Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاترش روز چهارشنبه ایرنا از وبدا، باقر لاریجانی گفت: این سند توسط کارگروه های مختلف کمیته با همراهی معاونت های مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به روز رسانی شده است.

وی دستاوردهای ایران در حوزه سلامت را طی دهه های اخیر قابل توجه دانست و افزود: اگرچه کشور در برخی حوزه های سلامت از جمله کاهش سریع میزان مرگ ومیر مادران و کودکان و افزایش امید به زندگی موفقیت های چشمگیری نسبت به بسیاری از کشور های منطقه به دست آورده است ولی با این وجود بار بیماریهای غیرواگیر و همچنین بار مالی منتسب به این بیماریها موجب شده که نظام سلامت کشور، بیماریهای غیرواگیر را به عنوان تهدیدی جدی در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی افزود: به منظور کاهش بار بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر منتسب به آنها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آن شد تا سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر را تهیه و تدوین نماید.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر اظهار داشت: این سند دارای سیزده هدف ملی است و تاکید اصلی آن بر بیماریهای قلبی-عروقی، سرطان، دیابت، بیماریهای تنفسی و همچنین سوانح و حوادث و بیماریهای روانی می باشد. بعلاوه، عوامل خطر اصلی بیماریهای غیرواگیر مانند مصرف دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت فیزیکی را نیز شامل میشود.  

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: شناخت عوامل خطر و سیاست گذاری برای مقابله با آنها، میتواند تاثیر به سزایی در کاهش بیماریهای غیرواگیر داشته باشد. 

وی همکاری بین بخشی و فرا بخشی را یکی از ویژگی های سند حاضر خواند و افزود: در این سند کلیه ذینفعان داخلی و خارجی وزارت بهداشت شامل معاونتهای مختلف وزارت بهداشت و وزارتخانه های ذینفع، سازمانهای دولتی که همکاران اصلی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر می باشند، در نظر گرفته شده اند. 

لاریجانی افزود: با توجه شرایط فعلی جامعه و پر رنگ شدن خطر هم زمانی همه گیری بیماریهای غیرواگیر و بیماریهای واگیر نوپدید، تمامی فصول این سند در راستای سیاست گذاری و مدیریت این بیماریها در کشور، بروز رسانی شده است. 

کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر متشکل از خبرگان نظام سلامت کشور در حوزه بیماریهای غیرواگیر بوده که با هدف کاهش بار بیماریهای غیرواگیر تشکیل شده است.

برچسب‌ها محمدباقر لاریجانی سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدباقر لاریجانی سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمدباقر لاریجانی سلامتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت عوامل خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!

این قرآن‌پژوه و مترجم و نسخه‌شناس مصاحف قرآن، که حدود دو دهه پیگیر این قرآن مسروقه بوده و ورق‌های جداشدهٔ آن را تا کنون در موزه‌های لوور (پاریس)، لوور (ابوظبی)، متروپلیتن (نیویورک) و موزۀ هنر اسلامی (دوحه) و همچنین حراجی‌های ساتبیز، کریستیز و بُنهامز شناسایی کرده‌است، به تازگی تصاویری از ورق‌هایی از این قران را منتشر کرده و اطلاع داده است که «برای چندمین بار، تا یک هفتۀ دیگر، در چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک برگ دیگر از قرآن دزدیده‌شده به شمارۀ ۵۴۸ از موزۀ ملی پارس (شیراز) در حراج ساتبیز لندن به فروش خواهد رسید. این برگ شمارۀ ۴۲ از مجموع ۱۷۲ برگ نسخه بوده و حاوی آیات ۱۷ تا ۲۲ سورۀ حاقة است.»

به گزارش ایسنا، درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده پیگیری برای استرداد ورق‌های شناسایی‌شده این قران سرقتی را آغاز کرده است، کریمی‌نیا تاکید کرد که «از وزارت میراث فرهنگی انتظار می‌رود چهار سال پس از افشای این سرقت و فروش برگ برگ آن در حراج‌های مختلف اروپا، اکنون برای افکار عمومی توضیح دهد دقیقاً کدام اقدام موثر و عملی را برای حفظ و بازگرداندن این میراث ایرانی انجام داده و نتایج آن چه بوده است.»

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر گفته بود که امیدوارند با اثبات مالکیت اوراق شناسایی‌شده در حراجی کریستیز، ورق‌های موجود در موزه لوور و دیگر مراکز و حراجی‌ها را هم پس بگیرند.

سرقت این قرآن خطی (کوفی) عصر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۲ شمسی (۱۶ آوریل ۲۰۰۳ میلادی)، در ساعات پایانی وقت اداری انجام شد. چهار سارق مسلح با لباس مبدل وارد موزۀ ملی پارس در شیراز شدند و با شکستن یکی از ویترین‌های شیشه‌ای موزه، نسخه‌ای از قرآن به خط کوفی را از موزه به سرقت بردند. درباره سرنوشت آن دزد‌ها تا کنون خبری نشده است. نظر کریم‌نیا، پژوهشگر نسخ قرآنی بر این است که سارقان احتمالا قرآن کوفی را ورق ورق کرده و از ایران خارج کرده‌اند.

درباره این قرآن گفته شده است که یک نسخه منحصر به فرد از کتابت مصحف شریف و متعلق به قرن دوم یا سوم هجری است. نسخه‌ای که توسط کاتبان ایرانی به نگارش درآمده و به لحاظ نوع نوشتار و تذهیب، بی‌همتا معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!