Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تأمین منابع مالی پایدار برای شهرداری تبریز، گفت: اعضای شورای جدید این شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته و توسعه فرهنگی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه باید به اقتصاد شهر توجه کرد، گفت: تامین منابع مالی پایدار موضوعی است که تمامی شهرها با آن درگیر هستند و اعضای شورای شهر تبریز باید این موضوع توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به شهر داشته باشند، افزود: وقتی در ارتباط با ارتقای فرهنگ، آگاهی و دانش مردم برنامه‌ریزی شود کارهای دیگر نیز به دنبال آن توسعه پیدا می‌کند و بر این اساس توسعه فرهنگی و اجماعی باید اولویت نخست شورا باشد.

پورمحمدی افزود: برای توسعه شهر نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم و اگر درهای توسعه شهری باز شود سرمایه‌گذاران بسیاری آماده سرمایه‌گذاری در  کلانشهر تبریز هستند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدها و آسیب‌هایی مانند بافت فرسوده وجود دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: در تبریز بیش از 2۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین داریم که دارای خانه‌های کم‌دوام و اسکان غیررسمی است و این مشکلات باید در اولویت قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش میزان اعتماد اجتماعی، اظهار داشت: جلب اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است از موضوعات بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر ایجاد اتاق‌های فکر با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان در شورا، اضافه کرد: دانشگاه تبریز دارای ۷۰۰ نفر هیأت علمی است که اماده همکاری با شورای اسلامی شهر تبریز جهت توسعه شهر هستند.

پورمحمدی تأکید کرد: شما منتخبان مردم هستید که باید با همدلی و همکاری بیشتر برای توسعه و ابادانی شهر تلاش کنید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی و ذاتی شوراهای اسلامی است ، گفت: شورا باید شهرداری را موظف به ارائه میزان دارایی، املاک در اختیار و املاک به فروش رسانده کند.

جواد رحمتی  با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع، فساد در شهرداری‌هاست که باید در این دوره به آن توجه جدی شود، اظهار داشت: شورایی که برای شهرداری‌ها در تعیین مدیران سهمیه تعریف کند و یا افراد و نزدیکان خود را به شهرداری معرفی کند هرگز نخواهد توانست در مقابل فساد و مسائل و مشکلات موجود موفق عمل کند.

وی ادامه داد: برای مقابله با فساد باید به ساختارها توجه کرد و همچنین شهرداری که از سوی شورا انتخاب می شود باید از مصوبات شورا تبعیت کند نه فردفرد اعضای شورا.

رحمتی افزود: تبریز دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است و آذربایجان را با نام تبریز می‌شناسند؛ بنابراین اعضای شورای شهر به جای کارهای روزمره، باید با شناخت ظرفیت‌های این کلانشهر به فکر توسعه آن در همه ابعاد باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی اعضای شورای اعضای شورا شهر تبریز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه