Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲»، درباره این جشنواره گفت: در دوران کرونا فعالیت های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر هم شد.

وی گفت: فراخوان دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» آبان ماه منتشر شد و ابتدا بیش از ۲۸ هزار اثر با مشارکت ۱۵۳ دانشگاه کشور به جشنواره رسید که با توجه به شرایط کرونایی تعداد آثار افت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری افزود: در این دوره یک مرحله غربالگری انجام دادیم تا آثار پس از غربالگری برای داوری ارسال شوند. پس از غربالگری اولیه تعداد آثار به ۲۳ هزار و ۷۸۹ اثر رسید. این غربالگری به صرفه جویی ۴۸ میلیون تومانی منجر شد. آثار در ۵ بخش اصلی، بخش ویژه و سرزمین مادری در ۶۴ رسته رسیده اند.

وی گفت: هر اثر با دو داور اثر شد و داوران طراز اول آثار را داوری کردند. در نهایت ۹۵۷ اثر به مرحله نهایی رسید. کار جالب این دوره این بود که برای ۲۳ هزار اثری که رد شد کارنامه ای شفاف صادر شد و فرصت اعتراض داده شد و ۹۱۹ نفر اعتراض کردند که پس از رسیدگی اعتراض ۸۸ نفر پذیرفته شد و به مرحله نهایی راه یافتند. در مجموع ۱۰۴۵ به مرحله نهایی راه یافتند. از میان ۸۸ نفری که اعتراض کردند ۱۵ نفر جزء برگزیده ها هستند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۲۰۳ نفر برگزیده در ۶۴ رسته داریم. ۱۹۹ نفر اثر و نشریات برگزیده، ۴ نفر جایزه به دلیل نظم انتشار دریافت می کنند. ۷۷ اثر از دانشگاه های علوم پزشکی و ۱۲۲ اثر از دانشگاه های وزارت علوم است. بیشترین آثار مربوط به مقالات اجتماعی و بخش ویژه کرونا، جامعه و حکمرانی بوده است.

وی افزود: مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» در روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود. با توجه به شرایط سعی داریم
۳۵ نفر اول را تقدیر کنیم. سایر برگزیدگان همزمان در دانشگاه ها با مراسم اختتامیه تقدیر می شوند.

لاری مزیت این دوره از جشنواره نشریات دانشجویی کشور را شفافیت در کارنامه برشمرد و گفت: یکی از کارهای مهم امسال انتخاب کارشناس برگزیده است که سه کارشناس برگزیده از علوم و سه کارشناس برگزیده از وزارت بهداشت مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی درباره بخش سرزمین مادری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور «تیتر ۱۲» گفت: بخش سرزمین مادری امکان مشارکت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و یا دانشجویان خارجی که به زبان فارسی می توانند فعالیت کنند را فراهم کرد که ۴۹ اثر از ۹ کشور به جشنواره رسید که ۳ برگزیده شامل ۲ نشریه و یک صفحه شبکه اجتماعی در این بخش داریم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: همزمان برنامه ریزی شده تا با اختتامیه کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته برای دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی برگزار می شود. دانشجویان ضعف هایی هم داشته اند و به عنوان نمونه در خبر نویسی کسی رتبه کسب نکرده است و دانشجویان می توانند با شرکت در این کارگاه ها ضعف ها را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نمایش آثار نیز نمایشگاه مجازی برگزار می شود و آثار برگزیده به نمایش گذاشته می شود. همچنین در مراسم اختتامیه از گروه های دانشجویی برگزیده استفاده می شود.

لاری از تقدیر از سه نفر از پیشکسوتان جشنواره های دانشجویی به همراه خانواده شهید صارمی و ارائه پک فرهنگی به دانشجویان خبر داد.

در ادامه نشست دکتر حسن زائری لطف مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت در زمینه رتبه بندی نشریات دانشجویی گفت: این سامانه رتبه بندی راه اندازی شده و ارزیابی کیفی و کمی صورت گرفته است. نقاط ضعف و قوت به صورت مدون مشخص شده است.

وی افزود: یکی از کارهای اداره کل نشریات وزارت بهداشت، ارتقای سطح کیفی نشریات با ارائه آموزش ها بوده است و در این زمینه همکاری خوبی با وزارت علوم صورت گرفت.

کد خبر 5273459

منبع: مهر

کلیدواژه: سیما سادات لاری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نشریات دانشجویی واکسیناسیون کنکور 1400 دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های ایران ویروس کرونا شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون دستیاری پذیرش دانشجو مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران وزارت بهداشت دانشگاه ها تیتر ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک