Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:03:12 GMT

فراخوان تئاتر مردمی بچه¬های مسجد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۵۳۹

فراخوان تئاتر مردمی بچه¬های مسجد منتشر شد

سید قاسم قوامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به منظور استعدادیابی، شناسایی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی صورت گرفته است.

وی به پرورش استعدادهای درخشان در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش نام نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های آموزشی به آن خواهیم پرداخت و پس از پایان آموزش‌های لازم، گروه‌ها شناسایی گردیده و ثبت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: پس از شناسایی و ثبت گروه‌ها، مجموعه نمایش نامه‌های ۶ جلدی تئاتر بچه‌های مسجد و دیگر متون نمایشی، در اختیار گروه‌ها قرار گرفته و تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌گردد.

در ادامه نیز نمایش‌های تولیدی توسط کارشناسان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، بازبینی و ارزیابی شده و گروه‌ها از راهنمایی، کمک و مشاوره کارشناسان نمایش بهره مند می‌شوند.

این مسئول معرفی گروه‌های برتر برای شرکت در رویدادهای نمایشی را از دیگر ویژگی‌های این فراخوان عنوان کرد و ادامه داد: گروه‌های نمایشی برتر پس از گذراندن مراحل آموزشی و با دریافت کسب امتیازات لازم با پشتیبانی مالی که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین صورت می‌گیرد در قالب همایش استانی در مساجد استان، اجرای نمایش خواهند داشت و نمایش‌های برتر در همایش‌ها و جشنواره‌های استانی از جمله جشنواره استانی «تئارستان»، همایش استانی «تئاتر آپارتمانی»، همایش استانی «تئاتر کارگران»، همایش استانی «تئاتر روستا» و جشنواره¬ استانی «تئاتر محله» حضور خواهند داشت.

سیدقوامی به مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد پرداخت و گفت: تعداد اجرا، تعداد مخاطب، نحوه‌ی تبلیغ و اطلاع رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با نمازگزار، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد و … از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد است.

وی طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رأفت و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام را از موضوعات اصلی و اولویت دار نمایش‌های مسجدی عنوان کرد.

گفتنی است علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به نشانی https://artqazvin.ir/ وتکمیل فرم مربوطه در این فراخوان شرکت کنند.

کد خبر 5273599

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری قزوین ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل عکس استانها ایلام عید غدیر خم همایش استانی حوزه هنری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان هنرمند بهبهانی، از بیست‌ودو فروردین در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

شب گذشته، ۳ خرداد؛ کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی در کنار جمعی از هنرمندان، به تماشای این اثر نمایشی نشست.نظری در حاشیه این اجرا، از این‌که هنرمندان شهر‌های دیگر در تماشاخانه‌های شناخته‌شده تهران روی صحنه می‌روند ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما همیشه از حضور هنرمندان استانی استقبال می‌کنیم و خیلی خوب است که گروه نمایش «شاماران» هم همت کردند و با تلاش فراوان برای اجرا به تهران آمدند.

او در ادامه گفت: نمایش «شاماران» اثری است که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می‌کند.

هنرمندان دیگری که شب گذشته به تماشای نمایش «شاماران» نشستند طیبه نیک آزاد، مهدی شمسایی، تورج فرامرزیان، غلامرضا اصانلو، علیرضا نایینی، علیرضا باقری، محمدحسین ناصربخت، مسعود موسوی، مجتبی سعید زاده، سعید صدیقیان، رمضان بحرینی و علی حیدری بودند.

این نمایش افسانه شاماران و پیوند آن با دوران پادشاهی کیدین هوتران عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در بهبهان کنونی را در قالب نمایش ایرانی سیاه‌بازی روایت می‌کند.

اورانوس شرافت، حسین بنایی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی‌قهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان، مهدی مومن، مریم پراش، آوا شکوریان، فاطمه هاشمی و یلدا خاضعی در نمایش سیاه‌بازی «شاماران» بازی می‌کنند و عنایت خادم بشیری، مهدی محتشم، حسین عبدالله‌زاده و عارف بهبهانی، گروه موسیقی؛ و نوازندگان این نمایش را تشکیل می‌دهند.

نمایش «شاماران» تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر (https://gishehtheater.ir/) تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری