Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - صدیق پنج ساله اواخر تیر ماه گذشته، قربانی کابل کشی غیر استاندارد در اطراف خانه‌اش شد، این کابل از تیر برق روی زمین افتاده بود که کودک هنگام بازی در کوچه متوجه آن نشد و جانش را از دست داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، روز 24 تیر سال جاری بین ساعت هشت الی 9 صبح، صدای مهیبی توجه اهالی یکی از محله‌های حاشیه‌ای شهر بندری بریس را جلب کرد و سریعاً اهالی به داخل کوچه ریختند که با جسم بی جان کودکی حدوداً پنج ساله به هویت صدیق کمالی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دیدن این جسم نیمه جان، اهالی او را به یک مرکز درمانی در خود بریس رساندند که کادر درمانی با معاینه کودک متوجه شدند ساعتی از مرگ او می‌گذرد و بنا بر این گواهی فوت کودک را نیز صادر کردند و موضوع به خانواده او نیز اطلاع داده شد.

21 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در زاهدان کشف شدماینرهای غیرمجاز خانگی دلیل اصلی مشکل برق در سیستان و بلوچستان هستنداینجا چابهار، تاریک‌ترین نقطه ایران/ چرا شبکه برق‌رسانی دروازه شرق ایران همچنان می‌لنگد

چند روز پس از این اتفاق یکی از فعالان اجتماعی منطقه بریس به نام سلیم درج با خبرنگار تسنیم در سواحل مکران تماس گرفت، او که از این واقعه به شدت ناراحت بود، گفت: چندین بار با اداره برق به دلیل غیر استاندارد بودن سیم کشی این محله ارتباط گرفته بودیم و نامه‌های زیادی هم در این باره ارسال کرده بودیم اما این کارها برای ما نتیجه‌ای نداشت.

تیر برق غیر‌استاندارد بلای جان صدیق شد

وی ادامه داد: مسئولان هیچ توجهی به نامه‌نگاری‌های ما و مسئله این بودن کابل‌ها نداشتند و با اینکه می‌دانستند کابل کشی به شدت غیر استاندارد است و هر لحظه امکان دارد اتفاق کوچکی یک فاجعه بزرگ به بار بیاورد اما از کنار این موضوع به سادگی گذشتند و در نهایت صدیق پنج ساله روز 24 تیر ماه جان خود را به دلیل برق گرفتگی و در حالی که قصد بازی را در کوچه داشت، از دست داد.

درج افزود: کابل غیر استاندارد روی زمین افتاده بود و کودک که از ماجرا خبر نداشت پایش روی مبل می‌رود و واقعاً جای تأسف دارد که مسئولان به جای اینکه به فکر برق‌رسانی به اینجا باشند، حتی به فکر غیر استاندارد بودن تیر برقی که اهالی محله این کودک از آن برق کشیده بودند، نبودند و حالا با اتفاق افتادن این فاجعه نیز، تنها فرماندار دشتیاری بود که برای عرض تسلیت، چندی پیش به اینجا آمد و رفت.

شکایتی از کسی نداریم

وی در ادامه اظهار داشت: من یادم است روزی که فرماندار به اینجا آمده بود، پدر صدیق به او گفت: «ما هیچ شکایتی از کسی و ارگانی نداریم اما آیا واقعاً این عدالت است که فرزند من به این شکل فوت کند، با این حال ما یک خواسته داریم، همین که با این اتفاق یک نظری به محله ما کنید و این اتفاق بتواند باعث شود که محله ما نیز برق دار شود و به واسطه این اتفاق همسایگان برای کودک ما که باعث برق رسیدن به اینجا می‌شود، فاتحه‌ای بخوانند، کفایت می‌کند.»

در انتها با رئیس اداره برق شهرستان دشتیاری تماس برقرار کردیم که وی مدعی شد اگرچه این مسئله در حوزه کاری اوست اما بهره برداری از این قسمت به اداره برق چابهار باز می‌گردد و آنها در این امر مسئول هستند؛ با این حال پس از تماس با رئیس اداره برق چابهار، هیچ پاسخی از او دریافت نکردیم.

انتهای پیام‌/‌395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بحران گرد و غبار در سیستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان شورای اسلامی سیستان و بلوچستان غیر استاندارد اداره برق تیر برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)

عصر ایران ــ علی هیبتی که در روسیه با اسم سرباز پارسی داخل قفس مبارزه می‌شود، به دلیل تعرض جنسی به یک زن که در حال اعلام دور مسابقه بود،‌ حسابی به دردسر افتاد. او با لگد به باسن زن زد. هیبتی پس از مسابقه‌ای که در آن ناک اوت شد از آن آن زن عذرخواهی کرد و بعدها ویدئویی هم منتشر کرد که این عذرخواهی را نشان می‌دهد اما کافی قلمداد نشده‌است و ظاهرا جریمه نقدی شده است. هرچند برخی رسانه‌ها از محرومیت مادام‌العمر او خبر می‌دهند. گزارش را این‌جا ببینید مسابقات MMA معمولا مسابقاتی خشنی است و طرفین به قصد زمین‌گیر کردن همدیگر را می‌زنند. معمولا کسانی که در این قبیل مسابقات شرکت می‌کنند، ضربات سهمگینی را به سر و صورت خود تحمل می‌کنند و به همین علت گاهی در شرایط عصبی زندگی می‌کنند.   این اقدام او واکنش‌های زیادی در ایران داشته است. خیلی‌ها معتقدند، برخی مردان ایرانی در حالی بزرگ می‌شوند که در جوانی، متلک گفتن‌ها و دست درازی‌های آن‌ها به زنان در جامعه آن‌طور که باید پیگیری نمی‌شوند و برای همین آن‌ها به گونه‌ای تربیت می‌شوند که انگار هر زمان که می‌‌خواهند می‌توانند این رفتارشان را انجام بدهند و برایشان جنبه سرگرمی و شوخی دارد.   معمولا در ایران دختران پس از دست‌درازی یا متلک‌های رکیک از سوی برخی پسران آزرده می‌شوند و گاهی آن را با والدین و در میان می‌گذارند اما پاسخی که می‌شنوند اصلا خوشیاند نیست. معمولا به آن‌ها گفته می‌شود که حتما خودش کاری کرده یا جوری لباس پوشیده که باعث شده متلک بشنود. معمولا از سوی کسانی که دختر را قضاوت می‌کنند اصل متلک مورد سئوال نیست. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بوکسور ایرانی با تشخیص پزشک باخت و حذف شد (فیلم) دو بوکسور ایران از اسپانیا برنگشتند

دیگر خبرها

  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم
  • برتری 2-0 بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن با بریس نیمار (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • بیماری زنگ زرد بلای جان غلات
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها
  • عکس دیده نشده کودکی ترانه علیدوستی در آغوش پدر
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود