Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور بیان کرد: مرغداران در حال حاضر مرغ را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعاملات آن با کشتارگاه است و به هیچ وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور ضمن اشاره به خرید نهاده‌های دامی توسط واحد‌های مرغداری در دو ماه گذشته گفت: متاسفانه نهاده‌ای به این واحد‌ها نرسیده و دوره‌ای را با دان آزاد تمام کردند و مرغ را با نرخ مصوب تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدالله نژاد افزود: این واحد‌ها حدود ۱۵ روز است که جوجه ریزی کرده اند و ضمن اینکه نهاده‌های دوره گذشته خود را تحویل نگرفتند برای این دوره نیز هیچ سهمیه‌ای در سامانه بازارگاه برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و با توجه به هزینه دوبرابری برای خرید نهاده‌های دامی به نرخ آزاد و عدم تحویل آن به نرخ مصوب، قیمت جوجه پس از فروکش کوتاه مدت از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در چند روز اخیر رسیده است.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور ضمن ابراز تاسف از نبود نظارت و کنترل در این حوزه بیان کرد: شاید نهاده‌های واحد‌های مرغ مادر سریع‌تر از واحد‌های گوشتی نهاده‌های دولتی را تحویل و سهمیه خوبی بگیرند، اما جهاد کشاورزی به عنوان متولی در ماه‌های گذشته نتوانسته این موضوع را کنترل کند تا قیمت تمام شده برای مرغ دار افزایش نداشته باشد.

وی ضمن اشاره به حدود ۱۸ هزار مرغ دار فعال در کشور گفت: اگر نهاده به دست مرغ دار نرسد، یا باید تولید را تعطیل و یا قیمت‌ها در بازار تغییر کند.

اسدالله نژاد اظهار کرد: مرغداران در حال حاضر مرغ را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعاملات آن با کشتارگاه است و به هیچ وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور با بیان اینکه نظارت بر این حوزه بین چند وزارت خانه پاسکاری می‌شود افزود: دریافت مجوز مرغدار از اتحادیه سپس وزارت جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه پروتئینی پروسه زمان بر است و پس از اخذ مجوز باید توسط کارشناسان تایید شود.

وی ضمن اشاره به عرضه ۹۰ درصد مرغ مرغداران در سامانه ادامه داد: اگر مرغدار کمتر از این مقدار را عرضه کند، به تعزیرات معرفی شده و سامانه بازارگاه برای جوجه ریزی جدید، برای وی بسته خواهد شد.

اسدالله نژاد در مورد دلبستگی واحد‌های مرغداری به این صنف تشریح کرد: ماندگاری بسیاری از واحد‌های مرغداری به تولید است چرا که با تعطیلی با حجم زیادی از بدهی مواجه خواهند شد و همچنین بسیاری از این واحد‌ها تعطیل شدند یا برخی با زنجیره‌ها قرارداد بستند.

وی گفت: برای کشوری که پتانسیل صادر کردن مرغ را دارد، بدترین کار سهمیه بندی مرغ است و اگر تولید به درستی مدیریت شود، به سهمیه بندی نخواهیم رسید.

منبع: رادیو گفتگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واحد صنفی قیمت مصوب مرغ کشتارگاه اسدالله نژاد واحد های مرغ نرخ مصوب واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صیادی اظهار کرد: پنج واحد صنفی شامل سه آرایشگاه زنانه و ۲ واحد عرضه پوشاک و شکلات در این شهر به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: این واحدها در گشت مشترک امروز مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با دیگر دستگاه‌های نظارتی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: پلمب این واحدها به دلیل تخلفات گران فروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی انجام گرفت.

کد خبر 6082759

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا