Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@19:18:26 GMT

انفجار باتری گوشی وان پلاس بدون دلیل !

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۳۲۴

اگرچه امروزه باتری گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و این پیشرفت ها همچنان ادامه دارند، اما به لحاظ کارکردی، ظرفیت باتری‌ گوشی‌ ها محدود است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، انفجار باتری گوشی وان پلاس نورد ۲ در هند بدون هیچ دلیل خاصی به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی این کشور منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ماجرا هنگامی رخ داد که یک زن هندی گوشی وان پلاس نورد ۲ که با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه سازگار است را در جیب بغل دوچرخه خود قرار داد و به دوچرخه سواری پرداخت.

وی در حالی که مشغول پدال زدن بود ناگهان صدای بسیار بلندی را شنید. از همین رو متوقف شد و نگاهی به جیب بغل دوچرخه خود انداخت و متوجه شد که باتری گوشی وان پلاس وی منفجر شده است.

این انفجار هم باعث جراحت فیزیکی خانم آنکور شارما به علت سقوط ناگهانی وی از روی دوچرخه شد و هم موجب شد تا وی شوکه شده و ترس و وحشت شدیدی را تجربه کند. تصاویری که وی از این رویداد تهیه کرد و در حساب کاربری خود در توئیتر قرار داد نیز بارها بازنشر شد.

همین مساله موجب واکنش شرکت وان پلاس شد. این شرکت در توئیتی از این رویداد اظهار تأسف کرد و از تحقیقات در این زمینه خبر داد. سپس دو طرف به ارسال پیام‌های مستقیم برای رسیدن به توافق در این زمینه پرداختند. به نظر می‌رسد توافقاتی در این زمینه رخ داده، زیرا خانم شارما عکس‌های جنجالی گوشی منفجر شده را از توئیتر حذف کرد. اما مشخص نیست وان پلاس خسارتی به وی پرداخت کرده یا خیر.

وان پلاس همچنین از تحقیقات مستقل در این زمینه خبر داده و تصریح کرده این اولین بار است که گزارشی در مورد انفجار گوشی نورد ۲ نسل پنجم وان پلاس منتشر می‌شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فناوری تلفن همراه دوچرخه سواری توئیتر باتری تلفن همراه توئیتر دوچرخه سواری شبکه های اجتماعی گوشی وان پلاس باتری گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل CATL: باتری‌های حالت‌جامد غیرکاربردی و ناایمن هستند!

بسیاری از کارشناسان تکنولوژی باتری حالت‌جامد را یک پیشرفت مهم درباره خودروهای برقی می‌دانند چراکه این باتری‌ها باعث کاهش وزن خودرو، افزایش تراکم انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید می‌شوند و نتیجه نهایی نیز تولید محصولاتی با شعاع حرکتی بیشتر، زمان شارژ کمتر و همچنین ایمنی بالاتر است؛ اما مؤسس و مدیرعامل بزرگ‌ترین تولید کننده باتری دنیا یعنی شرکت CATL اظهاراتی مهم درباره این تکنولوژی داشته و گفته که باتری‌های حالت‌جامد غیرکاربردی و ناایمن هستند!

به گزارش پدال، CATL که مخفف عبارت Contemporary Amperex Technology Company Limited شرکتی چینی است که در زمینه تأمین باتری خودروهای برقی کمپانی‌هایی همچون بی ام و، تسلا، هیوندای، پورشه و فورد فعالیت می‌کند.

در حقیقت CATL هم‌اکنون حدود ۳۶ درصد از کل باتری خودروهای برقی دنیا را تأمین می‌کند و سهم آن از بازار بیش از دو برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی بی وای دی (سهم ۱۵.۸ درصد) است.

دکتر روبین زنگ مدیرعامل CATL که به عنوان پادشاه باتری دنیا شناخته می‌شود هشدار داده تکنولوژی باتری حالت‌جامد به اندازه‌ای که گفته می‌شود قابل‌اعتنا نیست. زنگ در مصاحبه با فاینشنال تایمز می‌گوید CATL ده سال روی باتری‌های حالت‌جامد سرمایه‌گذاری کرده و علیرغم این موضوع هنوز هم شاهد تجاری‌سازی آن نیست. او می‌گوید:

من هر ماه فعالیت شرکت‌های مختلف روی این تکنولوژی را می‌بینم و می‌دانم که از نظر پیشرفت در چه مرحله‌ای هستند و باید بگویم چنین چیزهایی هنوز هم یک نمایش به نظر می‌رسند.

مشکل بزرگ باتری‌های حالت‌جامد از نظر مدیرعامل CATL نیاز به نوع کاملاً جدیدی از مواد شیمیایی است، موادی که از فلز لیتیوم خالص برای الکترود آند استفاده می‌کند؛ اما این موضوع مشکلات بیشتری را در پی دارد زیرا چنین موادی باید تحت‌فشار بالا باشند که خطر انفجار باتری در زمان شارژ را در پی دارد.

همچنین لیتیوم این باتری‌ها درصورتی‌که قاب آن در تصادف سوراخ شود با اکسیژن واکنش خواهد داد و شاید باعث آزاد شدن لیتیوم هیدروکسید شود که سمی است و می‌تواند باعث آسیب دیدن افراد شود. زنگ می‌گوید به دلیل مشکلات ناشی از فشار بالای باتری نمی‌توان سیکل‌های شارژ و دشارژ زیادی را برای باتری‌های حالت‌جامد متصور بود. او می‌پرسد:

با این تفاسیر شما چگونه می‌خواهید این تکنولوژی را به‌صورت تجاری تولید کنید؟

اما این سخنان به معنی ضدیت زنگ با باتری‌های حالت‌جامد نیست بلکه برعکس او کاملاً از این تکنولوژی حمایت می‌کند اما درعین‌حال هشدار می‌دهد که نباید خیلی روی تجاری‌سازی باتری‌های حالت‌جامد حساب باز کرد. مدیرعامل CATL تنها فردی نیست که چنین تفکراتی دارد زیرا متخصصان شرکت استوردات نیز قبلاً گفته‌اند هنوز چندین سال با پیشرفت و تجاری‌سازی این تکنولوژی فاصله داریم.

زنگ معتقد است بجای توسعه باتری حالت‌جامد می‌توانیم قدم بزرگ بعدی را با باتری سدیم یون برداریم. این باتری‌ها که با تکنولوژی نیمه جامد شناخته می‌شوند توسط CATL نیز توسعه یافته‌اند. او می‌گوید مواد شیمیایی این باتری‌ها می‌تواند شعاع حرکتی را دو برابر کند و درعین‌حال هزینه‌های تولید کمتری داشته باشد و مشکلات باتری‌های حالت‌جامد را مرتفع نماید.

این اولین باری نیست که تکنولوژی باتری نیمه جامد مطرح می‌شود زیرا استلانتیس نیز قبلاً به احتمال تولید چنین باتری‌هایی برای کاهش وزن و بهبود شعاع حرکتی محصولاتش اشاره کرده بود. هدف استلانتیس نصف کردن وزن باتری‌ها در مقایسه با تکنولوژی کنونی است که می‌تواند تأثیر زیادی روی خودروهایی همچون جیپ ریکان و واگونیر S بگذارد.

اما به نظر می‌رسد برخی برندهای مشهور نظراتی مخالف مدیرعامل CATL دارند. تویوتا که از نظر افراد زیادی دیر وارد عرصه رقابت خودروهای برقی شده بیش از یک دهه است پیشتاز توسعه باتری‌های حالت‌جامد به شمار می‌رود و بیش از ۱۳۰۰ اختراع مربوط به این تکنولوژی را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

تویوتا سال قبل اعلام کرد باتری‌های حالت‌جامد می‌توانند سال ۲۰۲۷ راهی بازار شوند. این باتری‌ها با یک‌بار شارژ شعاع حرکتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری را فراهم خواهند ساخت و زمان شارژ ۱۰ دقیقه‌ای خواهند داشت؛ اما حتی تویوتا نیز هشدار می‌دهد که تیراژ تولید باتری‌های حالت‌جامد محدود خواهد بود و تولید انبوه آن شاید از سال ۲۰۳۰ شروع شود.

از دیگر خودروسازانی که مشغول توسعه باتری حالت‌جامد هستند می‌توان به بی ام و، نیسان، هوندا، فولکس‌واگن و فورد اشاره کرد. اگرچه غیرممکن تا زمانی که محقق نشده غیرممکن به نظر می‌رسد اما دکتر زنگ چیزهایی را درباره باتری خودروهای برقی می‌داند که بسیاری از کارشناسان مطلع نیستند و گفته‌ها و عقاید او اعتبار زیادی بین فعالان دنیای خودرو دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۲ اردیبهشت)
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده 
  • سریع‌ترین مرسدس بنز AMG با ۸۰۵ اسب‌بخار قدرت / عکس
  • مدیرعامل CATL: باتری‌های حالت‌جامد غیرکاربردی و ناایمن هستند!