Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران، براساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یداله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب و ابلاغ تسهیل توسعه واحدهای صنعتی و معدنی درمحدوده شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران، گفت: با مصوبه هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای صنعتی و تولیدی صنفی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی بلامانع شد.       

به گفته وی براساس این مصوبه صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی و کارت شناسایی مستقر در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید درعرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط زیست محیطی مربوطه بلامانع است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که براساس این مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است به استعلام‌های مربوطه به توسعه واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حداکثر مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهد.

به گفته وی اجرای این مصوبه موجب افزایش ظرفیت تولید، ارتقاء فناوری و افزایش اشتغال در صنایع استان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، صادقی قبل از تصویب این طرح گفته بود که  از سال ۱۳۴۶، مصوبه‌ استقرار صنایع بزرگ در تهران را محدود کرده و علاوه بر این هیئت وزیران ضوابطی تحت عنوان ضوابط استقرار تصویب کرده که به لحاظ محدودیت سرزمینی تهران، حجم ترافیک، تردد و محدودیت در مباحث زیست محیطی، تاکید کرده که واحدی جدید صنعتی در استان تهران به جز صنایع پوشاک، غذایی و دانش بنیان ایجاد نشود. امکان افزایش ظرفیت و توسعه صنایع موجود نیز بر اساس این ضوابط وجود ندارد.  

البته برخی کارشناسان و مسئولان حوزه محیط زیست به این طرح انتقاداتی دارند و معتقدند که ظرفیت زیستی تهران پاسخگوی صنعت و جمعیت بیشتر نیست و نادیده گرفتن این قانون باعث افزایش مشکلات آلودگی هوای تهران می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصلاح قانون منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران شهرک ها و نواحی صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام خاطر نشان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

کد خبر 6088493

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است