Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:51:22 GMT

پرتاب کپسول بوئینگ استارلاینر دوباره به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۲۶۷

پرتاب کپسول بوئینگ استارلاینر دوباره به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، به دلیل ردیابی یک اشکال فنی در کپسول استارلاینر بوئینگ، عملیات ارسال آزمایشی آن به فضا لغو شد.

طبق اطلاعات موجود کپسول فضایی استارلاینر قرار بود همراه موشک اطلسV از مقر فضایی کندی متعلق به ناسا به فضا پرتاب شود. طی این تست کپسول بی سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بوئینگ به طور ناگهانی این تست را متوقف و دلیل آن را اختلالی در سیستم محرکه اعلام کرد. به طور دقیق‌تر در بیانیه این شرکت ذکر شده که مهندسان هنگام کنترل کپسول پس از طوفان‌های الکتریکی در مقر فضایی کندی، اختلالی کشف کردند.

هنوز مشخص نیست طوفان‌های الکتریکی نقشی در این اختلال داشته‌است یا خیر.

جان ولمر نایب رئیس و مدیر برنامه استارلاینر بویینگ در بیانیه‌ای در این باره می‌نویسد: ما از نتایج به دست آمده ناراحت شدیم و اکنون باید زمان پرتاب استارلاینر دوباره تعیین شود. سفر فضایی برای فضانوردان یک فرایند پیچیده و دقیق است. تیم‌های ناسا و بویینگ مدت زمانی را صرف می‌کنند تا از ایمنی و یکپارچگی فضاپیما اطمینان حاصل کنند.

پنجره پرواز بعدی ۱۲:۵۷ دقیقه روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) است. اما هنوز مشخص نیست بویینگ قادر به حل مشکل خود تا زمان مذکور باشد.

این نخستین باری نیست که پرواز استارلاینر به ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل وجود چالش لغو شده است. بویینگ نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی سعی کرد استارلاینر را به فضا بفرستد امااین عملیات به دلیل اختلالی ناتمام ماند و به ایستگاه فضایی بین المللی نرسید.

کد خبر 5273506 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: بوئینگ ایستگاه فضایی بین المللی فناوری فضایی ناسا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شرکت دانش بنیان گوگل نوآوری تحقیقات علمی حکمرانی فضای مجازی اینترنت روسیه کاربران اینترنت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا

دهه‌هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال‌ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد.

به گزارش کن نیوز؛ این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال‌ها، بوئینگ با نگرانی‌های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم‌کننده‌های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده‌ است.

حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل‌های ایرباس، مشتریان نگرانی‌های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • اسپوتنیک ۲ از مدار سقوط کرد
  • ◄ افشاگری مهندس ایرانی درباره بوئینگ/هواپیماهای 787 امنیت ندارد
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • دردسر جدید با پرونده جدید برای بویینگ آمریکا