Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان مراسم افتتاحیه اولین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه (با رویکرد تنظیم­‌گری پلتفرم­‌ها) روز یکشنبه دهم مرداد ماه در مرکز نوآوری شریف برگزار شد. این مدرسه که توسط دفتر مطالعات تنظیم‌گری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، مجموعه آموزشی و پژوهشی رسانیوم و باشگاه سیاست‌پژوهی شریف برگزار می­‌شود تا پایان شهریور‌ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تربیت علمی و عملی سیاست‌گذار رسانه‌ای

در ابتدای مراسم دکتر سید محمدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه سیاست‌گذاری رسانه گفت: وظیفه ساترا نه تولید محتوا، بلکه نظارت و سیاست‌گذاری بر رسانه‌ها و تولیدات آنان بوده و هدف از برگزاری این دوره، تربیت علمی و عملی سیاست‌گذار رسانه‌ای است.

او افزود: یکی از آسیب‌ها و معضلاتی که متوجه سازمان‌های اجرایی کشور است عدم وجود ارتباط با بدنه پژوهشی و سیاست‌گذاری است. در همین راستا ساترا تلاش می‌کند جو حاکم بر این سازمان‌ها را بشکند و اندیشکده حکمرانی شریف به این منظور راه‌اندازی شده است. این مجموعه، بیشتر کارکرد سیاستی دارد و در سیاست‌گذاری‌ها به ساترا کمک می‌کند.

امامیان همچنین به نقش مؤثر هسته‌های پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: گروه‌های چابک و فعالی مانند رسانیوم می‌توانند بازوی فکری و تصمیم‌گیری برای سازمان‌هایی مثل ساترا باشند.

شکل‌گیری ایده اولیه مدرسه از یک نیاز و مسئله در ساترا

در ادامه دکتر سیاوش صلواتیان دبیر مجموعه رسانیوم در مورد انگیزه برگزاری این مدرسه گفت: ایده اولیه مدرسه از یک نیاز و مسئله در مجموعه دفتر مطالعات ساترا شکل گرفت. موضوعاتی وجود داشت که می‌بایست از دیدگاه پژوهشی به آن‌ها پرداخته شود. به‌علاوه این مسئله نیز مطرح بود که در حوزه ارتباطات و رسانه توانمندی‌های نیروی انسانی متناسب با نیاز‌های پژوهشی نیست.

صلواتیان ادامه داد: هدف از این مدرسه شناسایی، آموزش و تربیت نیروی انسانی برای به­‌کارگیری به عنوان همکار پژوهشی در مجموعه دفتر مطالعات ساترا است و در واقع این مدرسه با یک نیاز بیرونی و واقعی در عرصه تنظیم‌گری رسانه­‌های صوت و تصویر طراحی و آغاز شده است.

تلاش ساترا برای مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان

آرین ابراهیمی‌نژاد مدیر دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا دیگر سخنران این مراسم بود. او گفت: تجربه ما در حوزه سیاست‌گذاری نشان می‌دهد یکی از خلا‌های حوزه سیاست‌گذاری کشور به صورت عام، نبود دیدگاه‌های نخبگانی و تخصصی در این حوزه است.

ابراهیمی‌نژاد افزود: از روز اول آغاز کار در دفتر مطالعات ساترا تلاش کردیم به روش‌های مختلفی دانشگاهیان و دانشجویان را با مسائل ساترا درگیر کنیم و ایده‌های سیاستی تنظیم‌گرانه را از آن‌ها گرفته و به مرحله اجرا برسانیم.

او درمورد دوره کارآموزی مدرسه نیز توضیح داد: در ساترا یک کمیسیون اجرایی وجود دارد که مسائل نظارتی مربوط به پلتفرم‌ها در این کمیسیون مطرح می‌شود و در دوره کارآموزی از شما کارورزان خواسته می‌شود درگیر این کمیسیون شوید و با موضوعات مشخصی که از سمت کمیسیون می‌آید یک پژوهش را انجام دهید.

درک بهتر شرکت‌کنندگان از مسائل سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری

در ادامه مراسم سید مرتضی حسنی مدیر باشگاه سیاست­‌پژوهی شریف در مورد محتوای دوره گفت: در طراحی سرفصل‌های این دوره سعی شده به مباحثی توجه شود که در دوره‌های رسمی آموزش دانشگاهی وجود ندارد و می­‌تواند موجب فهم و درک بهتر شرکت‌کنندگان از مسائل سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری شود.

گفتنی است مدرسه سیاست‌گذاری رسانه شامل کلاس­‌های تئوری مجازی، بازدید از پلتفرم­های مطرح رسانه­‌ای کشور، برگزاری کارآموزی در ساترا و انجام پروژه کاربردی همراه با منتورینگ خواهد بود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما سواد رسانه ای دفتر مطالعات سیاست گذاری تنظیم گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های خیرخواهانه گروه‌های جهادی در محروم‌ترین روستای عنبرآباد 

ایسنا/کرمان گروه جهادی شهید دهقانپور باحضور در محروم‌ترین روستای نرگسان از توابع بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز یک باب مدرسه برای دانش آموزان عشایری احداث کردند. 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت عنبرآباد امروز ششم فروردین ماه در حاشیه بازدید از فعالیت‌های گروه جهادی شهید دهقانپور در روستای نرگسان ار توابع بخش جبالبارز جنوبی، گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و نوروز شاهد حضور گروه‌های جهادی در مناطق صعب العبور و آخرین نقطه از شهرستان عنبرآباد در مناطق کوهستانی در نرگسان هستیم. 

سرهنگ ایوب سنجری افزود: مدرسه‌ای که امروز به همت جهادگران بسیجی در حال ساخت است، پیش از این کانکسی و چادری بود و با توجه به اینکه نرگسان در معرض وزش بادهای تند است و در منطقه‌ای صعب العبور قرار دارد، بنابراین دانش آموزان در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه قریب ۲۰ دانش آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند، بیان کرد: با همراهی فرمانداری و سایر مسئولان در ایام نوروز این مدرسه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سنجری، اعتبار لازم برای تکمیل مدرسه عشایری روستای نرگسان را بالغ بر پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این مدرسه به همت جهادگران بسیجی گروه جهادی شهید دهقان پور تا پایان ماه مبارک تکمیل می‌شود و دانش آموزان از نعمت فضای مناسب برای تحصیل بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه عنبرآباد گفت: روند محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار همچنان ادامه خواهد داشت و ما با تمام توان و در حد بضاعت با همراهی نیروهای انقلابی و فرماندار این رویه را ادامه می‌دهیم.

وی از فعالیت 10 گروه جهادی در منطقه خبر داد و افزود: در حال حاضر در ایام نوروز ۱۰ گروه جهادی در حال فعالیت هستند که در ساخت این مدرسه دو گروه جهادی فعالیت می‌کنند.

هرکجا تفکر بسیجی حاکم شود پیشرفت حاصل می‌شود

به گزارش ایسنا، فرماندار عنبرآباد نیز در حاشیه بازدید از فعالیت گروه‌های جهادی در روستای نرگسان بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد، گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی مستقر در منطقه محروم و کم برخوردار نرگسان جای تقدیر دارد. 

یزدان افشاری پور افزود: هر کجا تفکر بسیجی حاکم باشد و جهادگران به صورت جهادی پای کار بیایند قطعا پیشرفت‌های قابل قبولی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه در شهرستان عنبرآباد نقطه قوت، بومی بودن بسیجیان جهادگر است، اظهار کرد: امیدواریم با حضور این ۱۰ گروه جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار عنبرآباد بتوانیم به مردم خدمت رسانی کنیم.

افشاری پور با اشاره به این که ما به عنوان دولت نهایت همکاری را با گروه‌های جهادی خواهیم داشت، گفت: هر کجا در حوزه حمل و نقل و تامین سایر امکانات نیاز به کمک داشته باشند، ما در کنار سپاه و بسیج سازندگی خواهیم بود تا مشکلات مردم رفع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست
  • گام‌های خیرخواهانه گروه‌های جهادی در محروم‌ترین روستای عنبرآباد 
  • ارتقای دانش هسته‌ای با سیاست در‌های باز، نوآوری باز/اکتشافات هوایی ۵۰ درصد افزایش یافت