Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@06:31:36 GMT

داور معروف و بازیکنی که اسمش را نمی‌برد!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۷۵۶

داور معروف و بازیکنی که اسمش را نمی‌برد!

مسئله قضاوت داوری در لیگ بیستم حرف و حپیث زیادی تا روز پایانی مسابقات داشت.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیستم از لحاظ داوری کمی عجیب و غریب بود درست است که از طرفی در خیلی مواقع حق با تیم ها و بازیکنان بود اما برخی مواقع نیز داوران به درستی سوت می زدند و به ناحق علیه شان صحبت می‌شد. اشکان خورشیدی که یکی از داوران مطرح فوتبال است در مورد اینکه لیگ بیستم برای داوران چطور گذشت به خبرنگار ما گفت: امسال خوشبختانه یا متاسفانه فصل با تمام مشکلاتش به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل پر فراز و نشیبی برای تیم ها و  داوران بود. مسائل و اشتباهاتی پیش آمد و تیم ها با دادن بیانیه و اعتراضاتی که داشتند شرایط را برای ما سخت کردند ولی خوشبختانه اواخر فصل شرایط بهتر  و اشتباهات کمتر شد و در  هفته های پایانی با قضاوت خوب داوران روبرو بودیم.


او در مورد اینکه قضاوت کدام داور در لیگ بیستم برایش سخت تر بوده ادامه داد: تمام بازی های لیگ برتر سخت است ولی بازی هایی که یک طرفش تیم استقلال یا پرسپولیس وجود دارند سخت تر است. دیدار آخر که قضاوت کردیم و بازی پایانی لیگ یعنی  پدیده و فولاد با توجه به اهمیت زیادی داشت که زیرا فولاد شانس کسب سهمیه داشت سخت بود ولی خدا را شکر تیم داوری اشتباه داشت.


وی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن بیشتر در حین بازی با او صحبت می کند گفت: تمام بازیکنانی که درشرایط بازی هستند و زمانی که کمی فشار بازی بالا باشد ممکن است معترض شوند .دوست ندارم از یک بازیکن خاص نام ببرم زیرا این کار جالبی نیست؛البته توی ذهنم اسمها هستند (با خنده) ولی از بازیکنان می خواهم که کمی بیشتر با آرامش رفتار کنند زیرا داوران همیشه سعی می‌کنند درست قضاوت کنند. ممکن است که بازیکن اشتباه کند و تصمیم داور درست باشد.


داور فوتبال  در مورد اینکه آیا شرایط مالی داوران مثل سابق بد است یا خیر عنوان کرد: نه تنها من بلکه همه داوران در این خصوص در طولانی مدت صحبت کردند. قضیه داوری برای همه ما عشق است و شاید مسئله مالی نباشد ولی اصلا اینطور نیست که وضعیت مالی مهم نباشد، با توجه به شرایطی که در آن وجود داریم و اینکه در چرخه فوتبال درآمد همه خوب است داوران دستمزد کمی دارند و امیدواریم در سال جدید به این موضوع رسیدگی کنند. مسئله ما فقط مالی نیست بلکه دلمان می‌خواهد حرمتمان حفظ شود. دو سال است از کمیته داوران هیچ لباسی  دریافت نکردیم و حتی در فصل سرما گرمکن نداشتیم و زمانی که به  کمیته انضباطی هم گزارش می‌دادیم توجه نمی کردند.


او در مورد اینکه بحث ورود var به ایران دوباره داغ شده اظهار کرد: ما خودمان به عنوان جامعه داوری موفق  ورود var به فوتبال هستیم زیرا هجمه ها و حتی تهمت ها کمتر می شود ولی مسئله ای که وجود دارد این است که باید مجوزهای لازم را بگیریم و مسئله مالی است که فدراسیون باید حل کند و من فکر نمی‌کنم با این وجود تا نیم فصل وار وارد ایران شود.


خورشیدی در پایان صحبت‌هایش افزود: به کمیته داوران خسته‌نباشید می‌گویم و همچنین به همکارانم و بازیکنان و مربیان که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. از جامعه مربیان و بازیکنان می‌خواهم که این را بدانند جامعه داوری سعی می کند قضاوت کم اشتباهی انجام بدهد و همان‌طور که یک مربی و بازیکن اشتباه میکند داور هم یک انسان است و اشتباه می کند  و اگر اجازه بدهند با تمرکز بیشتری کار کند قطعاً اشتباهاتش کمتر می شود و به نفع فوتبال ما است.

اشکان خورشیدی کمیته داوران پرسپولیس تهران استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اشکان خورشیدی کمیته داوران پرسپولیس تهران استقلال تهران لیگ بیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری

داور 31 ساله تهرانی که متولد 8 آذر 1371 است و مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد. نام او از سال 2020 وارد لیست بین‌المللی داوران شد.

این، اولین قضاوت عرب‌براقی در جام حذفی این فصل است. او در لیگ برتر این فصل، 2 بازی پرسپولیس (برد یک صفر بیرون از خانه برابر تراکتور و تساوی 2 بر 2 بیرون از خانه برابر استقلال خوزستان) را سوت زده ولی قضاوتی برای آلومینیوم نداشته است.

این برای پنجمین بار است که عرب‌براقی در جام حذفی قضاوت می‌کند. در 4 بازی قبلی، 13 کارت زرد از جیب او خارج شده و یک پنالتی هم اعلام شده است. 

عرب‌براقی 9 بازی پرسپولیس در همه رقابت‌ها را سوت زده و قرمزها با او، 6 برد و 3 مساوی دارند و هرگز شکست نخورده‌اند به علاوه 10 اخطار و 2 اعلام پنالتی که هر دو هم گل شده است. تمامی این 9 بازی در لیگ برتر بوده است.

عرب‌براقی سابقه سوت زدن 6 بازی آلومینیوم را هم دارد: 4 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام آزادگان. یک برد، 3 مساوی و 2 باخت برای نماینده اراک در این بازی‌ها ثبت شده به علاوه 4 کارت زرد و یک خطای پنالتی. 

این برای سومین بار است که عرب‌براقی، رویارویی پرسپولیس و آلومینیوم را قضاوت می‌کند. هر 2 دیدار قبلی را پرسپولیس با کلین‌شیت برده است؛ 2 صفر در ورزشگاه آزادی و در دور برگشت لیگ بیستم با گلهای مغانلو روی پاس ترابی و ترابی روی پاس مغانلو و یک صفر در دور رفت لیگ 22 در اراک با تک گل میلاد سرلک روی پاس ترابی.

آلومینیوم در اراک با قضاوت عرب‌براقی، یک برد، یک مساوی و یک باخت دارد. پرسپولیس هم بیرون از خانه با سوت این داور، 4 برد و 2 مساوی کسب کرده است.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • شکایت رسمی بارسا: فاجعه داوری در ال‌کلاسیکو!
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول