Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور فرماندار بجنورد و ۹ عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد، پنج عضو شورای شهر چناران شهر و پنج عضو شورای شهر حصارگرمخان برگزار شد.

در این آیین مصطفی دلیریان، جمشید عین بیگی، اعظم السادات افشین فر، مهدی معلم، یوسف مغروری، علی اربابی، احمدرضا یزدانی، مهرداد رحمتی و سید محسن موسوی از اعضای شورای ششم شهر بجنورد و اصغر امانی، علی شاکری چنارانی، علی محبتی ،صادق محمدزاده و سلیمان رحمانی از اعضای منتخب ششمین دوره شورای حصار گرمخان و شیرزاد زارعی، علیرضا محمدی، ناهید مهرور، اباصلت صادقی و ابوالفضل فرهادی از اعضای منتخب شورای شهر چناران شهر سوگند نامه خود را قرائت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصارگرمخان از توابع شهر بجنورد در سال ۱۳۹۵ با جمعیت یکهزار و ۴۹۹ نفر تبدیل به شهر شد و چناران‌شهرنیز  که در بخش مرکزی شهرستان بجنورد واقع شده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ از روستا به شهر تبدیل شد.

 فرماندار بجنورد در این آیین اظهار داشت: هیات اجرایی برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان شمالی تلاش کرد تا با هم گرایی بستر مشارکت مردم را در برگزاری با شکوه انتخابات فراهم کند و از آرای مردم صیانت کند.

غلامرضا عوض زاده تصریح کرد: این شرایط موجب شد تا مردم خراسان شمالی در انتخابات ۱۴۰۰ حماسه خلق کنند و از لحاظ میانگین مشارکت رتبه دوم کشور را کسب کنند.

وی در ادامه به اهمیت انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون حکم شهردار شهرهای بالای ۲۰۰ هزار خانوار توسط وزیر کشور امضا می شود به همین دلیل روندی طولانی را طی خواهد کرد، بنابراین اعضای شورای شهر باید هر چه سریعتر در انتخاب شهردار جدید شتاب کنند.

عوض زاده افزود: اعضای شوراها باید وارد اختلافات جزئی نشوند و با دیدگاه توسعه محور شهردار را در تراز اهمیت مرکز استان انتخاب کنند و تمامی تلاش خود را برای ایجاد شهری پایدار انجام دهند.

وی به برنامه های اولویت دار اعضای شورای شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: در حدود ۱۵ طرح بی نام سرمایه گذاری در درگاه طرح های استانداری خراسان شمالی بارگذاری شده که باید استعلام های این طرح ها توسط شهرداری صادر شود که باید روند اجرای این طرح ها تسهیل یابد.

فرماندار بجنورد عنوان کرد: اکنون حاشیه نشینی از معضلات شهر بجنورد محسوب می شود و مطالعات بازآفرینی در سه منطقه حاشیه ای انجام و اعتبارات مناسبی نیز از محل ستاد بازآفرینی اختصاص داده شده است که باید این روند ادامه یابد.

وی دفع نامناسب زباله شهر بجنورد را از دیگر چالش های این شهر دانست و گفت: ماحصل جلسات متعدد در این زمینه انتقال ایستگاه جمع آوری زباله علی آباد به محل کشتارگاه مصوب شد که برنامه ریزی برای احداث کارخانه کمپوست نیز در این محل انجام شده است.

عوض زاده با بیان اینکه تمامی مصوبات شورای شهر باید به تصویب هیات تطبیق فرمانداری برسد، افزود: بنابراین از اعضای شورای شهر توقع داریم تا طرح هایی که با روح قانون اختلاف دارد، تصویب نکنند و در اجرای مصوبات از همان ابتدا به مواد قانونی استناد شود.

وی ادامه داد: تمام اعضای شورای شهر با هیات تطبیق فرمانداری یک تیم هستند و نهایت همکاری را در اجرای مصوبات داشته باشند و به هیچ وجه سلیقه ای فعالیت نکنند.

فرماندار بجنورد ادامه داد: شورای شهر جدید باید به مسایل و مشکلات حاشیه شهر بجنورد توجه کنند و در کنار توسعه این مناطق مسایل فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهد تا توسعه ای فرهنگی، اقتصادی و پایدار در این مناطق حاشیه حاکم شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید از جذب نیروهای انسانی خارج از قانون جلوگیری کند تا بار اضافی برای شهر ایجاد نکند و اگر بر اساس قانون عمل کنیم هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.  

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه  همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی  برگزارشد.

در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

میزان مشارکت مردم استان در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۶۳.۵ درصد اعلام شد.

برچسب‌ها بجنورد شورای شهر خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شورای شهر خراسان شمالی بجنورد شورای شهر خراسان شمالی فرماندار بجنورد اعضای شورای شهر خراسان شمالی شهر بجنورد اسلامی شهر ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز

در این نشست صمیمانه که با هدف تقدیر و تجلیل از حدود ۸۰ نفر دانشجوی فعال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس در همکاری با حوزه‌های برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و استان فارس به همراه فرماندار و معاون ایشان حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان در فرایند برگزاری انتخابات گفت: به‌کارگیری جوانان و دانشجویان برای همکاری در برگزاری انتخابات در این سطح وسیع و خاص، کاری بدیع و بسیار بزرگ بود.

محمدرضا قائدی افزود: در دوره‌های قبل نیز گرایش به سوی جوانان در قالب شعار مطرح می‌شد، اما به جهت ریسک خاصی که این به‌کارگیری داشت در جنبه عمل از این مشارکت اجتماعی و سیاسی نشانه چندان زیادی ابراز نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، این همکاری مجدانه دانشجویان این دانشگاه در برپایی این دوره از انتخابات را موجب افتخاری برای دانشجویان و همچنین به طور ویژه برای والدین دانشجویان برشمرد و گفت: حضور جوانان در فعالیت اجتماعی همچون برگزاری انتخابات نمودی واضح از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان است.

او تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئولیت اجتماعی خویش، بر خود می‌بالد و افتخار می‌کند که دانشجویانش در راستای فعالیت‌های اجتماعی مفید و مثمر ثمر نظام مقدس جمهوری اسلامی در بزرگترین تمرین دموکراسی کشور یعنی برگزاری انتخابات سهم بسزایی داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به حضور بالغ بر ۷۹ هزار دانشجو در مجموعه این دانشگاه اشاره و ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی مشابه در سطح شهر و استان، گفت: تعداد کثیر دانشجویان این دانشگاه در سراسر استان خصوصا حضور بالغ بر ۲۵ هزار دانشجو در واحد شیراز و همچنین وجود تعداد بسیاری از استادان همکاران و دانش‌آموزان مجموعه مدارس سما دانشگاه اسلامی در استان فارس ظرفیت و پتانسیل بسیار بزرگی برای ایفای نقش اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان شیراز همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به شیوه فعلی با فرمانداری در برگزاری انتخابات شهرستان شیراز و زرقان را برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در برپایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شیوه همکاری دانشجویان با فرمانداری، شیوه جدید و متفاوتی بود که این شیوه با سایر حوزه‌های انتخابیه شهر‌های دیگر کشور نیز متفاوت بود.

لطف‌الله شیبانی افزود: روال ثابت و سابق برگزاری انتخابات سال‌های گذشته بر استفاده کامل از کارمندان دولت خصوصاً عزیزان فرهنگی بود، اما در دوره فعلی با همکاری هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و با همت تک تک دانشجویان، شکل برگزاری انتخابات با اعتمادی که به دانشجویاناین دانشگاه صورت پذیرفت کاملاً متفاوت شد.

فرماندار شیراز تاکید کرد: این برای اولین بار بود که در چنین سطح وسیعی از خدمات و قابلیت‌های دانشجویان در مراحل مختلف برگزاری انتخابات اعم از مرحله آموزش، مرحله کنترل، تست و مرحله اجرا استفاده شد.

او با اظهار خوشحالی از اثبات امانتداری نسل جوان در این انتخابات بیان کرد: در برگزاری این دوره از انتخابات و حضور و مشارکت فعال دانشجویان در اداره حوزه‌های انتخابیه آنچه که بیش از همه مشهود بود امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری دانشجویان دخیل در امر برگزاری انتخابات بود.

شیبانی یکی از محاسن بزرگ همکاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در اجرای مرحله اول انتخابات شهرستان شیراز را اشراف کامل دانشجویان به روند برگزاری انتخابات برشمرد و افزود: این امر سبب می‌شود که عمده شبهات و شایعات منتشره قبلی در خصوص برگزاری انتخابات به واسطه ارتباط نزدیک خود دانشجویان و دخیل بودنشان در جزء جزء مراحل اجرایی، از ذهنشان خارج شود.

فرماندار شهرستان شیراز همکاری دانشجویان در حوزه‌های انفورماتیک، آموزش کاربران و بازرسی در فرایند انتخابات را موجب ایجاد یک فضای آرامش بخش در روند برگزاری دانست.

او تأکید کرد: در جریان برپایی انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ اولین حوزه انتخابیه‌ای که در استان فارس سلامت برگزاری انتخاباتش تایید شد حوزه شهرستان شیراز بود و همچنین اولین کلان شهری که تایید صحت انتخاباتش در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت نیز شهر شیراز بود.

شیبانی در پایان گفت: همه این نتایج مثبت، موثر و خوشایند نتیجه همکاری، همیت و یاری همه دانشجویان گرامی در فرایند حساس و پر دقت برگزاری و اجرای انتخابات بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • آیین «زنگ اقتدار» در مدارس استان سمنان برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود