Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:04:42 GMT

موج جدید کرونا دلتا است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۹۳۵

موج جدید کرونا دلتا است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : متاسفانه سویه جدید کرونا از قدرت سرایت بالایی برخوردار است و می‌تواند ظرف یک دقیقه از فرد بیمار به افراد دیگر منتقل شود.

او گفت : اگر یک فرد بدون ماسک با فرد مبتلا به کرونای "دلتا" که او هم ماسک نداشته باشد مواجه شود، ظرف ۶۰ ثانیه مبتلا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این قدرت سرایت بالا حقیقتا نگران کننده است و می‌تواند ما را با افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری‌ها و به تبع آن فوتی‌های کرونا مواجه کند.

شاه آبادی در خصوص علائم این سویه جدید افزود: علائم کرونای "دلتا" مانند سویه‌های قبلی است، با این تفاوت که سردرد، تب و آبریزش بینی سه علامت شاخص آن محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نکته جدیدی که در سویه "دلتا" متوجه شده ایم این است که احتمال درگیری ریوی بدون علامت وجود دارد و متاسفانه بیمارانی داشته ایم که علامتی نداشته، اما ریه آن‌ها تا حد زیادی درگیر شده و متاسفانه زمانی که اقدام کرده اند برای نجات جانشان دیر شده بود.

او افزود: بنابراین افراد باید هرچه می‌توانند در خصوص پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید تلاش کنند و مهمترین راه آن استفاده از ماسک است.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه ادامه داد: همه افراد باید با مشاهده علائم سرماخوردگی حتما خود را قرنطینه کنند و در این شرایط باید تست کرونا بدهند.

او افزود: توصیه می‌شود این افراد اگر تست شان منفی شد، اما همچنان علائم داشتند، در قرنطینه بمانند، چرا که احتمال ۳۰ درصد خطا در جواب تست‌های PCR وجود دارد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا