Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تکمیل تمامی پروژه های نیمه تمام استان در بخش بهداشت تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود شفیعی در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۱۳۹۴ شکل گرفت. در حقیقت دولت یازدهم در بدو شروع فعالیت خود تشکیل این سازمان را در دستور کار قرار داد و نهایتا این سازمان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت های این سازمان در حوزه امور علمی، فرهنگی و آموزشی قابل مشاهده و ارزیابی است به شکلی که طی هفت سال گذشته تعداد زیادی از پروژه های بیمارستانی همچون بیمارستان ملارد که به اتمام رسیده و تنها بخش کوچکی از تکمیل تجهیزات آن باقی مانده به همراه بیمارستان های شهریار، قدس، فیروزآبادی، امام حسین (ع) در بهارستان و... در همین مدت تکمیل شده است.

در هشت سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان تهران افزوده شده است

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران در استان تهران افزایش تخت بیمارستانی نداشتیم اما ظرف مدت هشت سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان تهران افزوده شده است که بی تردید اگر این مهم محقق نمی شد در شرایط کرونایی با وضعیت بسیار سخت تری مواجه می بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش استان تهران اشاره کرد و افزود: در شهرستان های استان تهران در دوره هشت ساله گذشته استادیوم ها و مکان های ورزشی بسیاری به بهره برداری رسیده و همچنین پایگاه های سلامت در استان تهران افزایش پیدا کرده است. بی تردید کلیه پروژه های نیمه تمام در بخش بهداشت تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید هر چند که هنوز با میانگین سرانه های کشوری، استان تهران فاصله دارد و قطعا تأمین آن برای رسیدن به سرانه های کشوری همت ملی را می طلبد.

وی افزود: در حوزه مدارس شاهد بهره برداری از مدارس در سطح استان تهران بوده ایم. همچنین طرح زیربنایی-تولیدی بسیاری اجرا شد که از جمله آن می توان به طرح «کاداس» اشاره کرد که طرحی کلیدی در جهت جلوگیری از زمین خواری، کوه خواری و تثبیت مالکیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی قلمداد می شود. در مسیر اجرای این طرح برای اراضی که در اختیار دولت بوده همچون جنگل ها سند مالکیت صادر شده تا به این ترتیب از تعدی به آن ها جلوگیری شود.

۱۲۰۰ هکتار درختکاری در دامنه های جنوبی البرز و تهران

وی ادامه داد: در حوزه آب نیز با تلاش دستگاه های مختلف اقدامات خوبی انجام شده به شکلی که آب شرب شهرستان های غربی استان در شرایطی که در خشکسالی ها با مشکلات بسیاری مواجه می شدند و در شرایط بی ثباتی قرار می گرفتند با علاج بخشی که برای سد لار انجام  و هدررفت آن متوقف شد، می توان در جهت تأمین آب حرکت کرد. همچنین رینگ بزرگ قمر بنی هاشم که برای توزیع آب در سطح استان تهران به ویژه آب های سطحی به بهره برداری رسید گام موثری در حوزه مباحث زیست محیطی و توزیع آب های سطحی به سراسر استان تهران است.

وی تأکید کرد: ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در دامنه های جنوبی البرز و در استان تهران اتفاق افتاده است. این حرکت مهم از سال ۹۲ و با تأکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۲۰۰ هکتار از درخت کاری های آن انجام شده است.

شفیعی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع تأمین زیرساخت ها در استان تهران اشاره کرد و افزود: تعدادی از شهرک های صنعتی در استان تهران که با تقاضای بسیاری برای استقرار در آن ها روبرو بودند در حوزه زیرساخت های آب و برق با مشکل مواجه بودند که با اقداماتی همچون بازچرخانی آب مشکلات آن ها حل و فصل شد.

وی افزود: ۸۰۰ هکتار از اراضی کشور که عمدتا اراضی ملی هستند در طرح کاداس تحت پوشش قرار گرفتند. از سوی دیگر ۲۶۹۲ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب در تهران تکمیل و ۱۱۴۳ کیلومتر اصلاح شبکه های آبرسانی را داشتیم. در همین ایام پروژه آزادراه تهران-شمال که از مگاپروژه های کشور قلمداد می شود بخشی از آن به بهره برداری رسید. بزرگراه همت نیز به عنوان خط ارتباطی با استان البرز و تسهیل رفت و آمد در این مسیر تکمیل اش در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه نظام فنی و اجرایی، استان تهران سهم بالایی را نسبت به سایر استان ها به خود اختصاص داده به شکلی که طی هشت سال گذشته در کل کشور ۴۸ هزار و ۱۶۲ تشخیص صلاحیت پیمانکار انجام شده که از این تعداد حدود ۱۰ هزار تشخیص صلاحیت یعنی معادل ۲۰ درصد کل کشور در استان تهران بوده است. همچنین در حوزه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی هشت آزمون استخدامی یکپارچه برگزار شده و تمامی استخدام های پیمانی از طریق آزمون انجام شده است. از سوی دیگر آسیب شناسی ساختار سازمانی نیز در استان تهران در دستور کار قرار گرفته است. شناسایی گلوگاه های فسادخیز در دستگاه های مختلف و توسعه مدیریت و تقویت نظام پاسخ گویی و خدمت رسانی از طریق استقرار میز خدمت در استان تهران دنبال شد. هشت جشنواره شهید رجایی در هشت سال گذشته برگزار شد.

وی تأکید کرد: سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ اجرایی شد و برای سرشماری سال ۱۴۰۵ آماده می شویم که عملا این سرشماری دیگر به شکل مراجعه حضوری و صف های سنتی نخواهد بود. سامانه ۲۱۲۱ نیز بخشی از سرشماری ها را انجام می دهد که اقدام بسیار موثری در بهره گیری از ظرفیت های نوین بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی شفاف در خصوص تخصیص بودجه دستگاه های مختلف گفت: قطعا تخصیص بودجه دستگاه های مختلف موضوعی محرمانه نیست و در جهت ارزیابی درست دستگاه ها گام نخست اطلاع رسانی شفاف تخصیص ها و اعتبارات پرداختی است. این اطلاع رسانی باید به صورت لحظه ای انجام شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته است. بخشی از اعتبارات ما هزینه ای است که تکلیف شده در بخش های هزینه ای براساس پیشرفت فعالیت ها تخصیص پیدا کند اما متأسفانه ابزاری برای این کار وجود ندارد. اعتبار هزینه ای ماهانه به هر دستگاهی پرداخت می شود و موافقت نامه ای در ابتدای سال مبادله می شود اما ما نمی دانیم در داخل دستگاه ها چقدر براساس این موافقت نامه اقدام می شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نخستین سازمانی بود که هر ماه هر چه هزینه کرده است اعلام می کند و باید این کار در دستگاه های مختلف اتفاق بیفتد. سازمان مدیریت باید دلیل و پشتوانه کارشناسی مناسب برای عملکرد بودجه ای خود داشته باشد. بسیاری از اتفاقاتی که در کشور ما رخ می دهد به دلیل نبود اطلاعات و شفافیت است لذا هیچ راهی جز شفافیت وجود ندارد و دولت باید این کار را از خود شروع کند و همه این موارد نیز باید توسط رسانه ها به عنوان یک مطالبه دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه آزادراه تهران شمال بزرگراه همت سد لار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران دستور کار قرار دستگاه های مختلف استان تهران هشت سال گذشته بهره برداری دستگاه ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا شهاب زاده در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا گفت: مردم شهرستان آستارا همواره همراه و همدل مدیران و خدمتگذاران نظام هستند و مشارکت ۷۰ درصدی آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ نمونه‌ای از این همدلی‌ها است که مدیران و مسئولان باید همه با تمام توان در خدمت مردم و برای رفع مشکلات شان گام بردارند.

فرماندار آستارا گفت: مدیران باید تلاش کنند با ارائه گزارش‌های صحیح و به موقع، عملکرد دولت برای توسعه و پیشرفت منطقه را برای مردم تبیین کنند.

شهاب زاده همچنین گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات آب آشامیدنی و هزار و ۳۷۰ میلیون تومان هم برای رفع مشکلات فاضلاب شهرستان هزینه شد که این روند تا رفع همه مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا‌های شهرستان، اضافه کرد: تاکنون به ۹۸ درصد روستا‌های آستارا گازرسانی شده و امسال ۲ درصد باقی مانده هم گاز رسانی خواهند شد. 

فرماندار آستارا در خصوص اجرای طرح‌های راهداری این شهرستان گفت: تاکنون ۶۷ میلیارد ریال برای رفع مشکلات راهداری و اجرای ۱۱ طرح بزرگ شهرستان و همچنین ۳۴ میلیارد ریال نیز برای طرح‌های هادی و آسفالت آستارا هزینه شده که با تکمیل دیگر طرح‌های راهداری در درست ساخت، به زودی همه مشکلات مربوط به حوزه راهداری در این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اتمام همه طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا، اضافه کرد: پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان، هیچ طرح جدیدی تعریف نشود و مدیران با تنظیم اولویت‌های خود بر اساس تحقق شعار سال، از انجام هرگونه اقدام سلیقه‌ای خودداری کنند.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی فرمانده انتظامی آستارا هم در این جلسه همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها را برای مبارزه با فساد در شهرستان ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین خواسته مردم آستارا، با توجه به مسافر پذیر بودن این شهرستان، برقراری امنیت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا هم در این جلسه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، گفت: احیای حقوق عامه از جمله تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا است و برطرف کردن مشکلات مردم و تکمیل طرح‌های ملی و استانی در دستور کار دست اندرکاران این دستگاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز