Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@11:41:17 GMT

روایت «گیل‌گمش» در خانه هنرمندان ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۸۱۹

روایت «گیل‌گمش» در خانه هنرمندان ایران

سیاوش پاکراه، منظومه‌ی «گیل‌گمش» را در خانه‌ هنرمندان ایران روایت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، سیاوش پاکراه، نویسنده و کارگردان تئاتر، منظومه‌ باستانی «گیل‌گمش» که اولین منظومه‌ اساطیری جهان به شمار می‌رود را در صفحه رسمی اینستاگرام و سایت خانه هنرمندان ایران منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نویسنده و کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی چون لامپ، تریو بدون هارمونی، کوررنگی و من را به روی صحنه برده است، این منظومه‌ی غنی که از برجسته‌ترین آثار ادبی-تاریخی جهان به شمار می‌رود را از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۸ و به صورت هفتگی روایت خواهد کرد. 
آسیه مزینانی مدیریت پروژه، مرتضی آکوچکیان طراحی گرافیک، لیلا نقلی تنظیم ویدئوها برای IGTV و پیام لاریان، انتخاب موسیقی و طراحی صدای این پروژه‌ی شنیداری را که از تاریخ فوق در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام خانه هنرمندان ایران قابل دریافت خواهد بود را به عهده خواهند داشت.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور  پس از بازدید از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری در نشستی با صدور دستورات لازم برای گسترش فعالیت‌های هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری و ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی هنری با کشور‌های مختلف، گفت: هنرمندان، باید سفیران فرهنگی استان باشند. 

استاندار مازندران در این نشست افزود: باید ابزار‌ها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت‌های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه‌های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

‎یادآور می شود، این نشست باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، 

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر