Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:18:48 GMT

انفجار شديد در پايتخت افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۸۸۴

خبرگزاری آریا- انفجاری شدید در منطقه وزیر اکبر خان کابل در نزدیکی منزل وزیر دفاع افغانستان رخ داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، صدای دو انفجار شدید در منطقه وزیر اکبرخان کابل شنیده شد.
هنوز از جزئیات انفجار‌های امشب کابل خبری منتشر نشده است انفجار نخست در منطقه وسیعی از مرکز شهر شنیده شده است.
برخی از نیرو‌های امنیتی اظهار کرده اند، انفجار نخست ناشی از خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی منزل وزیر دفاع افغانستان بوده است، و تعدادی از مهاجمان وارد منزل وزیر دفاع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه طلوع نیوز افغانستان نیز این خبر را منتشر کرد.
بعد از انفجار نخست دستکم دو انفجار دیگر و تیراندازی‌های پراکنده نیز شنیده شد.
امروز در شبکه‌های اجتماعی تعدادی از کاربران و ارگان‌های دولتی مردم را به سر دادن شعار الله اکبر در ساعت 21 امشب بر پشت بام‌ها در حمایت از نیرو‌های نظامی تشویق می‌کردند.
درگیری میان مهاجمان و نیرو‌های امنیتی افغانستان در کابل همچنان ادامه دارد، صدای انفجار و تیراندازی از ناحیه دهم شهر کابل شنیده می‌شود.
یونس قانونی یکی از جهادی‌های سابق افغانستان گفت: خانواده بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان سالم از محل درگیری خارج شدند.
گفته می‌شود هدف مهاجمان منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان بوده است.
سرپرست وزارت دفاع ساعتی قبل از سلامتی خود خبر داده بود.
برخی رسانه‌های افغانستان به نقل از وزارت کشور افغانستان تاکنون از کشته شدن سه مهاجم مسلح حمله امشب به منزل سرپرست وزارت دفاع افغانستان خبر داده اند.
درگیری همچنان ادامه دارد و صدای سلاح سبک و سنگین شنیده می‌شود.
تاکنون درباره کشته یا زخمی‌های احتمالی این حمله، خبری منتشر نشده و مسئولیت این حمله را هیچ گروهی برعهده نگرفته است.
ژنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان دقایقی قبل در پیام تصویری گفت: امشب در نزدیکی منزلش حمله انتحاری صورت گرفته، اما در این حمله به خانواده وی آسیبی نرسیده و فقط تعدادی از محافظان او زخمی شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع دولتی در افغانستان اعلام کرد، مهاجمان در این حمله سی نفر را به گروگان گرفتند، اما با تلاش نیرو‌های دولتی گروگان‌ها نجات یافتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انفجار پایتخت افغانستان سرپرست وزارت دفاع افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت 33 نفر در افغانستان بر اثر سیل

سخنگوی سازمان ملی بلایای طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر بارش شدید باران، بارش برف و سیلاب‌های شدید طی سه روز گذشته در مناطقی از این کشور دست‌کم ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تقریباً نیمی از ۳۴ ولایت افغانستان از جمله کابل از روز جمعه شاهد بارش شدید باران یا برف بوده که موجب جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در بخش‌هایی از این کشور شده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

مقامات افغانستان اظهار کردند در پی بارندگی‌های شدید، بارش برف و جاری شدن سیل در چندین ولایت این کشور تاکنون دست‌کم ۳۳ فوتی و ۲۷ مورد مصدومیت گزارش شده است.

مقامات افغانستان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خانه نیز بر اثر سیل آسیب دیده است، افزودند: سیلاب‌های ناگهانی همچنین زمین‌های کشاورزی و ۷۵ کیلومتر از جاده‌های این کشور را تخریب کرده و بیش از ۲۰۰ راس دام نیز تلف شده است.

به گزارش شینهوا، مقامات افغانستان همچنین خاطرنشان کردند: سازمان‌های امدادی با حمایت مسئولان به ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده سیل‌زده کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده‌اند و روند کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • اسرائیل به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • اسرائیل با اقدامات تحریک کننده به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • انفجار شدید در شهر بندری ایلات در سرزمین‌های اشغالی
  • صدای انفجار شدید در ایلات به گوش رسید
  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات | اسرائیل: گنبد آهنین یک پرتابه را در حریم هوایی رهگیری کرد
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • فوت 33 نفر در افغانستان بر اثر سیل
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل