Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@13:57:21 GMT

فتاح: بنياد مستضعفان در خدمت نظام درمان است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۸۷۴

خبرگزاری آریا- رئیس بنیاد مستضعفان از حمایت تمام قد این بنیاد از نظام درمان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پرویز فتاح گفت: تمام امکانات و ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان در خدمت نظام درمان قرار می‌گیرد.
وی افزود: تمام هتل‌های زیر پوشش این بنیاد در اختیار نظام سلامت است تا در صورت لزوم به صورت بیمارستان، نقاهتگاه و محل قرنطینه یا استراحت کارکنان درمان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای فتاح اضافه کرد: برخی از اماکن و پارک ارم بنیاد مستضعفان نیز می‌تواند برای مراکز خودرویی تزریق واکسیناسیون در اختیار نظام سلامت قرار گیرد.
وی افزود: تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم اختصاص یافته و به صورت مستقیم نیز 200 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌ها برای نظام سلامت هزینه شده است.
آقای فتاح با اشاره به اینکه اولویت بنیاد مستضعفان تمرکز و تسریع واکسیناسیون است گفت: از آنجا که چندین طرح تولید واکسن در کشور به صورت همزمان فعال است تقاضا داریم تا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح‌های واکسیناسیون را به صورت متمرکز برای سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی به این بنیاد معرفی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان نظام درمان بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید از دانشگاه مموریال کانادا، به وجود منبع آنتی اکسیدانی در درختچه‌ای که در مناطق ساحلی نیوفاندلند کانادا رشد می‌کند، پی برده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که توت‌های گیاه خولان دریایی دارای ویژگی‌های تغذیه‌ای منحصربه‌فردی هستند که پتانسیل درمان دیابت و چاقی را دارند.

این اولین باری نیست که توت‌های خولان دریایی ارزش قابل توجهی برای سلامت انسان دارند. توت‌ها در حال حاضر در آسیا محبوب هستند و همچنین برای درمان آرتریت و سایر بیماری‌های التهابی در اروپا استفاده می‌شوند.

توت خولان دریایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. توت‌ها و برگ‌های درختچه به طور گسترده‌ای به صورت خوراکی و به عنوان دارو استفاده می‌شوند.

با توجه به خواص سلامت این گیاه، سازمان‌های دولتی کانادا، خولان دریایی را در اوایل دهه ۲۰۰۰ به این کشور معرفی کردند. تحقیقات اولیه در آن زمان نشان داد که این گیاه پتانسیل تجاری گسترده‌ای دارد.

روغن این گیاه همچنین منبع قوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، پلی فنول ها و ویتامین‌های E، B و A است.

نویسندگان مطالعه حاضر گزارش می‌دهند که یافته‌های امیدوارکننده توت خولان دریایی برای درمان دیابت و چاقی در شرایط آزمایشگاهی مشاهده شده است.

به گفته محققان، وجود ویتامین‌های C و E و همچنین فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولی به همراه محتوای فیبر غذایی در خولان دریایی، ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب، به طور بالقوه حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز را بهبود بخشند.

همچنین به دلیل ترکیبی از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی، خولان دریایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روده داشته باشد. سلامت بهتر روده تأثیر مثبتی بر سلامت متابولیک دارد و به طور بالقوه به مدیریت دیابت و چاقی کمک می‌کند.

خولان دریایی درختچه‌ای مقاوم، خاردار و برگریز است که معمولاً در امتداد سواحل بادگیر رشد می‌کند.

کد خبر 6079340

دیگر خبرها

  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • اجتماع خانواده بزرگ نظام سلامت استان بوشهر در حمایت فلسطین
  • سازمان نظام وظیفه اطلاعیه جدید صادر کرد
  • تعیین تکلیف اعزام به خدمت ۲ برادر مشمول
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور