Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@17:03:23 GMT

گروه خانم‌های قصاب و ورودی ۵۰۰ هزار تومانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۱۷۷۵

گروه خانم‌های قصاب و ورودی ۵۰۰ هزار تومانی

کلیپ‌های کشتار حیوانات توسط افرادی موسوم به خانم‌ها یا زنان قصاب، شاید ابتدا محصول اختلالات روانی مجریان این کلیپ‌ها قلمداد شود اما با کنکاشی ابتدایی، رد پایی از یک تجارت فاسد و غیرانسانی نمایان می‌شود که جلوگیری از گسترش آن نیازمند اقداماتی عاجل است.

خبرگزاری میزان- چند ماهی است که در شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فیلم‌ها و تصاویری از ذبح چهارپایان و ماکیان توسط خانم‌ها هستیم که هرچند مصداق بارز ترویج عامدانه خشونت و قساوت قلب در جامعه است، اهرگز قدامی به منظور جلوگیری از تکرار آن صورت نگرفت و در نتیجه حالا با معضلی مواجه هستیم که از قالب حیوان‌آزاری خارج و به تهدیدی علیه جامعه انسانی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا کلیپ‌هایی هولناک از شکنجه و سرانجام کشتار حیوانات اهلی توسط زنان و دختران با پوشش‌هایی نامتعارف، الفاظ و رفتارهایی خشونت‌آمیز با حیوانات نگون‌بخت و ژست‌هایی مشمئزکننده با خون آنها در فضای مجازی منتشر می‌شود که اغلبشان قابلیت انتشار در رسانه‌ها را ندارند. در این کلیپ‌ها که حیوانات عامدانه در برابر چشم هم ذبح می‌شوند، روند ذبح تا حد ممکن به طول می‌انجامد تا نمایش، آنقدرها هم زود به پایان نرسد. رها کردن حیوان، در اواسط ذبح با گلویی بریده‌ هم جزو صحنه‌های دردآوری است که در برخی از این کلیپ‌ها مشاهده می‌شود.

این کلیپ‌ها واکنش‌های شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال دارد. محور اصلی اظهارنظرهای کاربران به چنین صحنه‌هایی درخواست برخورد قانونی و بازدارنده با مجریان این کلیپ‌هاست که به باور برخی از کاربران علاوه بر به جا گذاشتن اثرات منفی روی بینندگان به ویژه نوجوانان، می‌توانند خارج از فضای مجازی هم برای جامعه هم خطرآفرین باشند.

برخی از این نظرات را در ادامه می‌خوانید.

 

اما آیا ماجرا همان‌گونه است که به نظر می‌رسد و صرفا با افرادی مواجه هستیم که از آزار و کشتار حیوانات لذت می‌برند؟

پاسخ منفی است. با نگاهی به کامنت‌‌های دنبال‌کنندگان صفحات خانم‌های قصاب، می‌توان سرنخ‌هایی از پشت پرده این نمایش‌های خونین به دست آورد. کامنت‌ها حکایت از آن دارند که در صفحه مورد نظر، عکس یا بخشی از فیلم حیوان‌آزاری منتشرشده که دنبال‌کنندگان، می‌خواهند آن را به صورت کامل ببینند. در این میان چند نفری هم هستند که علاقه‌مندان به کلیپ‌های ذبح و حیوان‌آزاری را به ارسال پیام خصوصی دعوت می‌کنند.

یکی از این مبلغان می‌گوید: نزدیک به هزار کلیپ از ذبح حیوانات و آزار و اذیت‌های دیگر حیوانات از جمله له کردن آنها داریم که همه توسط خانم‌های گروه انجام می‌شود و با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان، شما را در گروه عضو می‌کنیم تا از تماشای این کلیپ‌ها لذت ببرید. در گروه می‌توانید با مجریان هم آشنا شوید. گروه‌های دیگری هم داریم که اگر مایل باشید پس از پرداخت مبلغ مربوطه به عضویت آنها درتان می‌آوریم.

بدین ترتیب پشت پرده کلیپ‌هایی که از «خانم‌های قصاب» منتشر می‌شود صرفا لذتی بیمارگونه از آزار حیوانات نیست؛ پای تجارتی کثیف در میان است که ظاهرا دستکم گرفته شده و سوداگران آن بدون هیچ مزاحمتی، فعالیت خود را گسترش داده و در فضای مجازی ریشه دوانده‌اند. تجارتی که باید امیدوار بود، پیش از تبدیل شدن به معضلی لاعلاج، از فضای مجازی پاک شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حیوان‌آزاری خشونت قانون منع حیوان‌آزاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حیوان آزاری خشونت قانون منع حیوان آزاری حیوان آزاری کلیپ ها فضای مجازی خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است. - اخبار استانها -

مهدی قنادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به معضل سگ گردانی، اظهار داشت: روی آوردین برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است. 

وی با تاکید براینکه سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد، افزود:از طرفی بازخوردهای مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه  اخیرا گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و حتی واحدهای صنفی فروش پوشاک می شوند. 

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی عمومی شهروندان را به  دنبال داشته گفت:  ورود حیوانات خانگی به واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود. 

قنادی با تاکید براینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است افزود: در این راستا همه واحدهای صنفی موظف هستند که در درب ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشداری ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی را نصب کنند به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد. 

وی عنوان کرد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند تا با بازدید از این واحدهای صنفی آنها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کرده و در صورت عدم رعایت موارد فوق و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد و پیگیرد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند
  • ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • سپیداج ؛ آیا تا کنون این جاندار که 3 قلب دارد را دیده اید؟! (+عکس)
  • کلیپ دیدنی از شهید سردار سرلشکر زاهدی
  • کلیپ دیده نشده از شهید سرلشکر حاج رحیمی
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد