Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:59:33 GMT

۳۶ داروخانه هلال در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۴۴۸

۳۶ داروخانه هلال در کشور فعال است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، کریم همتی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مورد توجه در هلال‌احمر در سال گذشته، داروخانه‌های جمعیت و تمرکز بر ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات‌رسانی این داروخانه‌ها در کشور بوده است، افزود: بدین منظور، ابتدای سال ۹۹، حسابرسی دقیق و مفصل از داروخانه‌های هلال در کشور انجام و وضعیت مالی و اداری آنها احصا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از ارزیابی‌های انجام شده، اصلاح روند اداری، مالی و مدیریتی داروخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد با توسعه کمی و کیفی این مراکز، مسیر دسترسی آسان به دارو، بخصوص داروهای کمیاب برای بیماران هموار شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بر این اساس در سال گذشته، دو داروخانه در خراسان جنوبی و گرگان تکمیل و آماده بهره‌برداری شدند. همچنین برای تاسیس داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان مجوز کمیسیون ماده ۲۰ استان‌ها اخذ و اعتبارات لازم تامین شده و این داروخانه‌ها نیز به‌زودی به مرحله افتتاح می‌رسند.

همتی افزود: داروخانه‌های هلال‌احمر در استان‌های همدان، کرمانشاه، هرمزگان، کیش و بوشهر نیز پس از سال‌ها رکود و وقفه به دلیل نداشتن کد HIX با پیگیری‌های ویژه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر، این کد را دریافت کرده و فرایند خدمات‌دهی این داروخانه‌ها تسهیل شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ داروخانه هلال‌احمر در سراسر کشور فعال و مشغول خدمت‌رسانی هستند، اظهار کرد: تمرکز این جمعیت در سال گذشته بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف هلال‌احمر برای تسهیل بیشتر در روند دسترسی بیماران به داروهای تک نسخه‌ای، داروهای نادر و کمیاب و ... بویژه در دوران حساس همه‌گیری بیماری کرونا بوده است.

برچسب‌ها داروخانه سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داروخانه سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داروخانه سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر هلال احمر داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد

وزیر راه گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که ۵۲۵ نقطه آن رفع خطر شده و البته که به تایید پلیس راهور هم رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سال 1402 حدود 58 درصد رشد ترانزیت جاده‌ای داشته‌ایم که این رشد بسیار قابل توجه است.

وی افزود: سال گذشته 887 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که 525 نقطه آن رفع خطر شده و البته که به تایید پلیس راهور هم رسیده است.

25 ساعته شدن ساعت کاری داروخانه‌های هلال احمر

همچنین در ادامه پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در نوروز امسال فعالیت‌ داروخانه‌ها 24 ساعته شده است و تا به امروز 7 فروردین 120 هزار خدمت انجام داده‌اند.

کولیوند بیان کرد: همچنین مراکز توانبخشی هلال احمر در عید امسال فعال هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • حادثه دیدن ۹۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته / مراجعه ۶۴ هزار نفر به پست‌های ثابت هلال‌احمر
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • وقوع ۲ سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- رشت طی ۲۴ ساعت گذشته
  • آمادگی کامل گیلان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی
  • ۵۲۵ نقطه حادثه‌خیزِ جاده‌ای رفع خطر شد