Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری افه، در ادامه روند افزایشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بحبوحه موج پنجم بیماری همه‌گیر در اسپانیا، اشغال تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور تا دیروز سه شنبه به یکهزار و ۸۶۷ بیمار رسید. همچنین ثبت ۱۳۰ مورد جدید فوت در ۲۴ ساعت گذشته (دوشنبه تا سه شنبه)، افزایش دوبرابری شمار مرگ‌ومیر در مقایسه با هفته گذشته را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت اسپانیا، هر چند در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در همه ایالت‌های این کشور شناسایی شده اما میزان ابتلا به ازای هر یکصد هزار نفر در ۱۴ روز اخیر در کاهشی جزئی به ۶۵۳.۸ نفر رسیده است.

همچنین میزان ابتلا در گروه سنی بین ۱۲ تا ۲۹ سال که در هفته‌های اخیر گروه اصلی مبتلایان در اسپانیا را شامل می‌شوند، کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های تارنمای آماری «وردو میترز»، از زمان آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ تا کنون بیش از چهار میلیون و ۵۲۳ هزار نفر در اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر ۸۱ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی دولتی «آرتی‌وی‌ای»  تا کنون بیش از ۲۷ میلیون اسپانیایی (۵۷.۸ درصد جمعیت این کشور) دزهای کامل (هر دو دز) واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کرده و ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (۶۸.۲ درصد جمعیت این کشور) نیز دز نخست را تزریق کرده اند.

دولت اسپانیا در نظر دارد تا پایان تابستان، ۷۰ درصد جمعیت خود را علیه ویروس کرونا واکسینه کند. از آغاز طرح ملی واکسیناسیون تا کنون بیش از شش ماه می‌گذرد و بیش از ۵۷ میلیون دز از واکسن‌های فایزر، مودرنا، آسترزنکا و جانسِن در ایالت‌های اسپانیا تزریق شده است.

رونق گردشگری و اقتصاد اسپانیا

گذشته از خبرها از تلاش‌های اسپانیا برای غلبه بر شیوع ویروس کرونا با تکیه به سلاح واکسن،  اداره آمار اسپانیا دیروز سه شنبه از افزایش حدود ۱۰ برابری شمار مسافران خارجی به این کشور در ماه ژوئن (خرداد- تیر) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی خبر داد. به این ترتیب شمار گردشگران خارجی در این کشور در ماه ژوئن به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به نوشته افه به رغم این آمار امیدوار کننده، همچنان این آمار ۷۵ درصد کم تر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

عدم اطمینان و بی اطلاعی از روند گسترش بیماری همه‌گیر، محدودیت‌ها، هراس مردم از سفر و تاخیر در برنامه‌های واکسیناسیون از عواملی است که موجب شد تا گردشگری اسپانیا در سال ۲۰۲۰، ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را از دست داده و با کاهش ۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو کاهش درآمد مواجه شود.

به این ترتیب انتظار نمی‌رود که بازیابی صنعت گردشگری اسپانیا تا قبل از سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به سطح پیش از شیوع کرونا حاصل شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، رشد ۲.۸ درصدی تولید ناخالص ملی اسپانیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز از آغاز روند احیای اقتصادی در این کشور خبر می‌دهد.. این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی اقتصاد اسپانیا حدود ۰.۴ درصد کاهش داشت. دولت اسپانیا رشد ۶.۵ درصدی را برای سال آینده میلادی پیش بینی کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اسپانیا واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسپانیا واکسن کرونا ویروس کرونا اسپانیا واکسن کرونا ویروس کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال