Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:15:09 GMT

آمریکا یک کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۱۹۱

یکی از مقامات اطلاعاتی عالی رتبه آمریکا تاکید کرد، با وجود جاه‌طلبی‌های کره شمالی برای تبدیل شدن به یک کشور اتمی، آمریکا یک کره شمالی مسلح به تسلیحات اتمی را هرگز قبول نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "سیدنی سیلر"، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی در "دفتر مدیر اطلاعات ملی" اظهار داشت: هدف اصلی کره شمالی دست‌کم برای حال حاضر، پذیرفته شدن به عنوان یک کشور اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در وبیناری به میزبانی بنیاد واشنگتن تایمز گفت: ما در تمامی مذاکراتمان صریحا آنچه را که از کره شمالی انتظار داریم و مزایایی که برای کره شمالی به دنبال خواهد داشت را مطرح کرده‌ایم. اما تاکنون دولت پیونگ‌یانگ نخواسته از این فرصت‌ها استفاده کند.

سیلر افزود: کره شمالی فرصت‌های بسیاری برای خلع تسلیحات اتمی در ازای انگیزه‌هایی که گفته می‌شود به دنبال آنهاست همچون بهبود روابط با آمریکا و همچنین یک تضمین امنیتی داشته است.

این افسر اطلاعاتی با اشاره به نشست 2019 میلادی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی به عنوان یک نمونه گفت: با این حال، پیونگ‌یانگ به سادگی این فرصت برای بهبود روابط با آمریکا را از دست داده است.

وی تصریح کرد: برای من تحلیل‌گر نشست فوریه 2019 میلادی بار دیگر نشان داد که کره شمالی تمایلی به قدم گذاشتن در مسیر معتبر خلع تسلیحات اتمی ندارد. در عوض کره شمالی به داشتن توانایی‌های اتمی علاقه مند است.

سیلر افزود: وقتی شما به این الگوی رفتاری مداوم نگاه کنید، در نهایت به این نتیجه می رسید که پیونگ‌یانگ یا دست‌کم دولت کیم جونگ اون معتقد است که حیاتش هیچ ارتباطی با بهبود روابط با کره جنوبی یا آمریکا ندارد.

وی تاکید کرد: پیونگ‌یانگ می‌داند که کره جنوبی یا آمریکا هرگز به کره شمالی حمله نمی کنند و از بیشترین چیزی که می ترسد، تهدیدی از داخل کشور است.

این مقام آمریکایی گفت: آنچه که ما هرگز نمی توانیم تضمین کنیم این است که وقتی که اطلاعات به کره شمالی برسد و خواست مردم کره شمالی برای آزادی، اوضاع سیاسی و اقتصادی بهتر و زندگی بهتر به جوش بیاید و به چالشی برای دولت پیونگ‌یانگ تبدیل شود، هیچ تضمینی که بتواند مانع آنها شود وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین آنچه که شما در کره شمالی مشاهده می کنید، قابلیت و توانایی است که برای تضمین حیات دولت کیم جونگ اون طراحی شده است. این ضرورتا به نفع ملت نیست اما باید دنبال شود تا از سیستم و رژیم حاکم حفاظت کند.

سیلر تاکید کرد: با این وجود، آمریکا به سه دلیل یک کره شمالی اتمی را نمی‌تواند و نخواهد پذیرفت. این امر ترک یک اتحاد با کره جنوبی است. این امر اعلامیه‌ای است دال بر اینکه ما از اصول جهانی منع گسترش تسلیحات اتمی مان دست کشیده‌ایم. این امر پیامی است به دیگر جاه‌طلبان که درصدد تسلیحات اتمی و تبدیل شدن به کشورهای اتمی هستند.

وی گفت: آمریکا همچنان در مذاکره را باز نگه داشته است. ما آشکارا کره شمالی را تعقیب نمی کنیم و دلایل منطقی خوبی برای مذاکره وجود دارد و ما همیشه در مذاکره را باز نگه داشته‌ایم. همیشه فرصتی وجود دارد. مشکلات ما با کره شمالی به دلیل درک ناکافی یا فقدان دانش موجود برای ایجاد یک سیاست خوب نیست.

کره شمالی اخیرا نشانه‌هایی از مشارکت از خود نشان داده و خطوط ارتباط مستقیم با کره جنوبی را پس از 13 ماه بازگشایی کرده است. با این حال پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی می خواهد تا مانورهای نظامی مشترک سالانه‌شان را که اواخر ماه جاری میلادی آغاز می شود، متوقف کنند و هشدار داده است که اگر این مانورها طبق برنامه برگزار شوند، بر آینده روابط دو کره سایه می‌اندازند.         

سیلر گفت: اگر کره شمالی تصمیم به مشارکت و از سر گیری مذاکرات بگیرد، بدون اعتنا به این مانورها این کار را انجام خواهد داد. وقتی کره شمالی بخواهد یک راه دیپلماتیک را سر بگیرد می‌تواند بر این مانورها چشم‌پوشی کند. شاید این مانورها را محکوم کند و لفاظی‌هایی در این خصوص داشته باشد اما یک هفته پس از پایان این مانورها به میز مذاکرات باز می‌گردد.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی تسلیحات اتمی پیونگ یانگ کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

«ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود» وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد «غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است».

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت که «مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم