Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:38:11 GMT

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۲۶۰

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ سه شنبه شب در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org منتشر شد. در حال حاضر، لینک دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی فعال شده است و به مرور لینک سایر دفترچه‌ها هم فعال می‌شود.

داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شده اند، قبل از آغاز فرایند انتخاب رشته می‌توانند نسبت به دریافت و مطالعه این دفترچه اقدام کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه به مدت پنج روز انجام می‌شود.

گفتنی است، در کنکور سراسری تعداد یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. همچنین انتخاب رشته پذیرش بدون آزمون نیز از همین تاریخ برای متقاضیان آغاز می‌شود.

سامانه راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش آموزش کشور برای داوطلبان به منظور اطلاع از وضعیت قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر نیز از امشب در همین سایت فعال شد. برچسب ها: کنکور 1400 ، آزمون سراسری ، دفترچه راهنما ، سازمان سنجش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنکور 1400 آزمون سراسری دفترچه راهنما سازمان سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب رشته کنکور کنکور سراسری ۱۴۰۰ سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، ارسلان دمیرچی افزود: در نوبت نخست آزمون سراسری ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر از داوطلبان گیلانی زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.
وی با بیان اینکه آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند. 
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان دربرگزاری آزمون‌های سراسری اعلام کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری