Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@10:55:37 GMT

رگبار و رعدوبرق در ۲۱ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۹۱۶۶

رگبار و رعدوبرق در ۲۱ استان کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده، از حاکمیت جوی آرام در اغلب مناطق کشور از روز یکشنبه (۱۷ مرداد) خبر داد. ناطقان: صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرق، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین، جنوب غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی ادامه داد: جمعه (۱۵ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه (۱۶ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش ‌پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از روز یکشبنه (۱۷ مرداد) تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و حراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با احتمال رعدوبرق و وبارش باران با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۵ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
منبع: ایسنا برچسب ها: رگبار ، رعدوبرق ، ناطقان ، هواشناسی ، هشدار ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رگبار رعدوبرق ناطقان هواشناسی هشدار ناطقان روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق در نقاط مختلف کشور همچنین وزش باد شدید در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: سه شنبه (۲۸ فروردین) در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: در بعد از ظهر جمعه (۳۱ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین) کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ( ۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۱- درجه سانتیگراد و اهوازبا بیشینه دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895768

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • پیش‌بینی رگبار باران برای پنج روز آینده در تهران
  • رگبار باران در شمال تهران
  • پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
  • تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور