جوانگرایی کند. حالا که معروف خداحافظی کرده چه کسی را می‌خواهیم جایگزین وی کنیم؟

پیشکسوت والیبال کشورمان با اشاره به عملکرد جواد کریمی، تصریح کرد: به بازیکنی امثال جواد کریمی باید ۴ سال زمان داد تا بتواند برای المپیک بعدی آماده شود. ضمن اینکه در طول این ۴ سال هم نباید از عدم نتیجه‌گیری بترسیم. می گویند عطایی سرمربی تیم ملی شده؛ او از دوستان خوب من است، اما به نظرم صلاحنیست که مربی ایرانی بالا سر تیم ملی بزرگسالان باشد. در زمان ولاسکو تیم ملی متحول شد، اما پس از او غیر از آلکنو تمام مربیانی که آمدند درجه دو بودند و ما نیاز داریم که مربیان سطح اول جهان به ایران بیایند.

خداپرست با اشاره به شرایط مدیریتی فدراسیون، عنوان کرد: داورزنی باید برود، اگر هم می‌خواهد بماند باید تغییر رویه جدی انجام دهد. متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد محدودی از والیبالی‌ها در فدراسیون حضور دارند. من خودم را مثال می‌زنم که ۱۱ سال در تیم ملی کشورم بازی کردم، اما حتی یک بار هم از من برای حضور در تیم‌های ملی دعوت نشده است. امثال من بسیار زیاد هستند، اما متاسفانه رئیس فدراسیون تنها به عده‌ای خاص میدان می‌دهد. او علاقه‌ای به جوانگرایی ندارد، ضمن اینکه اخیراً در کار سرمربی هم دخالت می‌کند. اگر این شرایط اصلاح نشود والیبال به قهقرا خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به شرایط تیم باشگاهی‌اش، اظهار داشت: صحبت هایی با باشگاه شهرداری ارومیه انجام شده است و به احتمال فراوان به عنوان مربی در این تیم فعالیت کنم. متاسفانه از زمانی که رضایی مسئول شده فقط نام ارومیه باقی مانده و همه مربیان و بازیکنان فراری شده‌اند. در تیم کنونی ارومیه نه بازیکنی از این شهر حضور دارد و نه مربی! ما در همه رده‌های سنی بازیکن داریم، اما برای باشگاه‌مان از آنها استفاده نمی‌کنیم. نمی‌دانم رضایی چه مشکلی با آدم‌های ارومیه دارد. امیدوارم این مشکلات هم به زودی حل شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست

مبینا فلاح عضو تیم ملی ریکرو ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیراندازی با کمان کشورمان در سالی که گذشت اظهار داشت: اکثر افرادی که تیراندازی با کمان را در سال ۱۴۰۲ دنبال کردند متوجه مسیر رو به رشد این رشته شدند. ما در سالی که گذشت هم از نظر ارتقای رکورد و هم از نظر نتایج اتفاقات خوبی را رقم زدیم. در این سال بعد از حدود ۱۲ سال چه در کامپوند و چه در ریکرو جابجایی رکورد داشتیم که نشان داد مربی کره ای کار خودش را درست انجام داده است.

مربی کره‌ای دانش خوبی دارد

وی افزود: خوشبختانه تیراندازی با کمان ایران با عملکرد خوب خود نشان داده است که در مسیر درستی قرار گرفته است. مربی کره‌ای ما از دانش فنی خوبی برخوردار است او واقعا کمک کرد تا بتوانیم این مسیر موفقیت را سریعتر پیدا کنیم. رشته ما تجهیزات محور است و به همان اندازه که نکات فنی در کسب نتیجه تاثیرگذار است تجهیزات هم موثر است که همین مسئله در مسابقات نتیجه گرفتن را برای ما سخت می‌کند.

این ملی پوش ریکرو در ادامه خاطر نشان کرد: ما از نظر دانش چیزی از رقبای کم نداریم ولی همین نداشتن تجهیزات به روز باعث شده تلاش‌های ما در میدان مسابقات خیلی به چشم نیاید. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک به این مورد رسیدگی کنند. چون این مسئله کاملا قابل حل است مخصوصا حالا که سال قبل از المپیک هم است ما واقعا نیازمند این توجه و حمایت هستیم.

فلاح در ادامه با بیان اینکه سال شلوغی را سپری کردیم؛ گفت: بازیهای آسیایی هانگژو، مسابقات یونیورسیاد، مسابقات قهرمانی آسیای تایلند و کاپ آسیای سنگاپور چهار رویدادی بود که شرکت کردم. عملکرد در اکثر این مسابقات خوب و قابل دفاع بود. در بازی‌های آسیایی به همراه اقای شبانی موفق شدیم برای نخستین بار در تاریخ تیراندازی با کمان ایران در بخش میکس عنوان چهارمی را کسب کنیم.

برای گرفتن سهمیه المپیک ناامید نیستم

او اضافه کرد: در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند هم موفق شدم تا پای کسب سهمیه المپیک پیش بروم که همین اتفاق درحال حاضر باعث شد با انگیزه بیشتر برای مسابقات پیش رو تمرین کنم. در این رویداد سهمیه را با اختلاف یک امتیاز از دست دادم که ناراحت کننده بود چون هر چه در توان داشتم برای موفقیت گذاشتم ولی تلاش می کنم در سال پیش رو جبران کنم.

ملی پوش ریکرو ایران تاکید کرد: کسب سهمیه المپیک بسیار سخت خواهد بود چون فقط یک رویداد داریم که می‌توانیم شانس خودمان را در آن محک بزنیم. رقابت های کاپ جهانی ترکیه است که باید با تمام توان در آن شرکت کنیم و به مصاف رقبای جهانی برویم. رسیدن به المپیک با بررسی مسیر پیش رو تجهیزاتی که داریم خیلی سخت است اما غیر ممکن به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 6058079

دیگر خبرها

  • یونانی‌ها سرمربی تیم ملی را بیرون کردند!
  • خط قرمز بارسلونا روی نام ۴ مربی برای جانشینی ژاوی
  • تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • مورینیو می‌خواهد سرمربی رونالدو شود!‏
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!
  • جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!
  • سال، سال والیبال نبود
  • مربی تیم ملی والیبال: جلسه‌ای عالی با پائز داشتیم/ شرمنده مردم ارومیه شدیم