Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@07:44:29 GMT

چالش های جدید بی‌ام‌و برای تولید خودرو

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۵۱۳

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان اعلام کرد: برای نیمه دوم امسال نگران دو چالش جدی در راستای رسیدن به هدف‌گذاری تولید خودرو در این شرکت است.

مقامات بی‌ام‌و می‌گویند: از یک طرف کمبود قطعات الکترونیکی خودرو در جهان می‌تواند برای این شرکت داستان شود و از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه هم پتانسیل آن را دارد که میزان تولید این شرکت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که بی‌ام‌و روابط بسیار قوی با قطعه‌سازان دارد تا کنون توانسته تأثیر کمبود قطعات الکترونیکی را به حداقل برساند.

یک کارشناس آلمانی می‌گوید:‌ بی‌ام‌و همچنان یکی از شرکت‌های خودروسازی از نظر عملکرد به شمار می‌رود و توانسته نسبت به دیگر خودروسازان بین‌المللی آسیب‌پذیری کمتری را در برابر بحران کمبود قطعات داشته باشد.

دو خودروساز دیگر آلمان شامل فولکس‌واگن و بنز پیش‌تر هشدار داده‌اند که کمبودقطعات الکترونیکی خودرو تولید آنها در نیمه دوم سال جاری را کاهش خواهد داد و حتی بنز گفته ممکن است این مشکل به سال 2022 هم کشیده شود.

به خاطر افزایش دورکاری کارمندان در جهان و نیاز آنها به تجهیزات الکترونیکی با ذکر این نکته که برخی از این تجهیزات در تولید قطعات الکترونیکی خودروها هم کاربرد دارد جهان با کمبود عرضه این نوع قطعات روبه‌رو بوده و خودروسازان در تأمین آنها با مشکل روبه‌رو هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی خودرو تولید قطعات المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی قطعات الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محسن نظام دوست، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله سهمیه کودهای شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی استان ها ابلاغ می شود.

وی گفت: در سال گذشته، برای استان سهمیه کود اوره ۳۵ هزار تن، سهمیه کود فسفاته در حدود ۱۰ هزار تن همچنین سهمیه کود پتاسه سه هزار و ۳۰۰ تن به استان اعلام شد که این شرکت طی سال گذشته این سهمیه را جذب و میان کشاورزان توزیع کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: البته در سال گذشته در زمینه کود پتاسه، در حدود ۹۰۰ تن مازاد بر سهمیه که برای کشاورزی استان مورد نیاز شد به استان اختصاص یافت.

وی در ادامه درباره سهمیه کودهای شیمیایی استان در سال ۱۴۰۳ نیز اظهار کرد: فعلا برای استان سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته تعریف و مشخص شده است.

نظام دوست گفت: در عین حال، در حال گفت و گو با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا وزارتخانه برای استان، سهمیه هر یک از کودهای شیمیایی اشاره شده در سال جاری را ۱۵ تا ۲۰ افزایش دهد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود وزارتخانه با این تقاضای افزایش سهمیه موافقت کند.

با این وجود، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری از سوی پتروشیمی‌ های کشور سه هزار و ۵۰۰ تن کود اوره به استان اختصاص یافته، عنوان کرد: شرکت پتروشیمی خراسان از بیستم فروردین ماه جاری تحویل کود اوره به استان را متوقف کرده است.

وی افزود: این در حالی است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان باید در طول سال جاری ۳۵ هزار تن کود اوره را تامین و میان کشاورزان توزیع کند.

نظام دوست در ادامه با یادآوری این مطلب که پتروشیمی خراسان در سال گذشته طی دو مرتبه تحویل کود اوره به این شرکت را متوقف کرد که در استان کمبود تامین کود اوره رخ داد، خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری فقط سهمیه کود اوره اسفند ماه ۱۴۰۲ را به این شرکت تحویل داد و تحویل سهمیه کود اوره فروردین ماه جاری را به این شرکت متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: این مسئله باید حل شود تا در زمینه تامین کود اوره با کمبود مواجه نشویم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره گلایه کشاورزان از افزایش قیمت سهمیه کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ نیز اعلام کرد: قیمت گذاری کودهای شیمیایی در ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم گیری و به تایید هیات دولت می رسد.

وی گفت: قیمت کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قیمت آنها در سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافته است.

نظام دوست بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کود فسفاته با قیمت ۱۷۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.

وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227162 برچسب‌ها کشاورزی کود دامی

دیگر خبرها

  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • تأمین پاکت شیر چالش توزیع شیر در مدارس کشور!
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • دارابی: چالش‌های جهان معاصر تهدیدی جدی برای میراث فرهنگی هستند!