Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ان بی سی نیوز، فصل خرید تعطیلات ۲۰۲۱ ممکن است با کالا‌های موجود در انبار و تاخیر در حمل و نقل همراه شود، زیرا سیل در اروپا و چین باعث تشدید بحران زنجیره‌های تأمین جهانی شده است.

اروپای غربی و استان هنان چین که قطب اصلی حمل و نقل و محل استقرار چندین شرکت بزرگ است، با پیامد‌های سیل‌های ویرانگر دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بلایا به خطوط ریلی مورد استفاده برای تحویل کالا و مواد اولیه در هر دو منطقه آسیب رسانده است. شرکت‌های صنعت زنجیره تامین به سی ان بی سی اعلام کردند که آب به مناطق صنعتی هجوم آورده و به تاسیسات، ماشین آلات و انبار‌ها آسیب زیادی رسانده است.

به گفته پاوان جاشی، نایب رئیس اجرایی شرکت نرم افزاری زنجیره تامین E۲ Open، تأخیر در توزیع مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کالا، اثرات زنجیرواری خواهد داشت و زنجیره‌های تأمین را "برای هفته‌ها و ماه ها" مختل می‌کند.

امسال زنجیره‌های تأمین به دلیل بحران‌هایی مانند کمبود کانتینر‌های حمل و نقل، حادثه کانال سوئز و ویروس کرونا - که همگی باعث تأخیر در کار مراکز کشتیرانی در جنوب چین شده اند- مختل شده است.

حتی اگر معاملاتی برای فصل خرید به صورت آنلاین انجام شود، احتمالاً تعداد و تخفیف‌های آن کمتر از گذشته خواهد بود. جاشی اضافه کرد که قیمت برخی کالا‌ها نیز ممکن است افزایش یابد.

به گفته کسانی که با سی ان بی سی گفتگو کردند، برخی از صنایع آسیب دیده از سیل شامل خودرو، فناوری و الکترونیک است. تولید خودرو به دلیل تاخیر در تولید کند می‌شود، زیرا بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان و تامین کنندگان آن‌ها در مناطقی مستقر هستند که در اثر سیلاب ویران شده اند.

سیل همچنین می‌تواند عرضه مس را که در بسیاری از محصولات الکترونیکی تا خودرو‌های برقی استفاده می‌شود، مختل کند.

ویوک دار، تحلیلگر کالا در بانک مشترک المنافع استرالیا اظهار کرد که استان هنان یک قطب اصلی تولید مس است. او گفت که قیمت مس در هفته گذشته به دلیل نگرانی از عرضه به شدت افزایش یافت، زیرا هنان در سال‌های اخیر شاهد رشد شدید ذوب مس بوده است.

پیش از این کارشناسان هواشناسی در چین اعلام کرده بودند میزان بارانی که در طی ۳ روز در «ژنگجو» بارید، هر ۱۰۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد.

در پی شکسته شدن سد در «ژنگجو» در مرکز استان هنان، سیل وارد متروی شهر ژنگجو شد و امدادرسانان به کمک مسافران گرفتار در سیل شتافتند. سیل سهمگین اخیر در این استان به دلیل باران‌های موسمی ۱۲ کشته به همراه داشته و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم این استان مجبور شده‌اند تا محل اقامت خود را ترک کنند.

بسیاری از خدمات حمل و نقل در سراسر استان هنان به حالت تعلیق درآمد و مقامات این استان همچنین بسیاری از بزرگراه‌ها را بستند و پرواز‌ها به تاخیر افتادند یا لغو شدند.

همچنین سیل در بخش‌هایی از غرب اروپا از جمله آلمان، بلژیک و هلند خسارات زیادی بر جا گذاشت و  شمار قربانیان سیل به ۱۸۸ نفر رسید که از این میان، ۱۵۷ تن از قربانیان متعلق به آلمان بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل در چین زنجیره تامین زنجیره های تأمین استان هنان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب پس از دیدار با چوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهیم که توافق میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اروپا در برخی از موارد به فشار بیشتر [به اسرائیل] برای توقف درگیری در غزه منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، بن فرحان این سخنان را پس از نشست با «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبروگ بیان کرده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه خوش بین هستیم.

فرحان افزود: چشم انداز منطقه حرکت به سوی توسعه، آبادی و ثبات منطقه است.

سخنان بن فرحان ساعتی پس از آن بیان می شود که بورل نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

 رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی