Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: از سال‌های قبل ما هدفمان این بود که بتوانیم موقعیت مکان را برای تماس‌هایی که گرفته می‌شود در اختیار داشته باشیم.

او گفت: فردی که دچار حادثه می‌شود به علت موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد قادر به صحبت کردن نیست و در خیلی از موارد نمی‌تواند مکانی که در آن دچار حادثه شده است را به طور واضح بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به این نیاز‌ها و زحمت‌های آقای کولیوند اجازه داده شد که از خدمات تعیین موقعیت استفاده کنیم. در حال حاضر در استان‌های مختلف مانند تهران، تبریز، اراک، مازندران، شیراز، زنجان و خراسان جنوبی از این فرایند استفاده می‌شود و میزان رضایت مندی مردم تجزیه و تحلیل شد و طبق این تحقیقات مشخص شد که به نفع مردم است که حتما از سیستم موقعیت یابی بیمار استفاده شود.

صابریان گفت: این روش کارآیی بسیار زیادی دارد و با استفاده از این روش زمان رسیدن بر بالین بیمار به ۲ تا ۳ دقیقه کاهش می‌دهد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره نحوه کار با سیستم مکان یاب گفت: مانند سیستم مکان یاب تلفن‌های همراه این امکان برای تلفن‌های ثابت هم وجود دارد، هنگامی که بیمار با اورژانس تماس می‌گیرد موقعیتی که در آن لحظه بیمار در آن قرار دارد برای همکاران اورژانس ارسال می‌شود و براساس آن تجزیه و تحلیل رسیدگی به بیمار راحت‌تر است.

او افزود: دقت سیستم مکان یاب معمولا بین ۵ تا ۷ متر است و جهت بیمار را هم به طور دقیق نشان می‌دهد. همچنین این سیستم نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد.

صابریان در خصوص روند واکسیناسیون ادامه داد: بسیاری از افرادی که در کادر درمان هستند ممکن است دچار بحران شوند و نتوانند خدمات را با سرعت بیشتری ارائه دهند، اما همکاران ما با توجه به اینکه روزانه با استرس‌های مختلف دست به گریبان هستند راحت می‌توانند این موضوع را مدیریت کنند و سرعت تزریقات را بالا ببرند.

صابریان بیان کرد: در تهران حدود ۱۷ پایگاه فعال برای واکسیناسیون ایجاد کردیم. همچنین ۶ پایگاه خودرویی داریم که افراد برای واکسیناسیون به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

او گفت: همچنین ۴ اتوبوس آمبولانس، ۲ موبایل کلینیک و ۴ دستگاه آمبولانس وجود دارد و با این کار همکاران ما تجمع و تراکم‌های به وجود آمده را می‌شکنند تا به سرعت واکسیناسیون سرعت ببخشند.

بیشتر بخوانید

اورژانس کشور نیازمند پشتیبانی ویژه است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکان یابی اورژانس کشور سیستم مکان یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سیدعلی مظفرپور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۳۶۳۰ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابعه این دانشگاه ویزیت شدند. از این تعداد ۲۵۲۶۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان شده و ۸۳۶۶ نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این آمار نسبت مراجعین سال گذشته که ۲۳۷۸۵ نفر بود، ۴۲ درصد افزایش یافت. و در این مدت، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بودند.

وی ادامه داد: در مدت طرح سلامت نوروزی، ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید.

مظفرپور اذعان داشت: در طی طرح سلامت نوروزی، ۱۰۶۹۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۲۴۸۳ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۷۹۴۱ مورد مشاوره، ۲۶۶ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است.

این مسئول افزود: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ ماموریت شهری، ۱۶۲۲ ماموریت جاده‌ای، ۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۸ ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت‌های انجام شده ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۴۵۹ ماموریت تصادفی بوده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکراست از شروع طرح سلامت نوروزی ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

 مظفرپور گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۵۹۰۶ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • تجهیز اورژانس چهارمحال و بختیاری به یکی از بالگرد‌های روز جهان