Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@00:28:09 GMT

جنجال جدید در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۸۴۸

جنجال جدید در المپیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، همانند روزهای گذشته مروری بر حواشی مربوط به رویداد عظیم المپیک داشتیم.

 

شکست ژاپن

ژاپنی ها به امید کسب درآمد بیشتر المپیک را لغو نکردند اما برآوردهای مالی نشان می دهد هزینه های برگزاری این رویداد بیشتر از  درآمدهای آن بوده است. گزارش مالی فاینشنال تایمز حاکی از آن است که هزینه ها دو و نیم میلیارد دلار بیشتر از درآمدهاست و ژاپن برای جبران این کسری امیدی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدمینتون بازان ثروتمند

در فینال رقابت های تیمی بدمینتون زنان تیم اندونزی موفق شده بود تیم چین را شکست بدهد که کار بسیار بزرگی بود. حالا این دو بدمینتون زن قرار است حسابی جایزه باران شوند. هر یک از این ورزشکاران پاداشی معادل 700 هزار دلار دریافت خواهند کرد ضمن اینکه شرکت ها و نهادهای متعددی به صورت جداگانه به این دو ورزشکار زن پاداش اهدا خواهند کرد. جوایز این دو ورزشکار زن اندونزیایی شامل مواردی همچون خانه و اتومبیل هم خواهد شد و حتی آژانس های مسافرتی به آنها سفرهای دور دنیا هم اهدا می کنند.

 

تجمعات بی جان

هر چقدر به پایان المپیک نزدیک تر می شویم تعداد تجمعات ضدالمپیکی هم کمتر می شود. ماه ها قبل از آغاز المپیک تا امروز تجمعات اعتراض آمیزی از سوی شهروندان ژاپنی در راستای اعتراض به برگزاری المپیک برپا می شد اما در روزهای منتهی به المپیک این تجمعات کاهش پیدا کرده و محدود به 30 الی 40 نفر می شود.

معترضان خواهان تعطیلی رقابت ها بودند اما واضح است که دیگر امکان ندارد المپیک لغو شود چرا که بخش عمده آن برگزار شده است.

 

کرونا 300

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دهکده برگزاری رقابت های المپیک توکیو از 300 تن گذشت. دیروز سه شنبه حداقل 17 تست کرونای دیگر مثبت اعلام شده است. اکثر مبتلایان از کارکنان دهکده برگزاری رقابت ها هستند. پیش از این گفته می شد ویروس جهش یافته دلتا به دهکده برگزاری رقابت ها نفوذ کرده و چند مبتلا آلوده به این ویروس تشخیص داده شده اند.

 

وزنه بردار جنجالی

اعتراض ها نسبت به حضور لارن هوبارد وزنه بردار تغییر جنسیت یافته نیوزلندی در رقابت های بخش زنان ادامه دارد. البته او توفیقی در رقابت ها به دست نیاورد اما احتمالا قانون مربوط به ورزشکاران تغییر جنسیت یافته در رشته های زنان در المپیک تغییر پیدا میکند. دیلی میل انگلیس اعلام کرده که کمیته بین المللی المپیک این قانون را تغییر خواهد داد و از ورود ورزشکارانی که توانایی و قدرت متمایزی نسبت به ورزشکاران حاضر در بخش زنان دارند، جلوگیری خواهد کرد. این ورزشکار 43 ساله در سال 2012 تغییر جنسیت داده بود. در سال 2015 نیز قوانین مربوط به حضور ورزشکاران تغییر جنسیت یافته در المپیک تغییر کرد و بر اساس این قانون جدید این افراد می توانستند در رقابت های بخش زنان شرکت کنند.

به هر حال منتقدان می گویند این منصفانه نیست هوبارد در رقابت های زنان شرکت کند. در همین راستا انتقاداتی مشابه هم نسبت به حضور یک دونده نامیبیایی در رقابت های دو 200 متر زنان شده بود.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو ورزش تغییر جنسیت رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل گاهاً اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

وی گفت: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری ۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی آرتی به وضع گذشته برمی‌گردد.

کد خبر 6082031

دیگر خبرها

  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • چه خبر از ورزشکاران استان
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • صعود خدمتی و چهل‌امیرانی به فینال تفنگ بادی