Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، بوشهر را استانی در باطن برخوردار اما در ظاهر محروم عنوان کرد و افزود: مردم توقعاتی دارند و ما مسئولین نیز وظیفه داریم به نحو شایسته از شرایطی که قوای سه گانه در هماهنگی کامل با یکدیگر هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حضور مدیران لایق، شایسته و توانمند در دولت آینده مهمترین مساله‌ای است که می‌تواند برای برطرف کردن مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها در استان بوشهر کارساز باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم این نگاه وجود داشته است که مسائل استان‌ها با هم‌افزایی و هماهنگی بین نمایندگان، کمیسیون‌های تخصصی و هیات رئیسه مشخص شوند و تنها نماینده در میدان دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود نباشد، بلکه با کمک مجلس برای احقاق حق گام برداشته شود.

جمیری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور دو بار دیدار داشته‌اند، ادامه داد: یک بار پیش از انتخاب و یک بار پس از انتخاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی این دیدار برگزار شد و در این دیدار‌ها به اولویت‌ها پرداخته شد که او نیز توجهش به اولویت‌ها بود.

او عنوان کرد: با تمام باور و اعتمادی که به آقای رئیسی دارم، اما در مجلس بدون تعارف و پس از بررسی تک تک وزرا بر اساس شایستگی‌ها، رای می‌دهم، زیرا معتقدم که یکی از کمک‌ها اساسی به رئیس جمهور امروز همفکری و مشورت است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: به تازگی یک فراکسیون با مشارکت مناطق نفت‌خیز در حال شکل‌گیری است تا مسائل مشترک این مناطق بررسی شود.

جمیری ادامه داد: بر اساس قانون اساسی و اصل تفکیک قوا، انتخاب و انتصاب در حوزه اجرا از وظایف رئیس جمهور است، نمایندگان مجلس در این حوزه نقش نظارتی دارند. طبق تاکید رهبر معظم انقلاب در تاریخ ششم خرداد در دیدار با نمایندگان مجلس، یکی از آسیب‌ها برای نمایندگان مجلس ورود به عرصه اجرا است.

او بیان کرد: در این خصوص ما یک امر ولایی و یک امر قانونی داریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید دخالت کنند، اما این بدان معنا نیست که نباید مشورت کرد، یعنی بین مجری و ناظر می‌تواند هماهنگی تمام و کمال وجود داشته باشد و خوب و به موقع مشورت داده شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بوشهر به یک استاندار قوی، توانمند و جامع نیاز دارد، چون این استان اگر چه پرجمعیت و وسیع نیست، اما ظرفیت بی‌نظیر و بلامنازعی دارد.هم از لحاظ شرعی و هم باتوجه به شرایط کنونی کشور و از بعُد اهداف عالی نظام، برای انتخاب استاندار به شایستگی فرد، فکر می‌کنیم حالا اگر بین دو گزینه مناسب هم‌تراز قرار گرفتیم، بومی را بر می‌گزینیم.

جمیری تاکید کرد: پیشرفت و توسعه استان بوشهر را با نگاه ملی طلب می‌کنیم. برای مثال راه‌آهن و آزاد راه برای استان بوشهر، یک ضرورت برای کشور است نه فقط برای این استان.

او افزود: موضوع راه آهن در کمیسیون عمران با حضور نمایندگان بوشهر و فارس بررسی شده و در زمان حاضر این طرح براساس بودجه و اعتبار مالی که در اختیار دارد در حال فعالیت است، اما انجام کار بسیار ضعیف است و به طور حتم نمی‌تواند در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح آزاد راه بوشهر- شیراز با اعتبار دولتی به سرانجام نمی‌رسد و اگرچه سرمایه‌گذارانی درخواست داده‌اند، اما این طرح نیازمند سرمایه گذاران قوی است.

جمیری گفت: ما در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان جزو استان‌های کم برخوردار هستیم و در چند مدت اخیر در جلساتی از وزیر بهداشت قول همکاری گرفته‌ایم تا طبق برنامه پنج ساله وضعیت بهداشت و درمان استان ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس یازدهم جمیری دولت سیزدهم بهداشت و درمان آزادراه بوشهر شیراز گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بوشهر نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس امروز با حضور در شهر دستجردمسائل مشکلات مردم بخش خلجستان را با حضور امام جمعه و سایر مسئولان بررسی کردند.

 عدم اختصاص زمین ملی به طرح نهضت ملی مسکن، وجود برخی واحد‌های صنعتی و همچنین راهکاری های حل مسائل مربوط به آب و برق و درمانگاه و جاده در این سفر بررسی شد. 

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا