Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@10:15:05 GMT

برهم صالح: کشتار ایزدی‌ها جنایت نابخشودنی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۶۳۹

برهم صالح: کشتار ایزدی‌ها جنایت نابخشودنی است

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که همچنان ۲۷۰۰ ایزدی در اسارت داعش هستند و کشتار جمعی ایزدی‌ها جنایتی نابخشودنی است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در توییتی نوشت: کشتار جمعی ایزدی‌ها تمام وطن را اندوهگین کرد و جنایتی نابخشودنی است و گرفتن انتقام حقی است که باید محقق شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما کمک به قربانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مسائل مهمی درباره بازگشت آوارگان و بازسازی سنجار و دور کردن آن از کشمکش‌ها داریم. کشف سرنوشت ۲۷۰۰ ایزدی که ربوده شده‌اند و هنوز آزاد نشده‌اند مأموریتی است که نباید در آن سهل انگاری کرد.

مسئول اطلاع رسانی دفتر ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان ماه مه اعلام کرد، تعداد نجات یافتگان به ۳۴۵۱ فرد رسیده است اما تعداد باقی مانده ۲۹۶۶ تن هستند.

وی گفت که تعداد کل ربوده شدگان از آغاز جنایت‌های داعش در عراق ۶۴۱۷ تن هستند که بیشترشان زن و کودک هستند.

نصب بنای یادبود
در این راستا شهر سنجار عراق مجسمه مادر کولی، اولین زن ایزدی که با فرماندهان داعش درگیر شده و یکی از این فرماندهان را به هلاکت رسانده بود، نصب کرد.

دلیمان، دختر مادر کولی گفت: امروز مجسمه مادرم را که سه اوت ۲۰۱۴ در درگیری با فرماندهان و اعضای داعش کشته شد و توانست یکی از فرماندهان آن‌ها را به قتل برساند، نصب کردیم.

وی گفت: ما خانواده بزرگی بودیم و مادرم هفت تیری داشت که حین کوچ از شهرمان در شهرستان سنجار آن را با خود همراه داشت. آن روز به دو قسمت تقسیم شدیم. یک قسمت به اقلیم کردستان رفت و من و پدر و دو خواهرم و دو تن از زنان برادرانم به کردستان رفتیم. مادرم، خواهرم، برادرم و خانواده همسایه‌هایمان به کوه‌های سنجار رفتند و در راه با اعضا و فرماندهان داعش برخورد کردند. مادرم نگذاشت داعشی‌ها خواهرم و زنان همسایه را بربایند و به آن‌ها گفت: ما شرافت و کرامت داریم و اجازه ربودن به شما نمی‌دهیم. مادرم در آن روز با آن‌ها درگیر شد و به آن‌ها تیراندازی کرد و توانست یکی از فرماندهان داعش را کشته و دیگری را زخمی کند اما آن‌ها مادرم را کشتند و خواهرم را در ۱۴ سالگی ربودند.

دلیمان توانست حدود دو سال پیش خواهرش را از مرزهای ترکیه در مقابل ۱۳ هزار دلار آزاد کند.

وی گفت که خواهرش به دلیل بمباران منزل داعشی‌ها توسط یکی از جنگنده‌ها شنوایی‌اش را از دست داده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا: باید بروی!
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • هافبک شمس آذر: حضور مادرم در استادیوم انرژی می‌دهد