Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد شدید از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه مردم هنوز متوجه خطر موج جدید کرونا نیستند و هنوز خیلی ها مسافرت می‌روند و مراسم عروسی و عزا برپا می‌کنند.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر پرشتاب کرونا در استان گفت: کرمانشاه هنوز در ابتدای موج پنجم قرار دارد، اما بستری ها به شدت در حال افزایش است، طوری که در شبانه روز گذشته(12 مرداد) بیش از 200 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر تعداد بستری های مراکز درمانی از 740 نفر فراتر رفته و هر روز به این تعداد اضافه می شود.

مرادی از اختصاص بخش های بیشتر درمانی به بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر دو بخش بیمارستان امام رضا(ع) را برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه کرده ایم و دو بخش دیگر را هم در روزهای آینده خالی می کنیم.

وی افزود: این روند اگر ادامه داشته باشد قطعا حوزه بهداشت و درمان استان دچار اختلال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر برای بستری 1500 بیمار هم آمادگی داریم، اما اگر به این عدد برسیم خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل می شود.

مرادی افزود: آنچه مسلم است با سیر شتابان این بیماری ظرف دو هفته آینده به پیک می رسیم و قطعا فوتی های کرونا در استان در هفته های آینده به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه استفاده از ماسک در جامعه در سطح پایینی قرار دارد و از طرفی در این روزهای باقی مانده تا ماه محرم جشن های عروسی به شدت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بسیاری مردم حتی در این شرایط مسافرت می روند و همه اینها موجب شده تا شاید سیر افزایشی کرونا در استان باشیم.

مرادی با اشاره به استمرار روند واکسیناسیون در استان گفت: متاسفانه برخی افراد با تزریق واکسن کرونا نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه می شوند، این درحالی است که با تزریق دز اول ایمنی که باید ایجاد نمی شود و با تزریق دز دوم هم باید یک ماه بگذرد که ایمنی مطلوبی در بدن ایجاد شود.

وی افزود: حتی با تزریق دز دوم واکسن و گذشت یک ماه هم هنوز درصد ایمنی ایجاد شده توسط انواع واکسن های کرونا بصورت دقیق مشخص نیست و هیچ کس نمی داند این واکسن ها چند درصد و تا چه مدت ایمنی ایجاد می کنند.

وی تصریح کرد: از طرفی باید دانست افرادی که واکسن زده اند هم به کرونا مبتلا می شوند، فقط شدت آن کمتر بوده و احتمال بستری شدن کاهش می یابد.

مرادی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که فعلا حدود 100 هزار نفر جمعیت استان یعنی چیزی حدود یک بیستم جمعیت واکسینه شده اند و یک میلیون و 900 هزار نفر دیگر هیچ ایمنی ندارند و در معرض خطرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این موج جدید خطرناک است و مردم باید رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و بدانند که اگر بستری ها از حدی فراتر رود، خدمات رسانی مطلوب میسر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد


به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامعباس ترکی در نامه خود به وزیر بهداشت نوشت:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی باسلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسمومیت‌های غذایی در استان بوشهر افزایش یافت
  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • کثیرالسفر چگونه باید روزه بگیرد؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید