Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:18:51 GMT

آیا نفت بالاخره ۸۰ دلاری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۶۳۶۸

آیا نفت بالاخره ۸۰ دلاری می‌شود؟

بازارهای نفت خام اخیرا تحت تاثیر افزایش عرضه اوپک پلاس که با نگرانیها در خصوص افزایش دوباره آمار ابتلا در کشورهای مصرف کنندنه بزرگ همزمان شده است، ملتهب بوده اند با این حال همچنان برخی بر این باورند که نفت می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش ایسنا، دن ابرهارت از شرکت کاناری ال ال سی در مقاله ای برای فوربس نوشت: تحلیلگران معتقدند تقاضای قوی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ فراگیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر انتظاراتی که برای تقاضای قوی وجود دارد، همچنان ابهامات قابل توجهی در خصوص توافق هسته ای ایران و آمریکا وجود دارد به خصوص پس از این که واشنگتن و لندن در ادعایی ایران را متهم کرده اند در حمله اخیر به یک نفتکش دست داشته اند.

نفتکش مرسر استریت تحت کنترل رژیم صهیونیستی هفته گذشته در نزدیک سواحل عمان هدف حملات پهپادی قرار گرفت که در جریان آن دو نفر از خدمه کشته شدند.

ایران دست داشتن در این حمله را تکذییب کرده اما این رویداد ممکن است تاثیر منفی روی مذاکرات هسته ای داشته باشد که مدتی است متوقف شده است. هفته گذشته آمریکا به دولت جدید ایران هشدار داد که شرایط بهتری را پیشنهاد نخواهد کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم هشدار داد مذاکرات نمی تواند برای همیشه ادامه پیدا کند.

بنابراین چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازارهای رسمی دورتر شده و از فشار نزولی بر قیمتها کاسته است. معامله گران احتمال بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را در نظر گرفته بودند و اکنون این احتمال ضعیف شده است. در این بین انتظارات برای کاهش بیشتر سطح ذخایر نفت آمریکا از قیمتها حمایت کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جیووانی استونوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس اظهار کرد: نگرانیهای مربوط به کرونای دلتا بازارهای نفت را در هفته های آینده نوسانی نگه می دارد اما همزمان افزایش پروازهای هوایی در سراسر اروپا و آمریکا از تقاضا برای نفت پشتیبانی می‌کند.

قیمت نفت که روز دوشنبه بیش از سه درصد ریزش کرده بود، در معاملات پرنوسان روز سه شنبه به روند نزولی خود ادامه داد و بهای معاملات نفت برنت با ۳۲ سنت کاهش، به ۷۲ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید و معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۵ سنت کاهش، ۷۰ دلار و ۷۰ سنت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کرونای دلتا صادرات نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پس از اتمام جلسه در حیاط دولت به میان خبرنگاران رفت و گفت: « برنامه ای برای واردات پله برقی از چین وجود ندارد و درواقع پله برقی تولید می شود. سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی ها آغاز و طی ۳ ماه آینده نصب آنها به اتمام می رسد.

کد خبر 845149 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران پله برقی

دیگر خبرها

  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • (ویدئو) لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران؟!
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • پاسخ نظامی یا بدرقه با انعطاف ؟ / بازارهای جهانی منتظر واکنش اسراییل به حمله ایران
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • (ویدیو) بادیگارد لیونل مسی بالاخره شکست خورد
  • تاثیر کم دوام حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بر بازارهای مالی