Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بهداشتی امریکا به مادران باردار و شیرده توصیه می‌کنند در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده به تازگی دستورالعمل واکسیناسیون خود را به روز کرده که براساس آن توصیه می کند زنان باردار و زنانی که اخیرا باردار بوده اند باید در برابر کروناویروس واکسینه شوند تا از ابتلا به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی های آژانس ملی بهداشت عمومی ایالات متحده نشان می دهد زنان باردار در مقایسه با زنان دیگر، بیشتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند و واکسن می تواند از زنان باردار و زنانی که به تازگی وضع حمل کرده اند محافظت کند.

ابتلا به نوع شدید بیماری نیاز به بستری و مراقبت های ویژه دارد. هنگامیکه علائم بیماری تشدید می شود، بیمار ممکن است برای نفس کشیدن به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یا تجهیزات مخصوص نیاز پیدا کند. احتمال مرگ نیز در این مرحله وجود دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در راهنمای به روز شده خود اشاره کرده است زنان باردار و مبتلا بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند. همچنین این افراد در معرض سایر پیامدهای نامطلوب بارداری هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، با این حال اگرچه این مرکز بر واکسیناسیون زنان باردار تاکید دارد اما در مورد توصیه به تزریق واکسن به مادران شیرده همچنان تردیدهایی وجود دارد زیرا نتایج قطعی از مطالعات مربوط به تاثیر واکسن روی مادران شیرده هنوز در دسترس نیستند./ ایسنا 

زنان باردار تا اطلاع ثانوی واکسن کرونا نزنند آیا زنان باردار هم می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟ یک توصیه آلمانی برای تزریق واکسن کرونا به زنان باردار تولد نوزاد دارای آنتی‌بادی کرونا از مادر کرونایی در سنگاپور تزریق آزمایشی واکسن کرونا به کودکان و زنان باردار از ژانویه تهدیدهای کرونا برای زنان باردار/آمار پایین مرگ و میر بارداران کرونایی

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید                  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد