Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@12:53:22 GMT

اعطای گرنت تحقیق و توسعه از سوی صندوق نوآوری

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۹۵۶۸

اعطای گرنت تحقیق و توسعه از سوی صندوق نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه برای حمایت از شرکت‌های فناور ابزارهای مالی متنوع پیش بینی شده است، گفت: گرنت تحقیق و توسعه از سرویس‎‌های جدید صندوق است.

به گزارش ایسنا دکتر علی وحدت در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ماموریت اصلی این صندوق را تامین مالی شرکت‌ها دانست و افزود: در این راستا ما به دنبال ابزارهای متنوع تامین مالی برای حدود ۶۱۰۰ شرکت دانش بنیان شناسایی شده هستیم که از آن جمله می‌توان به بازار سرمایه، صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری تخصصی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با استفاده از این ابزارهای مالی در تلاش برای تامین منابع مالی برای شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و فناور، شرکت‌های خلاق و نوآفرین هستیم، اظهار کرد: ما در این راستا به چرخه عمر شرکت‌ها نیز توجه داریم و بر این اساس در صورتی که شتابدهنده‌ای اقدام به جذب شرکت‌های فناور کند، مورد حمایت صندوق نوآوری قرار خواهد گرفت.

وحدت با اشاره به ضرورت حمایت از بخش تحقیق و توسعه، خاطر نشان کرد: هسته‌های پژوهشی و فارغ التحصیلانی را که در حوزه لبه فناوری تحقیقات انجام می‌دهند، باید با استفاده از مکانیزم‌هایی به شرکت‌های دانش بنیان متصل کنیم که در حال حاضر پلتفرم‌های آن ایجاد شده است و صندوق نوآوری نیز در این زمینه وارد شده و اولین سرویس خود در این حوزه را در قالب اعطای گرنت تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی اجرایی کرده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در گرنت تحقیق و توسعه حمایت از تحقیق و توسعه‌ای است که رفع آن از طریق شرکت‌های دانش بنیان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در خصوص فناوری‌های آینده که در حال حاضر کمتر مورد نیاز صنعت و کسب و کارها نیست، مورد توجه قرار گرفته و شتابدهنده‌هایی که این نوع فناوری‌ها را مهم تشخیص دهند، بسته حمایتی تا تجاری سازی دریافت خواهند کرد.

وحدت یادآور شد: طرح‌های برگزیده این رویداد نیز پس از داوری موفق به دریافت گرنت صندوق خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرنت فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی‌های مالی در اقتصاد جهانی قبل از اینکه بانک‌های مرکزی کاهش سیاست‌های پولی را آغاز کنند، هشدار داد.

این آژانس مالی گفت که سرمایه‌گذاران و بانک‌های مرکزی انتظار دارند سیاست‌های پولی در سه ماهه آینده کاهش یابد، زیرا افزایش نرخ بهره در ۲ سال گذشته شرایطی را برای بازگرداندن تورم به اهداف بانک‌های مرکزی ایجاد کرده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش ثبات مالی جهانی خود در آوریل ۲۰۲۴ گفت: تاکنون، شکاف‌های سیستم مالی با نرخ‌های بهره بالا در طول چرخه انقباض پولی آشکار نشده است، با این حال، آخرین مسیر کاهش تورم ممکن است با چندین شکنندگی مالی کوتاه‌مدت برجسته، پیچیده شود.

برخی از ریسک‌های کوتاه‌مدت شامل کاهش قیمت املاک تجاری و کاهش قیمت‌های واقعی مسکن است که ناشی از نرخ‌های بالاتر وام مسکن و برخی غافلگیری‌های تورمی قابل توجه است که می‌تواند به‌طور ناگهانی احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.

به گفته آژانس، خطرات میان‌مدت شامل افزایش بدهی عمومی و خصوصی در اقتصادهای پیشرفته و بازارهای نوظهور، فرسایش بافر نقدینگی برای شرکت‌ها و رکود در بازار مسکن چین است که در آن سیاست‌ها برای بازگرداندن اعتماد به بخش املاک و مستغلات کشورها حیاتی محسوب می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: بانک‌های مرکزی باید از تسهیل پولی زودهنگام اجتناب کنند و به‌طور مناسب از انتظارات بیش از حد خوش‌بینانه بازار برای کاهش نرخ بهره که می‌تواند به تسهیل شرایط مالی و پیچیده‌تر کردن آخرین گام‌های کاهش تورم کمک کند، عقب‌نشینی کنند.

در این بیانیه آمده است: در جایی که پیشرفت در کاهش تورم کافی است تا نشان دهد که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف حرکت می‌کند، بانک‌های مرکزی باید به تدریج به سمت سیاست خنثی‌تر حرکت کنند.

همچنین مقامات نظارتی و تنظیم‌کننده باید از ابزارهای مناسب ازجمله آزمون استرس و اقدامات اصلاحی اولیه استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی در برابر فشارهای موجود در املاک تجاری و مسکونی و در برابر رکود چرخه اعتباری مقاوم هستند.

 

دیگر خبرها

  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا