Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه بازدید امروز مسئولین قضایی و مدیر کل بازرسی استان از مناطق سیل زده آبگرم، آوج و دیدار با خانواده هایی که خسارات جانی و مالی به آنها وارد شده بود، گفت: متأسفانه در دو منطقه آوج و الموت شرقی شاهد فوت تعدادی از ساکنین بودیم و از سوی دیگر جریان سیل در روستاها و شهرهای استان علاوه بر خسارات جانی خسارات مالی را نیز به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستور بررسی فوری علل وقوع حادثه و اعلام اسامی اشخاص و مدیرانی که این حوادث در اثر فعل و ترک فعل انان واقع شده است به بازرسی کل استان صادر گردیده است.

قدرتی ادامه داد: افراد دخیل در وقوع حوادث اخیر، مسئول جبران خسارات وارده و پرداخت دیه فوت شدگان خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به لزوم بررسی ابعاد این حوادث گفت: وقوع بلایای طبیعی در سال‌های اخیر سبب ورود خسارات جانی و مالی بی‌شماری به مردم شده است که می‌بایست علل آن بررسی گردد و چنانچه مدیران در وقوع و تشدید ایراد خسارت دخیل باشند و  ترک وظیفه محرز شود، به عنوان مجرم و متخلف مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

قدرتی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه ممکن است عامل بروز سیل ناگهانی، تصرفات بستر و یا حریم رودخانه توسط افراد سود جو باشد، درراستای حفظ و صیانت از حقوق عامه موضوع به لحاظ قضایی بررسی و نسبت به اشخاصی که با تعرض به حریم رودخانه‌ها مسبب وقوع حادثه بوده‌اند اعلام جرم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین وقوع سیلاب تعقیب مدیران متخلف ترک فعل رئیس کل دادگستری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • ۷ محور مواصلاتی به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • مسدود شدن ۷ محور مواصلاتی به علت وقوع سیلاب
  • تازه‌ترین جزئیات از خسارات بارش‌ها در جنوب کشور
  • جنایت در خیابان گاندی | قتل زن جوان با ۲۰ ضربه چاقو
  • اسماعیل کوثری: مستندات میزان خسارت وارده به اسرائیل منتشر می‌شود
  • کوثری: مستندات خسارات وارده به صهیونیست‌ها در عملیات «وعده صادق» منتشر می‌شود
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی