Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» و از وزرای سابق لبنان تأکید کرد که برخی طرف های خارجی مانع از افشای نام عاملان حادثه انفجار بندر بیروت می شوند.

بر اساس این گزارش، رئیس حزب التوحید العربی افزود: آمریکا و کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند اجازه ندهند هویت کسانی فاش شود که صاحبان نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده‌اند؛ موادی که منجر به انفجار در این بندر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خبر داد که برخی از سفارتخانه‌ها در لبنان، تمام تمرکز خود را بر روی حزب الله و سلاح این جنبش متمرکز کرده‌اند. این سیاستمدار لبنانی درباره تشکیل کابینه در این کشور گفت که هنوز هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است.

پیش از این، اعلام شد که قاضی «طارق بیطار» بازپرس ویژه پرونده انفجار مهیب بندر بیروت، روند پیگرد قضائی این پرونده را پس از شنیدن اظهارات شاهدان آغاز کرده است.

بازپرس پرونده زمانی را برای بازجویی «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مشخص کرده است. با این حال، زمان دقیقی به صورت علنی برای این موضوع اعلام نشده است.

افزون بر این، قاضی طارق بیطار در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان لبنان درخواست کرده است تا مصونیت پارلمانی از «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعیتر» وزیر امور امور عامه‌المنفعه سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق برداشته شود تا زمینه برای تحت پیگرد قرار دادن این افراد فراهم گردد.

از سوی دیگر، قاضی بیطار همچنین از دولت لبنان خواسته است تا اجازه بازجویی از «طونی صلیبا» فرمانده دستگاه امنیت این کشور را صادر کند. این قاضی همچنین خواستار صدور مجوز برای اقامه دعوی علیه «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت سراسری لبنان شده است.

گفتنی است، لبنان در تاریخ ۴ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶ هزار و ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت.

کد خبر 5273356 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: وئام وهاب لبنان انفجار بیروت ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی ایران لبنان روسیه طالبان فلسطین ترکیه طالبان افغانستان کشتی اسرائیلی انگلیس عربستان سعودی بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم

یک مقام ارشد حزب‌الله با تاکید بر ادامه حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین در برابر تجاوزات دشمن اشغالگر گفت که حزب‌الله از قدرت نظامی بالایی برخوردار است و طرف‌هایی همچون آمریکا بارها درخواست گفت‌وگوی مستقیم با ما را داشتند که همه آنها را رد کردیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نواف الموسوی» مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره روند جنگ با دشمن صهیونیستی و تحرکاتی که غرب و آمریکا برای نجات اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی انجام داده‌اند اعلام کرد که همه طرف‌های مربوطه و در راس آنها آمریکا از حزب‌الله می‌خواستند که وارد گفت وگوی مستقیم (برای توقف عملیات‌های حزب‌الله ضد صهیونیست‌ها) شود اما حزب‌الله همه این درخواست‌ها را رد کرد.

این مقام حزب‌الله افزود که اسرائیل توانایی لجستیکی برای حمله به لبنان را ندارد و این رژیم بدون وجود پلی که به شکل روزانه در حال ارسال مهمات و سلاح برای آن است، حتی قدرت حمله به نوار غزه را هم نداشت.

الموسوی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که حزب‌الله خطوط ارتباطی مستقیمی با قدرت‌های بزرگ بین‌المللی دارد که برخی از آنها از مقامات این حزب خواستند گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) را متقاعد کند تا توافق پیشنهادی به حماس را بپذیرند. اما پاسخ حزب‌الله به همه این طرف‌ها این بود که ملت و مقاومت فلسطین تنها طرفِ تصمیم گیرنده در این زمینه هستند.

رسانه‌های صهیونیستی: تا زمان توقف جنگ غزه اسرائیلی‌ها در شمال گروگان حزب‌الله هستندهشدار اولمرت به سران صهیونیست درباره عواقب دردناک جنگ با حزب‌الله/ تهدیدات علیه لبنان را تمام کنید

وی تصریح کرد: آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد در کل جهان بی‌سابقه است و مشابه آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌بینیم. ما مجدداً تاکید می‌کنیم که مقاومت اسلامی در لبنان تحت هیچ شرایطی برادران فلسطینی خود در نوار غزه را رها نمی‌کند و به جنگیدن کنار آنها در برابر دشمن اشغالگر ادامه می‌دهد.

مسئول پرونده منابع و مرزها در حزب‌الله در ادامه به قدرت نظامی مقاومت لبنان اشاره و اعلام کرد که حزب‌الله در حال باز کردن انبارهای جدید خود بوده و ما موشک‌های جدید نقطه زن و پیشرفته زیادی در انواع مختلف داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیرهای خطر فعال شدند
  • شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بندر حیفا
  • شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بندر حیفا
  • ببینید | فروریختن پل در بالتیمور
  • مرگ احتمالی ۶ نفر در حادثه فرو ریختن پل در آمریکا
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟