Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کنترل آلودگی آب و خاک و حفظ سلامتی مردم در کنار توسعه شهرها و افزایش جمعیت مساله ای است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فاضلاب خانگی دارای مقدار زیادی موارد خارجی از قبیل پس مانده های غذایی ناشی از شست و شوی ظروف و نظافت و ترشحات و فضولات انسانی است که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته فاضلاب اغلب جوامع به صورت مستقیم به جویبارها، رودخانه ها، دریاها و محیط زیست تخلیه می شد که حاصل این کار تجمع لجن، ایجاد بوهای نامطبوع و مزاحم و شرایط زشت و بد ظاهری بود که با گسترش علم و تکنولوی این مشکل حل شد و از طریق شبکه جمع آوری فاضلاب برای انجام عملیات تصفیه و حذف آلاینده های موجود در آن جمع آوری می شود.

در محله مسکونی "پل سنگی" شهرستان سرپل ذهاب به واسطه عدم توجه دستگاه های متولی بعد از چندین سال کماکان مشکل فاضلاب خانگی از طریق سنتی و حفر چاه انجام می شود و ساکنین این منطقه با دغدغه بسیاری روبرو هستند.

اهالی این منطقه از نبود شیوه مناسب دفع فاضلاب ابراز نارضایتی دارند و با اشاره به بوی نامطلوب فاضلاب می گویند این بو به حدی آزار دهنده است که سلامتی آن ها را تهدید می کند.

م. زارعی یکی از ساکنان این منطقه گفت: در محل پل سنگی در بلوار خلیج فارس بیش از سه سال ساخت و ساز واحدهای مسکونی صورت گرفته ولی متاسفانه در این مدت در خصوص دفع فاضلاب خانگی اقدامی صورت نگرفته و امروزه با توجه به ویروس کرونا، زنگ خطر برای سلامتی مردم به صدا در آمده است.

او افزود: حفرچاه حدود پنج میلیون تومان هزینه در بردارد که ساکنین این محله متحمل این هزینه شدند اما در این راستا مساعدتی از سوی اداره آب و فاضلاب صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به سکونت ۱۵ خانوار در محله پل سنگی گفت: متاسفانه دفع فاضلاب به صورت سنتی صورت می‌گیرد و سلامت این ساکنین به خطر افتاده است.

۱۰ میلیارد تومان هزینه اجرای فاضلاب بلوار خلیج فارس

رییس اداره اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طراحی سیستم جمع آوری فاضلاب انجام شده اما مستلزم ابلاغ اعتبار لازم برای ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب این منطقه هستیم که ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم در بودجه سال جاری از فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب درخواست شده که هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

«احمد احمدی» افزود: ایجاد چاه تجمیع به صورت سنتی جهت دفع فاضلاب خانگی در این محله  بلامانع است.

عدم پیگیری آبفا مانع اجرای طرح فاضلاب محله " پل سنگی " است

معاون شهرداری سرپل ذهاب نیز گفت: خط معابر در اختیار آب و فاضلاب شهرستان قرار دادیم و طی ۲ سال گذشته توسط گریدر مکان مورد نظر در این محله تعیین شده و در اختیارشان قرار دادیم.

«پارسا بهارانگیز» افزود: قصور در روند اجرای این طرح‌ عدم پیگیری اداره آبفا است و این موضوع در حوزه کار شهرداری شهر سرپل‌ذهاب نیست.

شهرستان سرپل ذهاب دارای تصفیه خانه فاضلاب است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری سرپل ذهاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شهر سرپل ذهاب دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است که در چهار روستا که به شهر سرپل ذهاب ملحق شدند مشکل دفع فاضلاب دارند.

«نادر نورایی» افزود: قرار شد از طریق شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه پیگیری شود و اعتباراتی از محل اعتبارات زلزله و یا از طریق ردیف‌های متفرقه در اختیار سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور هست برای رفع مشکل فاضلاب این محله ها تامین اعتبار شود.

وی اظهار داشت: امیدوارم که بتوانیم یک ردیف بودجه ای برای فاضلاب سطح شهر سرپل ذهاب که برخی از محلات دچار مشکل شده‌اند به ویژه محله پل سنگی و این چهار روستا الحاقی با حمایت مسوولان استانی از اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه اخذ کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: درصدد هستیم در برنامه بلندمدت، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اگر لازم باشد اعتباری برای بحث فاضلاب‌های چهار روستای الحاقی تامین بودجه صورت گیرد.

وی اظهار داشت:  آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان سرپل ذهاب که اکنون به هرحال فاقد تامین آب پایدار هستند و شبکه اجرا نشده به صورت سیار انجام می شود.

اختصاص اعتبارات لازم برای روستاهای شهرستان

او گفت: پیگیری‌های لازم  انجام شده و روستاهایی که مشکل آب دارند از محل اعتبارات استانی که در اختیار کمیته برنامه‌ریزی بود در محل مجتمع پیران مبلغی را پیش‌بینی کردیم.

 وی افزود: برای دهستان های بشیوه و پاطاق و مجتمع قلعه شاهین اعتبار خوبی از محل اعتبارات مناطق محروم و  اعتبارات ملی در نظر گرفتیم، همچنین اعتبارات خوبی برای مجتمع‌های سطح شهرستان به ویژه مجتمع سرقلعه جگیران که مشکلات زیادی داریم لحاظ شده است.

وی گفت: اخیرا هم تخصیص خوبی به آبفای استان از طرف معاونت وزارت نیرو  ابلاغ شد که سهم سرپل ذهاب سهم مناسبی هست امیدوارم که مدیرعامل آبفای استان مشکلات حوزه آب روستایی و شهر سرپل ذهاب را تشریح بفرمایند و تخصیص لازم صورت گیرد.

شهرستان سرپل ذهاب دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک آب روستایی است که در ۲ بخش مرکزی و قلعه شاهین زندگی می‌کنند.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب تصفیه خانه آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب تصفیه خانه آب و فاضلاب سرپل ذهاب تصفیه خانه آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب شهر سرپل ذهاب فاضلاب خانگی برنامه ریزی آب و فاضلاب دفع فاضلاب جمع آوری پل سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود

از ساعاتی پیش برخی ساکنان شهرستان سرپل ذهاب گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن صدای انفجار را اعلام کرده بودند که در نهایت استانداری کرمانشاه علت و منشأ این صدا‌ها را مانور پدافندی اعلام کرد.

علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • علت صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب چه بود؟
  • تمرین پدافندی و رزمایش؛ علت شنیده شدن صدای تیراندازی در سرپل‌ذهاب
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • استانداری کرمانشاه : علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب /علت چه بود؟
  • شنیده شدن صدای ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر