Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: تمامی لوازم‌خانگی‌ها قاچاق می‌شود و این لوازم‌خانگی قاچاق با پست و بیمه ایران وارد شده و کسی هم نظارت نمی‌کند مرزهای اقتصادی رهاشده و هر کس بتواند چپاول می‌کند. حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت تولید لوازم‌خانگی و قاچاق این کالا، گفت: لوازم‌خانگی از ۲۹ تا ۴۰ درصد در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه ۱۳۹۹ افزایش تولید داشته است؛ به‌رغم اینکه در سال گذشته ۷۸ درصد افزایش تولید نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت: حدود ۱۱ میلیون محصولات لوازم‌خانگی قرار بود تولید شود، ولی تولیدکنندگان ۱۵ میلیون تولید کردند و نشان دادند که تنها مشکل اصلی تولید گرفتن بازار توسط محصولات خارجی است.

وی افزود: خارجی‌ها سال‌های سال در کشور با تبلیغات و کار فرهنگی برند سازی کرده و در این زمینه برای جایگاه کالای قاچاق در کشور شده است.

غزنوی اظهار کرد: در حال حاضر قاچاق دو سر سود داریم و از کشور کالای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قاچاق می‌شود و از کشورهای همسایه لوازم‌خانگی واردشده که حقوق گمرک و ارزش‌افزوده پرداخت نمی‌کنند و کسی هم با این موضوع برخورد نکرده است.

وی تأکید کرد: کالای قاچاق بیشتر از بنادر جنوب، عراق و مرزهای غربی وارد کشور شده و تمامی برندها در بازار موجود است.  

وی در خصوص موانع تولید لوازم‌خانگی بیان کرد: اولین مانع قاچاق و دومین مانع ترس از سرمایه‌گذاری است سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از آزاد شدن واردات لوازم‌خانگی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

غزنوی در ادامه گفت: کره جنوبی که می‌خواهد بازار ما را بگیرد در حال حاضر مواد اولیه و قطعات ما را تأمین می‌کند.   بیشتر بخوانید: افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم کوچک خانگی/ ماجرای ترخیص ۴۰۰ کانتینر لوازم‌خانگی آلمانی!

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی لوازم خانگی قاچاق کالا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی لوازم خانگی قاچاق کالا لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در ۶ استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان آغاز شده است. شرکت کنندگان امروز می‌توانند تا ساعت ۱۹ قیمت‌های پیشنهادی را برای کالاهای مختلف ارائه کنند و فردا نتایج اعلام می‌شود.

در این حراج خرده‌فروشی، ۱۰۰ ردیف کالا از جمله لوازم خانگی برقی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شده است.

خریداران از سه سامانه سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

سامانه حراج خرده فروشی از خردادماه سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد که تا پایان سال گذشته، تعداد ۲۶۳ مرحله حراج خرده فروشی در ۲۵ استان کشور برگزار شد. در این مراحل ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه شد که ارزش کالاهای فروش رفته در این حراج‌ها ۴۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085290

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد