Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@08:10:54 GMT

استخراج کنندگان رمزارز فرار کردند! / ماجرا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۰۵۳

قطب استخراج رمزارز‌ها در حال جابه‌جایی است. قانون‌گذاری چینی باعث ایجاد فضای نااطمینانی برای فعالان صنعت استخراج رمزارز‌ها شد و همین امر موجب شد قطب اول ماینینگ جهان سودای تغییر پیدا کند. استخراج‌کنندگان، در جست‌وجوی مقصدی امن با سیاست‌های مالیاتی مناسب و هزینه‌های انرژی پایین هستند. این ویژگی‌ها موجب شد نگاه فعالان این حوزه به آمریکای شمالی و آسیای مرکزی معطوف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لانه‌گزینی ماینر‌های چینی
بعد از قانون‌گذاری چینی‌ها برای استخراج‌کنندگان رمزارزها، کوچ ماینر‌ها در حال مشاهده است. قوانین سخت‌گیرانه چینی‌ها به بهانه‌های محیط‌زیستی موجب شد بسیاری از فعالان این صنعت، چین را که زمانی قطب صنعت استخراج در جهان بود، دیگر گزینه مناسب ندانند و به جست‌وجوی مقصدی جدید باشند. به گفته متخصصان این صنعت، عواملی مانند زمان‌های اولیه برای ایجاد سایت‌های میزبانی، هزینه‌های انرژی و نیروی کار، سیستم‌های مالیاتی، آب‌وهوا و محیط‌های سیاسی و تجاری از جمله مواردی است که برای استخراج‌کنندگان تعیین مسیر خاص برای مهاجرت را دشوار می‌کند. در حالی که آمریکای شمالی یک مقصد اصلی برای ماینر‌ها به شمار می‌رود، آسیای مرکزی، آمریکای لاتین و اروپا در آینده ممکن است حتی مدعیان جدی‌تری باشند. برخی از فعالان در صنعت ارز‌های دیجیتالی به احتمال زیاد از این توسعه استقبال خواهند کرد؛ زیرا نشان‌دهنده توزیع غیرمتمرکز نرخ هش (Hash Rate) در سراسر جهان است و می‌تواند به طور بالقوه ترس از تاثیر استخراج‌کنندگان چینی بر شبکه بیت‌کوین را کاهش دهد. بر اساس برآورد‌های نیک هنسن، مدیرعامل شرکت استخراج رمزارز Luxor مستقر در سیاتل، حدود ۲۵ درصد از نرخ هشی که به دلیل سرکوب چین از ماه مارس آفلاین شده است، به آمریکای شمالی ختم می‌شود و ۲۵ درصد دیگر به کشور‌های آسیای مرکزی مانند قزاقستان، مغولستان و بخش‌هایی از روسیه می‌رسد. به گفته هنسن، ۱۵ درصد از نرخ هش شبکه بیت‌کوین به آمریکای لاتین و ۱۰ درصد می‌تواند به کشور‌های اتحادیه اروپا مهاجرت کند و بقیه هرگز به صورت آنلاین باز نمی‌گردند.

مسیر دقیق مهاجرت استخراج‌کنندگان چینی هنوز مشخص نیست. برآورد‌های هنسن تا حدی بر اساس گفتگو‌های او با استخراج‌کنندگان و تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر این است که چه کسانی به منابع و زیرساخت‌های مناسب برای دسترسی آنلاین استخراج‌کنندگان در ۶ تا ۱۲ ماه آینده دسترسی دارند.

هنسن گفت: من می‌دانم که ایالات متحده در حال حاضر منابع انرژی قابل‌توجهی در اختیار دارد که می‌توان از آن استفاده کرد و برخی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های انرژی می‌خواهند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. اما واقعیت این است که آن‌ها ممکن است نتوانند به اندازه کافی نیاز‌های مصرفی انرژی را تامین کنند، تا هرطور که می‌خواهند مصرف کنند و این باعث می‌شود که این استخراج‌کنندگان چینی مکان‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهند.

آمریکای شمالی، آسیای مرکزی، مقصد جدید
آرتور لی، مدیرعامل یک شرکت معدنی مستقر در پکن گفت هزینه‌های کمتر انرژی، نیروی کار، حمل و نقل، تعرفه‌ها و مالیات در آسیای مرکزی و برخی از کشور‌های اروپای شرقی دلیل اصلی انتخاب این مناطق توسط برخی از استخراج‌کنندگان چینی به جای آمریکای شمالی است. قیمت برق در آسیای میانه که شامل مالیات و سایر هزینه‎های مربوطه است، به طور متوسط ​​۰۵/ ۰ دلار در کیلووات ساعت (kW/ h) برآورد می‌شود. در حالی که مزارع استخراج در تگزاس در محدوده مشابهی هستند، سایر ایالت‌های ایالات متحده قیمت بالاتری خواهند داشت. هزینه کمتر انرژی یکی از عوامل مهم در تعیین حاشیه سود استخراج‌کنندگان است. علاوه بر انرژی کلی ارزان، هزینه نگهداری پایین، مزیت دیگری برای استخراج‌کنندگان در آسیای مرکزی است. همچنین تعرفه‌های وارداتی که آمریکا برای واردات از چین وضع کرده است، موجب شده است تا آسیای مرکزی مقصدی جذاب‌تر برای استخراج‌کنندگان باشد. این بدان معنا نیست که آمریکای شمالی از معادله خارج شده است. برخی از استخراج‌کنندگان چینی، ایالات متحده و کانادا را برای مقررات دوستدار رمزنگاری، شرایط سیاسی و محیط کسب و کار که در آن ذی‌نفعان پاسخگو هستند، انتخاب می‌کنند.
/ گسترش برچسب ها: استخراج کنندگان ، رمز ارزها ، فرار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OqV

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استخراج کنندگان رمز ارزها فرار برای استخراج کنندگان استخراج کنندگان چینی آمریکای شمالی آسیای مرکزی موجب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های انتخابی آقایان تنیس روی میز برای معرفی دومین ملی‌پوش تنیس روی میز کشورمان جهت اعزام به رقابت‌های آسیای میانه با حضور ۶ بازیکن برتر ایران در آکادمی امیر احتشام زاده تهران برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها نیما عالمیان با کسب بالاترین امتیاز موفق به پشت سر گذاشتن رقبای خود شد و جواز حضور در بازی‌های آسیای میانه که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد را دریافت کرد.

در این مسابقات انتخابی ۴ نفر برتر دسته برتر متشکل از حمیدرضا طاهرخانی، مهدی معدن کن، سروش امیری نیا و پویا دلواری که از مرحله نخست به مرحله پایانی راه یافته بودند به همراه نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در یک جدول دوره ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نیما عالمیان به عنوان نفر اول در رقابت‌های آسیای میانه برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس جواز حضور گرفت.

پیش از این نوشاد عالمیان به عنوان نفر اول رنکینگ جهانی کشورمان با نظر کادر فنی برای حضور در مسابقات آسیای میانه انتصاب شده بود.

رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه ۲۸ اردیبهشت به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • ماجرا مفقودی ۳ دختر چوپان در کرمان
  • بزرگداشت اصغر فرهادی در کلمبیا
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • برادران عالمیان دو پینگ پنگ باز اعزامی به انتخابی المپیک
  • برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک
  • نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت
  • دو پینگ‌پنگ باز اعزامی به رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شدند
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش