Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@06:16:36 GMT

شهری که ماسک مهمان همیشگی ساکنانش است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۱۶۸

شهری که ماسک مهمان همیشگی ساکنانش است

جزیره‌ای به اسم میاکجیما در نزدیکی شهر توکیو وجود دارد که تمام افراد ساکن آن باید همیشه از ماسک استفاده کنند. این شهر به یکی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان معروف است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: بیش از یک سال است که تقریبا تمام مردم جهان ماسک بر چهره دارند تا از ابتلا به ویروس منحوس کرونا در امان باشند. به یقین می‌توان گفت که نمی‌توان کسی را سراغ داشت که از زدن ماسک خوشحال باشد و همه آرزومند روزی هستند که این بیماری در جهان ریشه کن شود و همه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همیشه بشر در طول و عرض زندگی از جهات کمّی و کیفی می‌تواند با شرایطی مواجه یا مطلع شود که بار سنگین مشکل خود را برایش سبک‌تر کند. در موردی که در ادامه می‌خوانیم مطمئنا پس از خواندن متن کامل این گزارش کمی به خودمان می‌آییم و زدن ماسک سنگینی قبل را بر ما نخواهد داشت.

در نزدیکی شهر توکیو جزیره‌ای به اسم میاکجیما هست که به یکی از آلوده‌ترین شهر‌های دنیا معروف است. آلودگی این شهر در حدی است که همه کسانی که در آن زندگی می‌کنند باید ماسک بزنند وگرنه می‌میرند!

اما شاید باور نکنید که این شهر با وجود آلودگی بسیارش گردشگران زیادی دارد! فکر می‌کنید چرا گردشگران رفتن به این شهر آلوده را دوست دارند؟ از نظر این گردشگران تماشای اهالی این جزیره کوچک که با زدن ماسک شبیه موجودات عجیب و غریب شده اند جالب و بامزه است.

اگر در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنید حتما شما هم بار‌ها کسانی را دیده اید که در زمستان و در هنگام وارونگی هوا ماسک می‌زنند البته ماسک هم از نوع معمولی اش، اما شهری را تصور کنید که همه ساکنانش مجبورند که هر روز ماسک بزنند! آن هم نه آن ماسک‌های معمولی که ما تصور می‌کنیم بلکه ماسکی کاملا مجهز که نه فقط دهان بلکه کل صورت را می‌پوشاند. فکر می‌کنید دلیل آلودگی بیش از حد این شهر چیست؟

حتما می‌دانید که ژاپن و جزیره هایش به فعالیت‌های آتشفشانی معروف هستند. در واقع این شهر که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری توکیو قرار گرفته آتشفشان معروفی به اسم میاکِجیما دارد که همه آلودگی شهر زیر سر آن است!

از آنجایی که شهر در دامنه‌های این کوه بنا شده همیشه ابری از دی اکسید گوگرد آن را فراگرفته و این میزان آلودگی حتی هر گونه پرواز به سمت این جزیره را هم غیر ممکن کرده است.

هوای این جزیره سرد و سنگین بوده و شدت آلودگی را بیشتر کرده است. فعالیت‌های آتشفشانی کوه آنقدر زیاد است که همیشه گاز دی اکسید گوگرد سمی را در هوای شهر منتشر می‌کند و اهالی مجبورند هر روز درگیر آب و هوای آلوده این شهر باشند.

تمام کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند باید ماسک بزنند، اما گاهی که شدت آلودگی خیلی زیاد می‌شود با دیدن آدم‌هایی که همه آن‌ها ماسک‌های ضد گاز به صورت زده اند یاد موجودات فرازمینی می‌افتید.

سال‌ها روی این آتشفشان تحقیق شده و طبق اطلاعات به دست آمده، فواصل فوران این آتشفشان هر ۲۰ سال یک بار است و در شرایطی که فعالیت‌های آتشفشانی اش به اوج می‌رسد هر روز حدود ۴۲ هزار تن گاز دی اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند.

گاهی میزان آلودگی هوای این جزیره خیلی زیاد می‌شود مثلا در سال ۲۰۰۰ اهالی این شهر یکی از بدترین سال‌ها را گذراندند به طوری که دیگر حتی ماسک‌های ضد گاز هم جواب نمی‌داد و همه آن‌ها مجبور شدند شهر را ترک کنند.

فوران عجیب کوه در این سال منجر به ۱۷ هزار زلزله پی در پی شد و باعث شد که ورود به جزیره به مدت حدود ۵ سال ممنوع شود. اما تعداد زیادی از اهالی تا ۵ سال بعد دوباره برای ادامه زندگی و کسب درآمد به جزیره برگشتند تا حدی که تعداد ساکنان آن به حدود ۲ هزار و ۷۷۵ نفر رسید.

نشت مداوم گاز‌های سمی مضر از کوه آتشفشانی اویاما در جزیره میاکجیما این جزیره را تقریبا غیر قابل سکونت کرده است، اما ژاپنی‌های سخت کوش نه تنها توانسته اند در جزیره سکنی گزینند بلکه این شرایط سخت را به نفع خود تغییر داده و از آن درآمد کسب می‌کنند.

با اینکه مطمئنا جایی تا این حد آلوده به درد گردشگری نمی‌خورد، اما در کمال تعجب تعداد گردشگران این جزیره خیلی زیاد هستند. گردشگران به جزیره می‌آیند تا هم قیافه جالب اهالی جزیره را با ماسک ببینند و هم فعالیت‌های آتشفشانی این کوه عجیب را. از طرفی این جزیره به خاطر فعالیت‌های آتشفشانی اش ساختمان‌های مخروبه و بنا‌های ذوب شده زیادی دارد که تماشای آن‌ها برای گردشگران ماجراجو جالب است.

سالانه صد‌ها هزار گردشگر به میاکجیمای ژاپن سفر می‌کنند و اینچنین است که آلوده‌ترین شهر جهان سهم عمده‌ای از صنعت گردشگری ژاپن دارد.

درآمد این جزیره از صنعت توریسم در سال ۲۰۱۸ بالغ بر سه میلیارد دلار بود! رقمی شگفت انگیز برای شهری کوچک و آلوده که ظاهر مردمان ماسک زده اش گردشگران را یاد زمان جنگ جهانی می‌اندازد.

البته ناگفته نماند که ژاپنی‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت و ساخت هتل‌ها و اماکن تفریحی، شرایط را به گونه‌ای برای گردشگران رقم زده اند که سختی زدن ماسک را با لذت از اماکن تفریحی و کنجکاوی و سیاحت در این جزیره عجیب و غریب، فراموش کنند.

علاوه بر این ها، آژیر‌های خطر در جزیره نصب شده تا در صورت افزایش میزان گاز سمی موجود در هوا، مردم را جهت تخلیه خبر کند.

همچنین یک سری کشتی‌های نجات اضطراری به طور شبانه روزی آماده هستند تا با شنیدن آژیر خطر، اهالی و گردشگران را از جزیره دور کنند.

البته ورود گردشگران به این شهر شرایط خاص خودش را دارد. هر کسی که می‌خواهد به عنوان گردشگر به این شهر برود باید اول از همه درباره گاز سمی و خطرناک دی اکسید گوگرد مطالعه کنند و اطلاعات خود را درباره این گاز بالا ببرد.

کسب اطلاعات کافی برای این است که اگر کسی درباره عواقب این گاز سمی و خطرناک اطلاعات کافی نداشته باشد این گاز می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به او وارد کند. از طرفی بهتر است همه گردشگران قبل از آمدن به این شهر پیش دکتر بروند و مطمئن شوند که ریه و دستگاه تنفسی سالمی دارند و همین که پا به این شهر گذاشتند فورا ماسک‌های خود را به صورت بزنند.

سال‌ها پیش در قسمت‌هایی از این جزیره آژیر‌های خطر نصب شد تا در صورتی که میزان گاز سمی موجود در هوا به وضعیت خطرناک رسید مردم شهر را خبر کند. از طرفی دولت ژاپن پزشکانی را استخدام کرده تا همیشه اهالی را معاینه کنند و در صورت بروز مشکلی آن‌ها را درمان کنند.

فعالیت‌های آتشفشانی کوه این جزیره همیشه با تصاویر ماهواره‌ای و هلیکوپتر‌ها رصد می‌شود و هر گونه رفتار خطرناکی از طرف این کوه شهر را در وضعیت هشدار قرار می‌دهد!

بیشتر بخوانید: استفاده مداوم از ماسک برای پوست مضر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گردشگری ماسک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گردشگری ماسک فعالیت های آتشفشانی زدن ماسک دی اکسید گاز سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوایی صاف و افزایش محسوس دما مهمان آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: آسمان مازندران تا پایان هفته جاری شاهد هوایی صاف و افزایش محسوس دما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد اسدی، صبح امروز_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت آب‌وهوایی این استان را تا پایان هفته صاف تا نیمه‌ابری دانست و اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی مازندران از روزهای سه‌شنبه بیست‌وهشتم تا روز دوشنبه هفته آینده سوم اردیبهشت صاف تا نیمه ابری گزارش می‌شود.

وی افزود: در صورت هرگونه تغییرات احتمالی در پیش‌بینی روزهای آینده باز اعلام خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه امروز هوای استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، گفت: این وضعیت تا روز جمعه سی‌ویکم فروردین ادامه دارد.

اسدی با اعلام اینکه در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آتی نیز آب‌وهوای مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد در ارتفاعات با رگبار پراکنده است، گفت: در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مناطق غربی و ارتفاعات استان نیمه‌ابری گاهی ابری همراه با رگبار باران، وزش باد، کاهش دما و احتمال رعدوبرق شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مرکزی و شرقی استان شاهد وضعیت آب‌وهوایی نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

کد خبر 745341

دیگر خبرها

  • ترکیب پرسپولیس برابر نفت‌‌آبادان؛ همان همیشگی!
  • مهمان‌نوازی سمنانی‌ها در سفر حجت الاسلام رییسی
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ همان همیشگی! / بایرن به نیمه نهایی رسید
  • سپاهان با سندروم همیشگی در دربی اصفهان
  • هوایی صاف و افزایش محسوس دما مهمان آسمان مازندران
  • (عکس‌) آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد
  • عکس روز: آب از آب تکان نخورد
  • عکس‌| آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است