Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی آذربایجان که دوستی نزدیکی با میخایین لوپس کوبایی دارد، معتقد است که او قلبی بزرگ دارد و برای همین است که در بین میلیاردها انسانِ کره زمین، او رکورددار المپیک می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، میخایین لوپس کوبایی در آستانه 40 سالگی کار بزرگی کرد، کاری که نام این کشتی‌گیر کوبایی را تا اَبد در تاریخ کشتی و المپیک به ثبت خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوپس بعد از مدتی دوری از دنیای قهرمانی در آستانه 40 سالگی بار دیگر روی تشک بازگشت و در المپیک 2020 توکیو، به چهارمین مدال طلای المپیکش رسید.

لوپس در مبارزه دومش در توکیو، از سد امین میرزازاده فرنگی‌کار جوان ایرانی گذشته بود، در نیمه نهایی نیز رضا کایالپِ قهرمان جهان را شکست داد و فینال را هم با اقتدار تمام کرد تا نامش در تاریخ کشتی دنیا و المپیک جاودانه شود.

صباح شریعتی که بعد از این رکورد، در پیج شخصی‌اش در اینستاگرام به غول کوبایی تبریک گفته بود، دوستی نزدیکی با میخایین لوپس کوبایی دارد.

شریعتی که تأکید دارد لوپس یکی از مهربان‌ترین و متواضع‌ترین انسان‌هایی است که در زندگی‌اش دیده، با خاطره‌ای جالب از او، صحبت‌هایش با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم را آغاز کرد: «کوبایی‌ها به باکو آمده بودند. ما با هم بیرون نشسته بودیم. لوپس اصلاً انگلیسی بلد نیست. الکس رودریگز (حریف مبارزه فینال رسول خادم در جهانی 1998 تهران) که مربی من در المپیک ریو بود، حرف‌هایم را برای لوپس ترجمه می‌کرد. به او گفتم ما در ایران قهرمانانی را داریم که یک مدال می‌گیرند خیلی مغرور شده و به زور جواب سلام دیگران را می‌دهند، تو چطور با دو طلای المپیک (تا آن وقت هنوز دو طلای المپیک داشت) و کلی مدال جهانی اینقدر متواضع هستی؟ تا الکس حرف من را برای او ترجمه کرد، لوپس دستش را تکان داد و گفت، نه، ما اینجا با هم رفیقیم. مدال دیگر چیست؟! آدم باید در همین لحظه زندگی کند و اگر پول و مدال و پستی دارد، برای خودش دارد. دیدگاه او برای من جالب بود، اگر از نزدیک با لوپس برخورد داشته باشی، باورت نمی شود این همان قهرمان شکست‌ناپذیر است که اینقدر ساده و بی تکلف با آدمها رفتار می‌کند».

وی ادامه داد: البته کوبایی‌ها شرایط مالی جالبی ندارند. لوپس با اینهمه افتخار، حقوق عادی می‌گیرد و زندگی‌اش از نظر مالی خیلی خوب نیست.

المپیک 2020 توکیو| رکورد جاودانه لوپز 38 ساله با کسب چهارمین مدال طلای کشتی فرنگی

 

صباح شریعتی که سال‌ها در تیم ملی آذربایجان عضویت داشته است با اشاره به روحیات لوپس گفت: واقعاً واژه پهلوان لایق اوست. غول مهربانی که می‌گویند، واقعاً خیلی مهربان، بامعرفت و دوست‌داشتنی است. تنها چیزی که هرگز در وجودش نمی‌بینی غرور و تکبر است و تا دل‌تان بخواهد انسان مهربانی است. ما قبل از المپیک ریو 40 روز با هم در آذربایجان تمرین کردیم. تیم کوبا به باکو آمده بود و دو هفته جلوتر از المپیک هم به ریو اعزام شده و آنجا با هم تمرین کردیم. هرگز در دوره کشتی‌گیری ما، فرصت مبارزه رسمی ایجاد نشد، اما در این مدت هر روز با هم تمرین کرده و چندین بار مسابقه تمرینی دادیم. من کشتی خوبی مقابل او گرفتم، اما هر جایی که ایرادی داشتم، او متذکر می‌شد. خیلی جالب بود با وجودی که ما رقیب هم در المپیک بودیم، اما اصلاً به این چیزها توجهی نداشت. بعد از هر اشتباهی به من روحیه می‌داد. لوپس انسانی با قلبی خیلی بزرگ است.

این کشتی‌گیر کردستانی خاطر نشان کرد: واقعاً یک چیزی در وجود این آدم هست که در میان نزدیک به هفت میلیارد انسان کره زمین، او رکورددار المپیک شده است و رکورد کشتی‌گیران افسانه‌ای چون کارولین و سایتی‌یف را می‌شکند. او تمام صفاتی که ما در ایران برای پهلوان قائل هستیم را در خود دارد. اصلاً همین فینال آخرش در توکیو را ببینید. به راحتی می‌توانست حریف گرجستانی را که وا داده بود، با امتیاز خیلی خوب شکست دهد، اما وقتی احساس کرد کشتی‌گیر گرجی کم آورده و خودش را عقب می‌کشد نخواست در فینال المپیک ضایعش کند. این کارها را برخی کشتی‌گیران انجام می‌دهند. مثلاً نمی‌خواهند حریف در کشور خودش و یا در مبارزه بزرگ فینال، بد ببازد، وگرنه لوپس در همان دقیقه اول کشتی می‌توانست حریف فینالش را با امتیاز عالی ببرد.

دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو درباره عملکرد امین میرزازاده نماینده سنگین وزن ایران در بازی‌های المپیک تصریح کرد: کاملاً مشخص بود که با توجه به قرعه‌اش کار بسیار سختی خواهد داشت، چون امین خیلی کم‌تجربه است و المپیک اولین میدان رسمی و بزرگ او در رده بزرگسالان محسوب می‌شود. او کشتی‌گیر خوب و آینده‌داری است و هنوز جا دارد که پیشرفت کند. من اعتقاد ندارم که به لحاظ وزنی شرایط خوبی ندارد، چون غیر از لوپس و کایالپ که بالای 130 کیلو هستند، اکثر کشتی‌گیران این وزن حدوداً 120 کیلو به پایین دارند و این برایش پوئن منفی نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی المپیک 2020 توکیو کشتی فرنگی کشتی المپیک 2020 توکیو کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشوه ۳۰۰هزاردلاری ج.آذربایجان در گزینشی المپیک!

فدراسیون کشتی آذربایجان نسبت به ادعای اخیر کشتی‌گیر عنوان‌دار کوبایی‌الاصل تیم ملی ایتالیا مبنی بر پیشنهاد رشوه ۳۰۰ هزار دلاری واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، طی روزهای گذشته مسابقات گزینشی قاره اروپا در کشور آذربایجان و شهر باکو به انجام رسید. طبق اعلام قبلی اتحادیه جهانی، در گزینشی‌های قاره‌ای فقط نفرات راه‌یافته به فینال سهمیه المپیک گرفتند، به همین دلیل رقابت‌ها تا مرحله نیمه‌نهایی به انجام رسید و البته از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود.

در وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی، فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و توران بایراموف کشتی‌گیر آذربایجانی مقابل هم قرار گرفتند که این کشتی مشخصا با اشتباهات داوری علیه چامیزو همراه بود که اتحادیه جهانی چند روز قبل از بررسی داوری این مبارزه و بازبینی فیلم آن خبر داد.

این کشتی درنهایت 8-8 به نفع بایراموف تمام شد و کشتی‌گیر آذربایجان در خانه سهمیه المپیک گرفت اما چند روز بعد از آن، فرانک چامیزو دررسانه‌ها از پیشنهاد رشوه 300 هزار دلاری به خود از سوی میزبان خبر داد.

ادعایی که حالا با واکنش شدید فدراسیون کشتی آذربایجان مواجه شده است. آنها ضمن تاکید بر رضایت رئیس اتحادیه جهانی کشتی از میزبانی‌اش و اینکه بار دیگر میزبان مسابقات مهم کشتی خواهند شد، اعلام کردند که چامیزو بدون سند و مدرک صحبت کرده و باید این ادعای خود را در دادگاه ثابت کند.

دیگر خبرها

  • ناصر علیزاده: به مردم قول یک نشان طلای المپیک را می دهم
  • ادامه گام‌های محکم و مهربان موسسه محکم در ایلام
  • بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!
  • چرا قهرمان‌های المپیک هم به رسول خادم حسادت می‌کنند؟
  • محمدی: برای معرفی ملی‌پوش ۸۶ کیلو باید صبر کنیم/ در سنگین وزن شانس طلای المپیک داریم
  • غول کوبایی بازگشت؛ احتمال تقابل لوپز با میرزازاده
  • زارع یک کشتی‌گیر استثنایی در جهان است/ مدال گرفتن عموزاد در المپیک بستگی به تلاشش دارد
  • رشوه ۳۰۰هزاردلاری ج.آذربایجان در گزینشی المپیک!
  • غول کوبایی و یک رکورد باورنکردنی در پاریس
  • اعلام رسمی حضور غول کوبایی در المپیک | تقابل احتمالی او با میرزازاده