Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید قاضی پور در این زمینه بیان داشت: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر کشور و استان برگزار می‌شود و به همین منظور از روزهای قبل، بسیاری از هموطنان اقدام به آماده‌سازی اماکن مذهبی، تکایا و هیات برای برپایی مراسم و پذیرایی از عزاداران می‌ نمایند، که رعایت اصول ایمنی در این نقاط بسیار حائز اهمیت بوده و بروز بی‌احتیاطی در این زمینه می‌تواند جان افراد را به خطر بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت توزیع برق درسراسر استان همواره آماده همکاری در تأمین برق مطمئن و پایدار می باشند، اظهار داشت: استفاده از روش های غیراستاندارد و نا ایمن در تأمین برق، در ایام سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) موجب بروز خطرات جانی و خسارت های مالی برای افراد خواهد شد که این امر توجه به موارد ایمنی را دوچندان می کند.

قاضی پور اضافه کرد: از آنجا که در زمان برگزاری مراسم عزاداری، هیات و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم، کتل و غیره استفاده می کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و... ناشی از برخورد این وسایل با شبکه های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه های برق و سایر تجهیزات جانبی، منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می شود، خاطرنشان کرد: بنابراین هیات های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه ها و به دنبال آن صعود افراد غیرمجاز از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری نموده همچنین از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق جهت برپایی تکایا همچنین ایستگاه های پذیرایی از عزاداران خودداری نمایند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق فارس به نحوه تامین برق هیات های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین هیات ها می توانند ضمن مراجعه به مدیریت های برق و اداره های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام نموده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضا و یا مسئولین هیات های مذهبی پرهیز نمایند.

این مسئول بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی مورد استفاده در این برنامه ها، نیز تاکید کرد و اظهار داشت: تجهیزات برقی مورد استفاده هیات های مذهبی نظیر سه راهه برق، کابل، تابلوهای برقی و ... باید قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات مورد بازرسی دقیق قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شوند.

قاضی پور، همچنین گفت: در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق، برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف (مدادی یا رشته ای) از لامپ‌های کم مصرف یا ال ‌ای دی استفاده شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق رسانی در صورت بروز حادثه تاکید کرد و بیان داشت: عزاداران، در زمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور و تابلو برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره های برق پیگیری و یا از طریق شماره 121 موارد را به اتفاقات برق اطلاع رسانی نمایند.

وی با اشاره به شرایط ویژه کرونایی کشور و استان فارس و ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار برای بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی، از تمامی مردم شریف استان درخواست کرد تا با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی و همچنین مصرف بهینه برق، خادمان خود در صنعت برق کشور را یاری رسانند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مراسم عزاداری ایام محرم نکات ایمنی هیات های مذهبی مراسم عزاداری تجهیزات برق برق رسانی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • ساحلی بازان حریف خود را شناختند
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»